2026-09-22, 23:20
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paPB0/v-politikern-varnade-daligt-skydd-mot-infiltration
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paRW9/nooshi-dadgostar-har-varit-knapptyst-i-over-ett-dygn

V's trams kan ha gjort att Tidöpartierna sänktes pga V's "maktkamp"
Stämmer detta som pågår nu om V valfusk - då bör svenska staten avveckla partiet helt ur Sveriges politik.

Väntar på fortsatt uppdatering.
Helt omöjligt att fd narkotika dömda färgade ska sitta i Riksdagen tycker jag personligen.

Lite citat:

Citat:
Vänsterpartiet har varit knäpptyst efter nyheten om polisutredningen om misstänkt valfusk i Dalarna. Partisekreterare Maria Forsberg meddelade i en kommentar till Aftonbladet att Mohamed Abdukardir Ali tar en ”time out” från riksdagen. Hon hänvisade till ”synnerligen allvarliga anklagelser mot alla som berörs”.

Men partiledaren Nooshi Dadgostar har fortfarande inte kommenterat uppgifterna. Över 40 timmar har gått sedan nyheten slog ner. Aftonbladet har sökt henne upprepade gånger.

/ mod
Senast redigerad av Diagoras 2026-09-23 kl. 11:05.
Citera
2026-09-22, 23:28
Medlem
Onanikrems avatar
Valfusket stämmer säkert och inget nytt från det hållet. Nu när de kräver plats i en regering så satte någon tummen i ögat på dem. Innan dess har de fått hålla på obemärkt.
Citera
2026-09-22, 23:36
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Valfusket stämmer säkert och inget nytt från det hållet. Nu när de kräver plats i en regering så satte någon tummen i ögat på dem. Innan dess har de fått hålla på obemärkt.

V kommer nog få några platser i kansli och utskott precis som SD fick inom Tidö-ramen. Det blir nog kompromissen. C släpper nog fortfarande inte igenom V-ministrar. Speciellt inte efter denna nya skandal/drev.
Citera
2026-09-22, 23:39
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
V kommer nog få några platser i kansli och utskott precis som SD fick inom Tidö-ramen. Det blir nog kompromissen. C släpper nog fortfarande inte igenom V-ministrar. Speciellt inte efter denna nya skandal/drev.
Kanske blir så? Nyval kostar otroligt mycket så ingen vill ha det.
Hade de inte krävt plats i regeringen hade de kommit undan med det den här gången också.
Citera
2026-09-22, 23:40
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Hade de inte krävt plats i regeringen hade de kommit undan med det den här gången också.

Det jävliga är ju att de tog kongress-beslut om att få ha ministrar med den här gången.
Citera
2026-09-22, 23:43
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DasspappretDN
Det jävliga är ju att de tog kongress-beslut om att få ha ministrar med den här gången.
Efter den här skandalen kommer de aldrig att få det.
Är väl inte bevisat och dragit ut i ljuset, men inte första gången de val fuskat på det här sättet. Den här gången tryckte någon tummen i ögat på dem! Förmodligen för de gapat efter för mycket.
Citera
2026-09-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paPB0/v-politikern-varnade-daligt-skydd-mot-infiltration
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paRW9/nooshi-dadgostar-har-varit-knapptyst-i-over-ett-dygn

V's trams kan ha gjort att Tidöpartierna sänktes pga V's "maktkamp"
Stämmer detta som pågår nu om V valfusk - då bör svenska staten avveckla partiet helt ur Sveriges politik.

Väntar på fortsatt uppdatering.
Helt omöjligt att fd narkotika dömda färgade ska sitta i Riksdagen tycker jag personligen.
Men om man och som V redan ingår i en politik så säger väl det mer och mest om politik?
Och vad menar du med Staten och då om den "Svenska Staten"?
Citera
2026-09-22, 23:46
Medlem
DasspappretDNs avatar
Citat:
Efter den här skandalen kommer de aldrig att få det.
Är väl inte bevisat och dragit ut i ljuset, men inte första gången de val fuskat på det här sättet. Den här gången tryckte någon tummen i ögat på dem! Förmodligen för de gapat efter för mycket.

Det är samlad trupp ifrån sex av åtta riksdagspartier mot V just nu. Onekligen. Miljöpartiet sträcker nog inte ut så värst mycket av en hand till V heller. MP prioriterar nog att fjäska för S just nu desto mer.
Citera
2026-09-23, 00:17
Medlem
Tungrodds avatar
Citat:

Det spelar mindre roll, behövs det ett nyval så får det bli nyval. Då tror jag att resultatet hade blivit annorlunda mot hur det ser ut idag!
Citera
2026-09-23, 00:23
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungrodd
Det spelar mindre roll, behövs det ett nyval så får det bli nyval. Då tror jag att resultatet hade blivit annorlunda mot hur det ser ut idag!
Rätta mig om jag har fel, det gäller en valkrets och en rätt liten sådan. Tror knappast det blir nyval, men vi får se? De där somalierna lär nog inte hamna i riksdagen i alla fall!
Citera
2026-09-23, 00:32
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Rätta mig om jag har fel, det gäller en valkrets och en rätt liten sådan. Tror knappast det blir nyval, men vi får se? De där somalierna lär nog inte hamna i riksdagen i alla fall!
Det gäller hela Dalarna, som jag förstår det. Tror ca 290 000 röstade av ca 315 000 berättigade om jag minns rätt.
Om det skulle göra någon skillnad vid ett omval är svårt att säga, det beror väl på om debaclet triggat höger eller vänsterväljare mest... Tänker jag.
Citera
2026-09-23, 00:40
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det gäller hela Dalarna, som jag förstår det. Tror ca 290 000 röstade av ca 315 000 berättigade om jag minns rätt.
Om det skulle göra någon skillnad vid ett omval är svårt att säga, det beror väl på om debaclet triggat höger eller vänsterväljare mest... Tänker jag.
290k väljare är ju ändå inte så lite. 5 st Somalier spurtade förbi partitoppen där och kom in på riksdagslistan. En som bor ihop med en kriminell och som bara varit medborgare några månader.

Luktar det skit så är det skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in