Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Du tror ju antagligen att man måste hata andra folkgrupper bara för att man värnar mer om sin egen.
Ordet "rasist" kan ju tolkas på olika sätt.
"Rasist" kan ju betyda att man anser att det finns fysiska och psykiska skillnader mellan olika folk, vilket är sant.
Jag är därför "rasist" utan att jag hatar andra människor enbart på grund av deras ras.
Jag uppmuntrar folk till att tänka som mig eftersom det är exakt så som deras förfäder har resonerat vilket också är anledningen till att deras existens blev möjlig.
Vad tror du hade hänt om svenskar hade börjat tänka som dagens vänsterliberala kosmopoliter för 400 år sedan och släpat hit hundratusentals afrikaner?
Då hade så klart ingen av oss existerat idag.
Jag vet verkligen inte varför det är vissa tomma incels på nätet som har börjat tänka att det finns någon gagn av nationella att börja använda ordet "rasism" i ett gott ordalag.
Rasism är något som har betydelsen av något negativt och det är det det ordet betyder. Det kan inte användas på nåt annat sätt och folk vet inte det ordet på något annat sätt än vad det också betyder och vad det är skapat för att beskriva.
Jag vet inte ens om det finns ett ord för det du beskriver. Och jag är helt o hållet säker på att försöka på folk som är nationella och nationalister att använda det ordet i en positiv bemärkelse, inte bara är idiotiskt men också lönlöst.
Bokstavligt alla fattar att det inte kommer mottas som något positivt av 99,9 % av människor i ett samhälle.
Därför kan man också se att som "rörelse" eller "uppvaknande" kring den tanken du för är fullständigt tom, obesolet. Den ger den nationella rörelsen: Ingenting.
Tvärtemot så kommer den ha ett negativt utfall i opinionen om t.ex. SD skulle börja föra dessa tankegångar, vilket direkt hade gjort att mandatet hade tillfallit de röda i riksdagen, vilket i sin tur hade lett till att Sverige inte får ett alternativ i riksdagen som erbjuder politik som gör att vi kan överleva som folk.
Det landet behöver och som kännetecknas som sunt förnuft idag är värderingar som: Nationalism, konservatism och religiösa värderingar. Det är det som fattats och det är dom värderingarna i ett folk som gör att de reagerar på när det egna landet behandlas dåligt, vare sig det är av människor utifrån eller egna partier i riksdagen. Vilket hade lett till att man röstat bort dessa människor för länge sedan.