2005-12-15, 11:34
Medlem
Damnstraights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
det finns en värre reklam: TOFFEEFEE! nåt äckligt tyskt godis såklart. man trodde den typen av reklam hade dött ut men inte då..
Jag mailade företaget som ligger bakom alla dom produkterna. Typ toffefee, campino, merci, werters original osv

Fick som svar att dom inte har råd att göra egna reklamer för sverige och att man har en annan kultur i tyskland.
Nåt i den stilen iaf.
Citera
2005-12-15, 13:42
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damnstraight
Jag mailade företaget som ligger bakom alla dom produkterna. Typ toffefee, campino, merci, werters original osv

Fick som svar att dom inte har råd att göra egna reklamer för sverige och att man har en annan kultur i tyskland.
Nåt i den stilen iaf.
Det var ett väldigt pk-svar du fick. Så här ligger det till:

Jag citerar mig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Njäääee, om multidraken velat så hade de garanterat gått in med ett fett marknadsstöd till generalagenten. Men de tror inte på att svenskanpassa filmerna därför att deras främsta syfte är inte att väcka sympati för varumärket, utan att med all kraft DUNKA in det i skallen på folk.

Slaget om kunden står som du säkert vet, i butiken. Du har som kund möjlighet att generellt sett hålla 5 varumärken i skallen, utifrån vilka du sedan gör ditt val.

Dunka-dunka-dunka-dunka, förstår du Så att säga att det är att slänga pengarna i sjön är helt fel, för faktum är att det funkar och det visar varenda mätning också. Däremot kan jag förstå att man som kreatör känner sig lite ur balans när man slagit knut på sig själv för att kläcka en begåvad idé, och man blir omsprungen av någon dubbad tyskfilm
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Om nu någon inte förstod vad som menades med ovanstående.

Palle står framför kemtekniska avdelningen, ditskickad av sin Stina för att köpa tvättmedel. Tvättmedel...

Ööööh, vilken massa tvättmedel det fanns här då, tänker Palle. Ja uj, det här blir svårt.....Ajax...hmmm, AJAX!!! JA, Ajax känner jag igen, det är bra, det tar vi.

Sedan får man göra skillnad på varumärken som arbetar globalt, de är numero uno för dem att i första hand trycka in varumärket. Dunka in skiten i skallen på dig. Ponera att du står i den lilla livsmedelsaffären i Spanien, du ska köpa tandkräm. Bland en rad inhemska märken ser du en tub Colgate. Hur väljer du?

Inte råd...ha-ha-ha
Citera
2005-12-15, 16:46
Bannlyst
Huj-huj, Conny här

Jag tycker Lorelais reklam är bra. snygga tjejjer och en bra röst som refererar också gillar jag slutklämmen, Lorelai - för det är du värd!

Nu är ju inte jag tjej men faktiskt så tycker jag reklmen är bra gjord.
Citera
2005-12-16, 00:01
Medlem
Jag hatar alla reklamer, bytar alltid kanal när reklamen kommer. Det fanns i och för sig en reklam för ett tag sedan som jag gillade. Det var en göteborgare som försökte berätta vad en film handlade om. Reklamen var för homeenter.com (med två e i mitten)
Citera
2005-12-16, 13:18
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuXI
Har säkerligen nämts, eller så är ni alla störda!

Jag hatar Canal Digital-reklamen. Rättare sagt så hatar jag Ungen som är med, som har talfel, och man knappt hör vad han säger. Syftar mest på när han vill skaffa riktig digitalTV, med surroundljud "Wooah, Wooah"....

Haaataaa

Ja det dær snuviga rødhåriga styvbarnet borde dom sætta en gagball/bitkula på. Mycket irriterande reklam. Får mig att vælja ett annat føretag en canaldigital nær køpekanaler kommer påtal.
Citera
2005-12-17, 14:16
Medlem
Bäst nu är abbas reklam för makrill på tub, klockren , inget dräll där inte
Citera
2005-12-17, 21:21
Medlem
Cane-forces avatar
Jag vet inte om någon kanske redan nämnt den, har bara skummläst tråden men...

Reklamen för den där "dammsugar bunken" som heter GROVIS.

Jag kan inte hålla mig för skratt när man först hör den där grova manliga rösten och sedan en gubbe där som klappar på bunken och ger en tummen up på slutet
Citera
2005-12-18, 00:01
Medlem
Gillar inte "Berocca" Eller hur det stavas, reklamen. Tycker den är riktigt, riktigt tragisk. Kolla killen som är "huvudperson" Han skjutsar iväg ungarna. Ingen av ungarna talar med honom. På jobbet lägger han upp armarna på bordet och pratar. Ingen talar med honom - ingen tittar ens åt hans håll. På gymet är ingen i närheten av honom, alla går undan. På resturangen flinar han för sig själv men ingen talar, eller tittar åt hans håll. Jisses.
Citera
2005-12-18, 00:07
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Jamba reklam för nya ringsignaler. Får mig iallafall att vilja stoppa upp mobil, laddare och tillbehör i den ansvariga reklambyråns vd:s stjärt. Värst är det när den där grodjäveln dyker upp. mörda!!

Ett annat starkt irritations moment är den där skrikiga och dryga parabol ungen som vill att hans totalmesiga farsa ska fixa fler kanaler. :shoot2:
Citera
2005-12-18, 00:11
Medlem
*Lurking_Eyes*s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rept
Vet inte om den har blivit nämnd, orkar inte läsa igenom allt. Men en som jag verkligen stör mig på är nån jävla taco-reklam där hela jävla familjen dansar runt i nån bögig dans, iaf så att man får lust att slå dom med nått hårt i huvudet.

Är inte det den där om indiska såser. Man hör någon indisk låt i bakgrunden med en kvinnlig röst som sjunger något om Balle och ser en läskigt påtänd kärnfamilj med fru, man och dotter tramsa runt för att pröva något nytt i deras annars monotomma trist-käk vardag. Skottpengar på sånt tack!
Citera
2005-12-18, 01:07
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av *Lurking_Eyes*
Ett annat starkt irritations moment är den där skrikiga och dryga parabol ungen som vill att hans totalmesiga farsa ska fixa fler kanaler. :shoot2:

Och så lespar han så inåthelvete.

Pappa kan inte vi zzzchaffa digitaltv?
Men det här är väl bra.

Fan dom borde ju sprätta båda ungen och farsan med mitzu-kniven!
Citera
2005-12-18, 11:10
Medlem
Dennos avatar
Någon mer än jag som garvar så dom får gomspalt när jag ser reklamen för Fynda.se eller vafan sen heter. Personen som sitter och trycker på beställning säger högt och ljudligt "Det här känns tryckt" när hon beställer från sidan.

Sedan hatar jag även Becels reklam med paret som sitter i trädgården och kärringen berättar vad duktig hon är. Gubben sitter och ser ut som om han önskade att kärringen skulle avlida snart så han kunde gå ut och knulla runt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in