2008-03-27, 20:53
Medlem
daemonmonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunarn
HAhahaha satt precis och tänkte på det, hon är nog den fulaste människa jag sett i en reklamfilm.

Kanske är det nya vågen med "normalfula" skådisar som skall föreställa vardagsmänniskor, nu när man sett att folk spyr över snutte-nuttereklamerna med superduktiga tvååringar...
Citera
2008-03-28, 08:49
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Mannen som försöker dansa Hammer-dansen i vardagsrummet börjar ligga jävligt bra till nu...
Dels för att han inte dansar rätt, dels för att dom tror att den ska bli roligare för att han skakar på häcken, dels för att han tuggar tuggummi och ser så självbelåten ut, och sist men inte minst för att den är alltför LÅNG!

Den är fan inte rolig, och jag börjar koka lite mer varje gång den visas.

jag instämmer på varje ord du skriver.

Vill även tillägga att faux-Can't touch this låten blir mer o mer irriterande för varje gång.

Det bästa av allt är att jag inte vet vilket bet-företag som står bakom reklamen trots att man säkert sett den 20 gånger. Det är säkert unibet, eftersom de har varit störst på marknadsföring hittills...
Citera
2008-03-28, 08:51
Bannlyst
Den där reklamen med 2 fula skåningar som snackar. Den ena är ekonomiskt oberoende osv.

Så jävla fula bara
Citera
2008-03-28, 08:52
Medlem
ubersantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pubertal
Just nu är jag förbannad på reklamen som Rix Fm(?) kör. I reklamen så sitter en man i en lägenhet och spanar in sina grannar i huset på andra sidan gatan.
Grannarna håller på och dansar medan dom sysslar med vardagssysslor och mannen ler. In i rummet där han sitter kommer plötsligt en kvinna och utbrister den mest absurda mening jag hört i mitt liv: "varför har du så lågt ljud?". Hon sätter på radion (som fram till nu varit avstängd) och värdelös musik spelas följt av en jingel för Rix fm.

Vad är detta? Vad är det för sinnesjuk människa som kommit på att hon ska säga "varför har du så lågt ljud" när det inte var något ljud från början?
AAARRRGGGHHHH!!!

Citat:
Ursprungligen postat av z0mfg(ish)
Är ganska säker på att hon säger "Måste det vara så tyst?" och sen så sätter hon på radion.

Riktigt värdelös reklam, jävla tomtar som skruvat ihop den.

("Måste du ha så tyst" är den korrekta frasen vi söker)

Notera även hur tjejen går ut efter att hon satt på radion. En manhaftigare gångstil får man faktiskt leta länge efter i ett vitryskt kulstötarläger. Nog berättigat att fråga om hon tagit den i tvåan.
Senast redigerad av ubersanta 2008-03-28 kl. 08:59.
Citera
2008-03-28, 10:26
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julmustman
Honda Civic reklamen

Är det bara jag som vill ta en 12 gauge och skjuta den där förbannade fåglen :@

Att bilen ser ut att vara gjord runt 90talets mitt gör det hela värre skitful!
Det som fascinerar mest är att dom på något sätt får det att framstå som att koldioxid är en förorening. Gåsfan gnäller ju om att det smakar CO2 i munnen...

Hur tänkte dom där..?
Citera
2008-03-28, 15:49
Medlem
F5MMANs avatar
Är det bara jag som känner ett enormt hat mot suggan som pratar med kossor i hagen med barnet på sina axlar och i den andra reklamfilmen så råmar hon i sitt kök? (arla/mjölk reklam?)
Citera
2008-03-28, 19:41
Medlem
waddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
Är det bara jag som känner ett enormt hat mot suggan som pratar med kossor i hagen med barnet på sina axlar och i den andra reklamfilmen så råmar hon i sitt kök? (arla/mjölk reklam?)

Jag har inget emot den reklamen alls :P.. Tycker den är rätt go och att hon är down to earth..

