2026-09-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Visst är det valhänt nominerat, men knappast unikt för det partiet. Dock slog det tillbaka med full kraft i detta fall och kanske mer än för nåt annan motsvarande händelse.
Jag skulle vilja se de som nominerat och fastställt Vänsterpartiets kandidatlista uthängda mer, och jag vill se partiet centralt i Stockholm ta ställning mot sin nyvalde riksdagsman
Läste att Lars Ohly klagade på drevet som går just nu. Att det är ett högt uppskruvat tonläge etc. Trots att alla politiker och medier bara sagt att det måste utredas och ingen är frihetsberövad eller fälld. Snyggt diversion-trick
Senast redigerad av SirDuke 2026-09-23 kl. 12:40.
Citera
2026-09-23, 13:32
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske blir så? Nyval kostar otroligt mycket så ingen vill ha det.
Hade de inte krävt plats i regeringen hade de kommit undan med det den här gången också.

Men att ösa pengar över Ukraina i oändlighet går bra. Det handlar inte om pengar det handlar om att om det blir omval kommer tidö vinna med en skräll.
Citera
2026-09-23, 13:36
Medlem
SvettigArabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Vad är villkoren för att få svenskt medborgarskap? Räcker det med att man är här och vistats här länge?

Jag, funderar, för jag läste en artikel att han skulle utveckla ett slags bank-id som han ville presentera för Somaliiska staten? Då kan man iallafall inte ha flytt från landet, om man ofta åker tillbaka dit?

Men folk kan ha fått medborgarskap pga familj, anhöriga, att man är här pga kärleken?

Det kryllar ju av fula kärringar i Vänsterpartiet. De har nog sett till så otaliga negrer och araber fått uppehållstillstånd. Det borde klassas som köp av sexuell tjänst och utnyttjande av person i beroendeställning om man som vit kvinna tar hit en neger eller arab. Samma sak med vita män som tar hit thailändskor
Citera
2026-09-23, 13:41
Medlem
Man behöver vara svensk medborgare för att kunna rösta i riksdagen och i övrigt alls kunna uppsatt av partiet på en politisk riksdagslista.

Juridiskt dilemma:
De som röstat på honom är vuxna och ej omyndigförklarade, de får rösta. Då måste man ju utgå ifrån att var och en gjort det av fri vilja och inte blivit tvingade?

Men frågan är på vilka grunder en person som bara bott ett par år i Sverige ( stämmer det detta fall? ) alls har kunnat få svenskt medborgarskap ? Hade det inte hänt, så hade inte riksdagsplatsen kunnat bli aktuell för den här personen.
Senast redigerad av Tissetiss 2026-09-23 kl. 13:44.
Citera
2026-09-23, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paPB0/v-politikern-varnade-daligt-skydd-mot-infiltration
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paRW9/nooshi-dadgostar-har-varit-knapptyst-i-over-ett-dygn

V's trams kan ha gjort att Tidöpartierna sänktes pga V's "maktkamp"
Stämmer detta som pågår nu om V valfusk - då bör svenska staten avveckla partiet helt ur Sveriges politik.

Väntar på fortsatt uppdatering.
Helt omöjligt att fd narkotika dömda färgade ska sitta i Riksdagen tycker jag personligen.

Lite citat:

/ mod

Du är lika mycket av en jävla idiot som han som förmodligen har fuskats in i riksdagen.

Tror du att du kommer med någon substans i en debatt när du säger sånna korkade saker som att färgade människor inte skall kunna bli riksdagspolitiker?
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-23 kl. 14:07.
Citera
2026-09-23, 14:01
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Tror du Dalarna är unik? Det här pågår nog över hela landet. Vilka tror du kommer sitta i Sveriges riksdag om några år nu när de hittat hacket? De har hela klaner och stora nätverk som kan kryssa in dom. Jag själv skulle typ aldrig kunna få mer än 20-30 kryss och det gäller nog även för gemene man.

Men du kanske tillhör dom som inte såg det komma!

Vad är hacket? Att använda personvalssystemet som det är tänkt? Då antar jag att du delar min åsikt att detta system bör avvecklas, helst igår?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kanske blir så? Nyval kostar otroligt mycket så ingen vill ha det.

Nyval kommer med andra problem också. Till en början blir valdeltagandet så gott som alltid lägre. Sedan är den politiska situationen en annan många månader efter det allmänna valet. Ett nyval blir därför alltid mer tveksamt ur ett demokratiskt perspektiv. Det måste till ganska stora oegentligheter i det ursprungliga valet för att det ska bli demokratiskt fördelaktigt att göra om det.
Senast redigerad av stilicho 2026-09-23 kl. 14:04.
Citera
2026-09-23, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
SR P1 Ekot intervjuade en så kallad expert som fastslog att Dalarna röstar så rött att ett omtag där inte skulle ge borgerliga några mandat, snarare tvärtom.

