2026-09-23, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vad är Vänsterpartiets brott här egentligen? Att de har släppt in illojala somalier på sina riksdagslistor? Det är ju i och för sig dumt av dem, men jag vet inte om jag skulle kalla det att göra bort sig totalt. Lite mer dumheter än så får man nog prestera för att komma upp i den nivån.

Det finns väl inget som tyder på att valfusk på en nivå som motiverar ett nyval har begåtts? Det är inte automatiskt valfusk för att en somalier röstas in i riksdagen, även om vissa här tycks tro det.

Problemet är mycket större än så. Det har länge funnits en stor oro kring Nooshis ledarskap - i alla partier. Mikrofoner har krossats, medskick har spottats på Försynta förslag från andra partiledare har bemötts med himlande ögon och sarkasmer. Många har gått till jobbet med en klump i magen runt Nooshi.
Citera
2026-09-23, 11:19
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av top_secret
Tror du inte att V i det här läget är de som är mest rädda för nyval? Jag tror inte de är redo för ett chicken race om man säger så.
Spelar ingen roll vad jag tror. Och om v blir utan inflytande vet jag inte om de har nåt att förlora på att vara motvalls och medverka till extraval, speciellt inte eftersom de gjort sin strategi tydlig långt innan valet
Citera
2026-09-23, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaenkelberrie
Det är ju oerhört allvarligt även det eventuellt inte leder till åtal. Dock har ju pengar bytt händer mot röster på V och där tror jag att polisen har bra spaningsmaterial att använda.
Oavsett så måste ju hela historien med vilka företrädare som V använder skada dem mycket i en förhandling med Sossarna och även MP.
Jag hoppas givetvis att V försvinner helt så småningom och nuvarande incidenter (Glöm inte Hamas vurmandet!) blir en del av dödsstöten mot det här eländet till parti.

Israelkritiken är en tillgång för V. Det enda partiet som vågar stå upp för Palestina.
Citera
2026-09-23, 11:21
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Grattis ändå till afrikanen. Han har ju säkrat sig en plats i riksdagen med en månadslön på 81k
(Även fast han gjort en Mona Sahlin och tagit time out så kommer pengarna ramla in)
Grattis själv, han är lika mycket din
Citera
2026-09-23, 11:23
Medlem
Är det någon som vet eller har en teori, om varför mer eller mindre samtliga med betydande uppdrag för V är så groteskt feta, och så in i vassen fula att till och med katten vänder i dörren och kräks?

Jag tänker främst på Maria Forsberg, Ida Gabrielsson och Lorena Delgado Vargas (är väl vilde iofs), även Nooshi har ju långt mer är "trivselvikt". Kan inte erinra mig något annat parti med sådan svår övervikt och groteska nunor?
Citera
2026-09-23, 11:25
Medlem
top_secrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TELAVIV91
Spelar ingen roll vad jag tror. Och om v blir utan inflytande vet jag inte om de har nåt att förlora på att vara motvalls och medverka till extraval, speciellt inte eftersom de gjort sin strategi tydlig långt innan valet
Fast du tror ju en massa kring hur V kommer att agera framöver? Det är möjligt att de kör all in på ett chicken race, men det kommer de garanterat att förlora på! Och det är inte vad jag tror utan så ser verkligheten ut just nu.
Citera
2026-09-23, 11:26
Medlem
TELAVIV91s avatar
Förlorarna här är somalierna själva i första hand. Tidigare har illvilliga pratat illa om dem, nu drabbades själva Vänsterpartiet av deras gränslöshet och korrupta beteende.
Citera
2026-09-23, 11:28
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Efter den här skandalen kommer de aldrig att få det.
Är väl inte bevisat och dragit ut i ljuset, men inte första gången de val fuskat på det här sättet. Den här gången tryckte någon tummen i ögat på dem! Förmodligen för de gapat efter för mycket.

Ja.

I sig bra, men samtidigt skrämmande när sossarna flexar agendan.
Citera
2026-09-23, 11:31
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Efter den här skandalen kommer de aldrig att få det.
Är väl inte bevisat och dragit ut i ljuset, men inte första gången de val fuskat på det här sättet. Den här gången tryckte någon tummen i ögat på dem! Förmodligen för de gapat efter för mycket.
Vilka är de, Vänsterpartiet partistyrelse eller i lokalavdelningen i Borlänge?
Citera
2026-09-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snylt-off
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paPB0/v-politikern-varnade-daligt-skydd-mot-infiltration
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3paRW9/nooshi-dadgostar-har-varit-knapptyst-i-over-ett-dygn

V's trams kan ha gjort att Tidöpartierna sänktes pga V's "maktkamp"
Stämmer detta som pågår nu om V valfusk - då bör svenska staten avveckla partiet helt ur Sveriges politik.

Väntar på fortsatt uppdatering.
Helt omöjligt att fd narkotika dömda färgade ska sitta i Riksdagen tycker jag personligen.

Lite citat:

/ mod
Lol men vem röstar fan på vänstern hahahahaha. Det var 100% så från början.
Jävla parasitparti
Citera
2026-09-23, 11:35
Medlem
eldrattans avatar
Vilket cavetroll till partisekreterare som vaskats fram till att representera den nya islamistiska inriktningen på kommunistpartiet. Rös verkligen till i hela kroppen när cavetrollet visade tandraden i truten.

Får ändå ge lite cred till hur sluga och uppfinningsrika dom nyvalda partimedlemmarna är på att maximera sina bidrag. 81 lax och fortsatta khat och te dagar utanför coop är inte illa pinkat. Där snackar vi maximering av bidrag, då var det även ordnat att staten skulle betala av skulderna sedan tidigare. Hatten av för lakritspinnarna. Det kunde jag inte ana att att de har sådan outstanding begåvning och driftighet inom ett visst smalt område.
Citera
2026-09-23, 11:35
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Vad är Vänsterpartiets brott här egentligen? Att de har släppt in illojala somalier på sina riksdagslistor? Det är ju i och för sig dumt av dem, men jag vet inte om jag skulle kalla det att göra bort sig totalt. Lite mer dumheter än så får man nog prestera för att komma upp i den nivån.

Det finns väl inget som tyder på att valfusk på en nivå som motiverar ett nyval har begåtts? Det är inte automatiskt valfusk för att en somalier röstas in i riksdagen, även om vissa här tycks tro det.
Tror du Dalarna är unik? Det här pågår nog över hela landet. Vilka tror du kommer sitta i Sveriges riksdag om några år nu när de hittat hacket? De har hela klaner och stora nätverk som kan kryssa in dom. Jag själv skulle typ aldrig kunna få mer än 20-30 kryss och det gäller nog även för gemene man.

Men du kanske tillhör dom som inte såg det komma!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in