2007-03-29, 22:53
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Permafrost
Reklamen för pizza där en kille sitter på MSN och chattar ovetandes med sin moder. Den är obeskrivligt dålig!

lite frågor som jag får då jag ser skiten

Hur tänker killen då han enkelt konstaterar att det är en spammare?
Varför dissar han inte personen då?
Är han ihop med tjejen? Isf verkar deras relation vara dömt att gå under. Att sitta vid datorn då man ahr tjejen på besök sådär är väl knappast någon höjdare
Citera
2007-03-29, 23:19
Medlem
PhatPhils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Är han ihop med tjejen? Isf verkar deras relation vara dömt att gå under. Att sitta vid datorn då man ahr tjejen på besök sådär är väl knappast någon höjdare
Gissar på syster!
Citera
2007-03-29, 23:32
Medlem
tweek_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Mja, men är målgruppen verkligen ungdomar, är det inte snarare mammorna som skall tänkas köpa hem denna rätt till familjen och som därmed skall attraheras av reklamfilmen? Med en triumferande mammafigur som skämtsamt lyckas "lura" sina barn på deras eget område, datateknikens, och till och med på avstånd kan få dem dit hon vill genom att (bokstavligen) trycka på de rätta knapparna. I det avseendet kanske den är riktigt bra.

Både och är väl mest troligt, hela scenariot känns f.ö. ganska konstlat, får lite Merci-vibbar med överdramatiserade symbios-familjer och jollriga äckelungar. Men visst kan reklamen vara bra i det avseendet, den har ju uppenbarligen lyckats reta upp folk, om det var avsiktligt eller ej får någan annan spekulera i.
Citera
2007-03-30, 00:57
Medlem
kravallmackans avatar
Den sämsta reklamen alla kategorier är lätt Möllers Total, svartvit reklam med en tjej som stressar genom staden med ett leende på läpparna på väg till sin step-lektion, accompanierad av stressig jävla irländsk folkmusik, det orkar hon göra för att hon knaprar Möllers varje dag, tjohej va aktiv livsstil man får då... faaaaaan vad jag hatar den!!!! jävla ADHD-brud
Citera
2007-03-30, 01:35
Medlem
mahutma_homos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer

Är det inte lite sjukt att hans mor ens börjar chatta med honom anonymt? om det var min mor skulle jag bli jävligt sur.
Citera
2007-03-30, 08:49
Avslutad
Jambas reklamsnuttar gör mig nästan självmordsbenägen.
Citera
2007-03-30, 10:20
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tweek_
Men visst kan reklamen vara bra i det avseendet, den har ju uppenbarligen lyckats reta upp folk, om det var avsiktligt eller ej får någan annan spekulera i.

Ja, på Flashback men det är väl som sagt inte där som de tänkta konsumenterna befinner sig. Tänker mig som sagt att den primära målgruppen här är mammorna, som känner att de barn som de ägnat en stor del av sina liv nu i tonåren tenderar att snarast möjligt vilja fasa ut dem ur tillvaron som något pinsamt och onödigt, och hellre tigande titta in i en skärm. Denna reklamfilm sänder då budskapet att det fortfarande är möjligt för tonårsmamman att via denna skärm som barnen ägnar så mycket kärleksfull uppmärksamhet visa att hon fortfarande förstår dem och deras värld, och ännu kan göra något för sina barn och vinna deras motvilliga uppskattning. Det finns väl om jag minns rätt även en Kenoreklam som bygger på samma modersdröm.
Citera
2007-03-30, 23:34
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mahutma_homo
Är det inte lite sjukt att hans mor ens börjar chatta med honom anonymt? om det var min mor skulle jag bli jävligt sur.

jo

men vad för slags msn har pojken... Mitt såg inte ut sådär
Citera
2007-03-31, 00:53
Medlem
Jag retar mig extremt på tv6 egna röster när de gör reklam för sina program, ska det vara roligt? Lockande? intressant?
Citera
2007-03-31, 01:19
Medlem
Psyko Dads avatar
Hatar den skrikande bruden i fruktat vatten reklamen.
Hatar grabbjäveln som låter så illa i fiber fucking pizza reklamen.
Hatar reklam!
Citera
2007-03-31, 13:48
Medlem
pettson2s avatar
Spammare på MSN har jag aldrig hört talas om. Och hur fan kan dom i slutet säga "fett med fibrer" jo men det låter ju jävla nyttigt.
Citera
2007-03-31, 19:28
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Burger Kings nya (importerade) reklam om "mat för riktiga män". Otroligt pinsam idé, pinsam låt. Lätt homoerotisk känns den också trots (eller tack vare, who knows...?) sitt tema. Och varför välter de ner en SUV från en vägbro ner i någon slags dump truck?
För att det är fotbollsmorsor med ett smått patologiskt trygghetsbehov som främst kör SUVs i USA...

Riktiga män kör Folkabubblor!

MVH
/HL
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in