2007-12-13, 16:17
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guggliano
jag hatar tjejen i telias reklamfamilj, hon som ringer och ber killen om bokningsnummer,härmar ugglor framförspegeln o allt möjligt, vet inte vad jag stör mig mest på, men dialekten och det uttråkade röstläget bland annat. ¨

hatar även rösten som säger "köp telia predpand så får du bla bla bla utan extra kostnad" va fan är det för nån? vill minnas att de ska vara en byst-kändis.

och johannes brost's "dom suger kuk"-reklam på mtv.

Smäda icke Angelica! hon har för fasen en egen tråd, ditt fjas!
Citera
2007-12-13, 16:40
Bannlyst
En reklam där vi får följa två svenska barn i ett krigsdrabbat Sverige. Alla byggnader är i ruiner och misär regerar. Sen så blir barnen inbjudna av en överviktig mysgubbe som säger "Kom följ med mig här serru". Vad som händer sedan kan man lista ut själv. Sen så försöker det "stora" barnet att trösta sin lillebror genom att säga "Allt kommer bli okej" samtidigt som hon kliar honom i håret. Helt plötsligt förvandlas de till svarta och reklamens budskap är "Så här ser det ut i (insert random african country here)".
Visst, att vilja donera pengar till barn i afrika är en god gärning, men jag ogillar skarpt att dessa reklamer är menade att ge oss ångest.
Citera
2007-12-13, 17:36
Medlem
DuOchDinMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
Visst, att vilja donera pengar till barn i afrika är en god gärning, men jag ogillar skarpt att dessa reklamer är menade att ge oss ångest.
Håller med! Det är nästan som att dom vill "tvinga" oss att ge pengar genom att placera skuldkänslor i huvudet på oss. Mår bara dåligt när jag ser den.
Hursomhelst, inte fan får den mig att ge mer pengar.
Citera
2007-12-13, 19:13
Medlem
Genious Brothers avatar
"Nu ska vi ha kul du och jag"

Dummaste citatet i TV historien.
Citera
2007-12-13, 21:41
Medlem
rezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Den lilla gangster-ungen i IKEA-reklamen...
Ja han är inte min favorit, dock tuff.
Citera
2007-12-13, 21:53
Medlem
rezzs avatar
Kommer snabbt att tänka på en reklam för nån snabbmat i micron. Nån pastagrejj, pasta benine tror jag det hette.

En svensk som försöker likna en italienska säger pasta benine till en rikstönt i brillor. Han upprepar ordet pasta benine frågande, varpå kameran zoomar in hennes fula face och hon håller fram en gaffel med mat i hopp om att mata honom...
Citera
2007-12-13, 22:59
Medlem
cecels avatar
verkar inte vara någon som har nämnt muppen som står och snackar om att han har en tjej på g. dom träffades på en fest, balblalbal FYFAN VAD OITNRESSANT. jävla påhittad figur, inget av det där har ju hänt, så allt blir så jävla pinsamt dåligt. sen får man se en annan reklam där det är tjejen som snackar , så jävla dåligt
Citera
2007-12-14, 00:24
Medlem
magnus ugglas reklam där han håller upp en lapp och samtidigt sjunger två av sina nya skitlåtar, otroligt störande reklam
Citera
2007-12-14, 06:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redyey
magnus ugglas reklam där han håller upp en lapp och samtidigt sjunger två av sina nya skitlåtar, otroligt störande reklam

Jag blir tamejfan helt galen på den reklamen. Min dröm är att få misshandla snubben så han håller käften. Tror aldrig jag stört mig mer på någon annan reklam.
Citera
2007-12-14, 07:30
Medlem
loafmasters avatar
"It's skinka, and bladspenat".

Gammal, men otroligt irriterande reklamfilm.
Citera
2007-12-14, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrei Rublyov
En reklam där vi får följa två svenska barn i ett krigsdrabbat Sverige. Alla byggnader är i ruiner och misär regerar. Sen så blir barnen inbjudna av en överviktig mysgubbe som säger "Kom följ med mig här serru". Vad som händer sedan kan man lista ut själv. Sen så försöker det "stora" barnet att trösta sin lillebror genom att säga "Allt kommer bli okej" samtidigt som hon kliar honom i håret. Helt plötsligt förvandlas de till svarta och reklamens budskap är "Så här ser det ut i (insert random african country here)".

Den reklamen är ju också väldigt påkostad.. Ser ut som en Hollywood-film.
Man undrar hur mycket som gick åt att göra den reklamfilmen? Pengar som kanske hade kunnat användas till nåt bättre, t.ex. att hjälpa folk i behövande länder?
Citera
2007-12-14, 11:55
Medlem
Droodsters avatar
Reklamerna för "Werthers orginal"
Dom reklamerna kan förstöra en hel kväll!

Eller "Merci" reklamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in