Däremot finns det en del andra reklamer som gör så att man byter snabbare kanal än lucky luke skjuter sin skugga...
Citera
2008-03-28, 19:42
Bannlyst
Min absoluta hatreklam är "Danino" Yoghurt reklamen.
Då en pappa smakar på barnens yoghurt. Och han tycker det är så gott så han måste skrika det rätt ut!
MEN eftersom barnen sover och han inte vill väcka dom så springer ner från det höga hus dom bor i och ut på gatan och skriker på svenska "VAD GOTT VAR DET HÄR!!!!"

Vad i helvete är det för mening? Kan man ens säga så? "Vad gott var det här"

Är det en fråga, ett påstående eller en åsikt etc. Jag fattar såklart att han tycker det är gott. Men sådär kan man inte säga.

Jag kan inte sluta irritera mig på den reklamen.
Och den är även dubbad till svenska. Är antagligen en tysk reklam från början.
Så jag menar, om man ändå lägger ned tid, jobb och pengar på att dubba en reklamfilm till svenska så borde man väl inse att "Vad gott var det här" inte är en vettig mening.
Citera
2008-03-28, 19:58
Medlem
Bajsfacistens avatar
Alla dessa företag och organisationer som försöker slå mynt av alla nyklimatreligösa fanatiker.

WNF men sin isbjörn på ett isflak som om detta är något konstigt. Att färdas och vila på isflak är ett naturligt isbjörnsbeteende skiter de i när de fått en populär maskot.

Någon bilreklam där det är en tråkig text där de kastar skit på övriga bilreklamer och försöker framställa sig själva som unika samvetsälskare.

SNFs reklam är dock ganska bra där gubbar sitter i en bil som rullar och de pratar om vad de skall göra. Reklamen är bra, men inte budskapet.

Den värsta är där det är en kanadagås som är fruktansvärt dåligt animerad, som har en väldigt väldigt lång monolog med en helvetiskt jävla irriterande röst. Som någon innan skrev så blir man väldigt sugen på fågeljakt när man ser den. Varför väljer man förövrigt ett sådan icke-populär djurart som en kanadagås (tror jag det var)?
Citera
2008-03-28, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholder
Den där reklamen med 2 fula skåningar som snackar. Den ena är ekonomiskt oberoende osv.

Så jävla fula bara

Det hemska är ju att den där killen i glasögon, som ska verka hjärndöd, är ju en av killarna från varan-tv, han som gjorde gurk-burkens-videodagbok!
Har det verkligen gått så långt utför sen varan-tv att de måste göra reklamfilmer nu???????
Citera
2008-03-28, 20:23
Medlem
F5MMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wadde
Jag har inget emot den reklamen alls :P.. Tycker den är rätt go och att hon är down to earth..

Däremot finns det en del andra reklamer som gör så att man byter snabbare kanal än lucky luke skjuter sin skugga...

Reklamen säger ju inte så mycket?
Ganska skumt sätt att marknadsföra, genom att ha en en jävla kärring som står och råmar i köket. Tillför verkligen inte reklamens "handling" på något jävla vis. Vet inte ens vad det är reklam för...
Citera
2008-03-28, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thungren
Min absoluta hatreklam är "Danino" Yoghurt reklamen.
Då en pappa smakar på barnens yoghurt. Och han tycker det är så gott så han måste skrika det rätt ut!
MEN eftersom barnen sover och han inte vill väcka dom så springer ner från det höga hus dom bor i och ut på gatan och skriker på svenska "VAD GOTT VAR DET HÄR!!!!"

Vad i helvete är det för mening? Kan man ens säga så? "Vad gott var det här"

Är det en fråga, ett påstående eller en åsikt etc. Jag fattar såklart att han tycker det är gott. Men sådär kan man inte säga.

Jag kan inte sluta irritera mig på den reklamen.
Och den är även dubbad till svenska. Är antagligen en tysk reklam från början.
Så jag menar, om man ändå lägger ned tid, jobb och pengar på att dubba en reklamfilm till svenska så borde man väl inse att "Vad gott var det här" inte är en vettig mening.

Han säger "Vad gott! Vad är det här?"

nu kanske du slutar hata den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in