Noosh1 har stark medvind. Hamashyllningar och att basha ISR och mosaiska visade sig vara ett vinnarkoncept som gav (v) FLER röster.

Så de här kreativa röstsamlarna kan nog också trigga Dalkarlar och Dalkullor att gå vänsterväljare ur huse och ge (v) ännu fler mandat än vad de fick 13 september.

Jag läste att SD skulle kunna knipa 1 mandat av MP. Men S kanske kniper tillbaka det. Vem vet?

Kollade upp Borlänge valet 2022, finns ett ställe som heter Tjärna ängar där Sossarna får 80 % av rösterna. Måste va mycket arbetare.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-23 kl. 14:07.
Citera
2026-09-23, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vad är hacket? Att använda personvalssystemet som det är tänkt? Då antar jag att du delar min åsikt att detta system bör avvecklas, helst igår?

Nyval kommer med andra problem också. Till en början blir valdeltagandet så gott som alltid lägre. Sedan är den politiska situationen en annan många månader efter det allmänna valet. Ett nyval blir därför alltid mer tveksamt ur ett demokratiskt perspektiv. Det måste till ganska stora oegentligheter i det ursprungliga valet för att det ska bli demokratiskt fördelaktigt att göra om det.

Tidö har ju inget att förlora på det, bara vinna egentligen. Valet är ju redan förlorat tyvärr nu.

Man kan undra varför folk fortfarande röstar på rödgröna? Vad gör dom sitt politiskt val utifrån? Är det problempolitiken som ger problem eller är det bristen på samarbetsvilja mellan regeringspartierna som lockade?

Svårt att förstå det positiva med den "regeringen." Kan ju inte ens få ihop en regering medans andra sidan inte hade några problem överhuvudtaget och har problem som löser de största med allvarliga problemen. Att inte ha inflation och skenande kostnader bör ju också ses som en bra sak? Eller?

Hänger inte med riktigt hur människor tänker längre.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-23 kl. 14:13.
Citera
2026-09-23, 14:13
Medlem
hahah jag älskar detta, det här är varför jag röstade på Vänstern!

In med muslimerna!!

Det bästa är att jag själv kryssade i Mohammed bara för namnet, jag hade ingen aning om vem det var men tänkte det låter som en muslim hahaha

jobbigt när det visar sig att SD haft rätt
Citera
2026-09-23, 14:14
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Jag läste att SD skulle kunna knipa 1 mandat av MP. Men S kanske kniper tillbaka det. Vem vet?

Kollade upp Borlänge valet 2022, finns ett ställe som heter Tjärna ängar där Sossarna får 80 % av rösterna. Måste va mycket arbetare.
Japp, det är många som jobbar där. Hårt. Med att hålla sig borta från arbetsmarkanden.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/skriftlig-fraga/situationen-i-bostadsomradet-tjarna-angar-i_h511281/

Fast det finns även unga män där som har tagit tag i sitt liv och satsar på en framtidsorienterad karriär.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/kriminella-i-utsatta-omradet-man-lever-i-sverige-fast-anda-inte
Citera
2026-09-23, 14:22
Medlem
.nilss avatar
Jag har inte mycket tillit till vänstern, framförallt i sin nuvarande regi, däremot tycker jag timingen är intressant. Allt ska granskas och vänstern ska tryckas till och straffas om dom är skyldiga.

Däremot tycker jag vi ska ha ryssen i åtanke och Putte älskar att destabilisera val. Störa svensken och få han bråka ännu mer med sig själv istället för att vara enad mot yttre ryskt hot, är Puttes älsklingsdrag.

Det kan vara lite av båda också.
Citera
2026-09-23, 14:23
Medlem
Kycklingsoffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peopleareretarded
hahah jag älskar detta, det här är varför jag röstade på Vänstern!

In med muslimerna!!

Det bästa är att jag själv kryssade i Mohammed bara för namnet, jag hade ingen aning om vem det var men tänkte det låter som en muslim hahaha

jobbigt när det visar sig att SD haft rätt
Du lever upp till ditt användarnamn

Vi får hoppas på nyval, något annat vore jävligt skevt. Har det valfuskats i Borlänge så har det garanterat skett på fler ställen. Omyndigförklara alla Vänsterpartister.. hur kan man ens få för sig att rösta på dessa missfoster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in