2026-09-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Vilket cavetroll till partisekreterare som vaskats fram till att representera den nya islamistiska inriktningen på kommunistpartiet. Rös verkligen till i hela kroppen när cavetrollet visade tandraden i truten.

Får ändå ge lite cred till hur sluga och uppfinningsrika dom nyvalda partimedlemmarna är på att maximera sina bidrag. 81 lax och fortsatta khat och te dagar utanför coop är inte illa pinkat. Där snackar vi maximering av bidrag, då var det även ordnat att staten skulle betala av skulderna sedan tidigare. Hatten av för lakritspinnarna. Det kunde jag inte ana att att de har sådan outstanding begåvning och driftighet inom ett visst smalt område.
och då har du ännu inte räknat in vad han kommer att kräva från S via SIDA till Somalia för att ens dyka upp vid viktiga omröstningar. Kurdkärringen drog in 2 miljarder till etniska kurdpatrask, vad kan han dra in till Somalia?
Citera
2026-09-23, 11:47
Medlem
Vad är villkoren för att få svenskt medborgarskap? Räcker det med att man är här och vistats här länge?

Jag, funderar, för jag läste en artikel att han skulle utveckla ett slags bank-id som han ville presentera för Somaliiska staten? Då kan man iallafall inte ha flytt från landet, om man ofta åker tillbaka dit?

Men folk kan ha fått medborgarskap pga familj, anhöriga, att man är här pga kärleken?
Citera
2026-09-23, 12:03
Medlem
Jag-Blonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Israelkritiken är en tillgång för V. Det enda partiet som vågar stå upp för Palestina.

Skulle det vara en nobel sak att stå för?? Stå för ett hittepå folkslag som har en terroristorganisation som styre?
Med en religion som vill döda alla som inte har samma religion?

IQ badboll typ.

Hade "Palestina folket" kastat HAMAS under bussen så kanske man kunde respektera dom, inte innan.
Citera
2026-09-23, 12:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Grattis själv, han är lika mycket din
Nej, han är inte min. Inte jag som tog hit honom och gav honom medborgarskap. (för några månader sedan) Hade jag bestämt skulle han aldrig varit här för början, och absolut inte fått svenskt medborgarskap.
Citera
2026-09-23, 12:12
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Nej, han är inte min. Inte jag som tog hit honom och gav honom medborgarskap. (för några månader sedan) Hade jag bestämt skulle han aldrig varit här för början, och absolut inte fått svenskt medborgarskap.
Som jag då.
Citera
2026-09-23, 12:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Vilka är de, Vänsterpartiet partistyrelse eller i lokalavdelningen i Borlänge?
"De" är Vänsterpartiet som helhet, de har skadeskjutits relativt kraftigt av det här.
Inte mig emot att deras egna förstör partiets förtroende.
Citera
2026-09-23, 12:15
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Som jag då.
Uttalar mig inte om dig då jag inte känner dig och du inte blivit uthängd i media för valfusk.
Du känner nog själv om du är en bra människa eller en parasit som lever på andra.
Citera
2026-09-23, 12:17
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
"De" är Vänsterpartiet som helhet, de har skadeskjutits relativt kraftigt av det här.
Inte mig emot att deras egna förstör partiets förtroende.
Visst är det valhänt nominerat, men knappast unikt för det partiet. Dock slog det tillbaka med full kraft i detta fall och kanske mer än för nåt annan motsvarande händelse.
Jag skulle vilja se de som nominerat och fastställt Vänsterpartiets kandidatlista uthängda mer, och jag vill se partiet centralt i Stockholm ta ställning mot sin nyvalde riksdagsman
Citera
2026-09-23, 12:20
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Uttalar mig inte om dig då jag inte känner dig och du inte blivit uthängd i media för valfusk.
Du känner nog själv om du är en bra människa eller en parasit som lever på andra.
Onödigt att låtsas missförstå mig, det du skrev hade jag lika gärna kunnat skriva.
Citera
2026-09-23, 12:20
Medlem
Citat:
Beror på vilken stolthet de har (ledarna, Dadgostar) Efter det här är de nog brända att sitta i regering. Hon är garanterat medveten om det själv också.

Det återstår å se. Följer Tony på Instagram och de enda han talar om senaste dagarna är ministerposter och stoppa ungdomsutbildningar med prio på dom somaliska syskonen som utvisades igår eller om de va förvaring dom skulle hamna på.
Citera
2026-09-23, 12:29
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Onödigt att låtsas missförstå mig, det du skrev hade jag lika gärna kunnat skriva.
Blir du tagen med fingrarna i syltburken så får du lida för det. Har du någon bakom dig som du representerar får de också lida för det då du inte agerar som privatperson.

I det här fallet får Vänsterpartiet lida för det afrikanen gjort eftersom han representerar dem.
Det han gjort har skadat partiet. Förstår du mig?
Citera
2026-09-23, 12:34
Medlem
KurtSchweinsteigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Vilket är problemet menar du?

(Lite trög så här på morgonen)
Verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera