2026-09-19, 00:58
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Den oförblommerade konspiratoriska rasism som nu spys ut av de gamla Tidöpartierna är på en nivå jag faktiskt inte trodde fanns i Sverige 2026. Och det stinker.

Citat:
Jimmie Åkesson sa det redan innan valdagen – muslimer skulle avgöra valet. Samtidigt som hans bästa kompis, Richard Jomshof, gjort sitt yttersta för att provocera sagda grupp med sitt explicita hat.

Valet har alltså stulits, av invandrare, påstås det.

Har Tidöpartierna varit rasistiska under valrörelsen och efter valet?
Är Tidöpartierna konspiratoriska?
Har Klenell rätt?
Vad vet ni om krönikören/debattören Johannes Klenell?

https://arbetet.se/2026/09/15/det-vi-ser-fran-tidolaget-efter-valet-ar-hogerns-oforblommerade-rasism/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johannes_Klenell
Senast redigerad av BombaySaphire 2026-09-19 kl. 01:36.
Citera
2026-09-19, 05:30
Medlem
Muslim är fortfarande ingen ras.
Citera
2026-09-19, 06:06
Avstängd
llundberg57s avatar
Varför tror vissa idioter att det är något fel med att vara rasist? Det verkar som om många i Sverige har blivit programmerade att tro det.
Citera
2026-09-19, 06:36
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
En politisk ideologi/religion är inte en ras.
Citera
2026-09-19, 06:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför tror vissa idioter att det är något fel med att vara rasist? Det verkar som om många i Sverige har blivit programmerade att tro det.
Alla i hela världen är rasister. De som tror att de.inte är det är det också. Och de som bedyrar att de absolut inte är det är värst. De lever på att rangordna folk utifrån status och godhet.

Med det sagt verkar SD bestå av oskickliga stollar. Visst finns det invandrare som hatar Sverige och vill förändra landet till något annat. Men tarvlig retorik.gynnar inte debatten.
Citera
2026-09-19, 07:00
Medlem
particulum1s avatar
Inget val kan "stjälas" i ordets bokstavliga bemärkelse i en demokrati, förutsatt att det demokratiska systemet fungerar som det ska.

Att strategiskt påverka eller i praktiken avgöra ett val är inte samma sak som att stjäla det.

Klenell drar för långtgående slutsatser utifrån sitt resonemang i relation till de faktiska händelserna och vad som faktiskt är möjligt inom ett demokratiskt system.

Om han menar att valet faktiskt blev "stulet", borde han i så fall ifrågasätta demokratin i Sverige. Att ett val faktiskt skulle kunna stjälas vore i så fall ett betydligt allvarligare problem än att Jomshof helt enkelt är sur och att Klenell blir upprörd över det Jomshof säger.
Citera
2026-09-19, 08:07
Medlem
Balisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Har Tidöpartierna varit rasistiska under valrörelsen och efter valet?
Är Tidöpartierna konspiratoriska?
Har Klenell rätt?
Vad vet ni om krönikören/debattören Johannes Klenell?

https://arbetet.se/2026/09/15/det-vi-ser-fran-tidolaget-efter-valet-ar-hogerns-oforblommerade-rasism/

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johannes_Klenell
Han är vänster och skriver typ sådant här för Dagens Nyheter också. Jag tycker att det blir en sammanblandning av olika frågor. Så klart att alla svenska medborgare har rätt att rösta som de vill i ett riksdagsval. Men det kan inte vara politiskt omöjligt att ifrågasätta hur vissa partier lockar vissa väljare. Vänstersidan har inga problem att raljera med Sverigedemokraternas väljarbas. Det hör till en fri och öppen debatt. Även om den blir främlingsfientligt anstruken. Ordet rasistisk är så misshandlat så att det är bara en signalmarkör. Eftersom vänsterpartiet fick över 60 % av rösterna i ett valdistrikt i Rinkeby, så är det inte orimligt att anta att de rödgröna har vunnit på en invandrarbas.
Citera
2026-09-19, 08:15
Medlem
Är ju ni som gör allt till en jävla rasfråga! visar ju att det är ni som är rasister.

Jag skiter i vart du kommer ifrån så länge du är en schysst person och inte gör olagliga grejer.
Nu tror jag däremot att många vänster och politiker knarkar och är väldigt korrupta.

Kolla bara på dokumentären om England så ser inte allt så ljust och gröna skogar ut .

Jag skiter i vart någon kommer ifrån, är du en dålig person så är du. Där ingår alla, dom som psykiskt och fysiskt misshandlar någon.
Är någon snäll så är den snäll, struntsamma var man kommer ifrån.

Hade inte velat ha jultomten! hos mig om det visar sig det är en misshandlande jävel.
I f*kin shoot him too 😂
Senast redigerad av Freedom46 2026-09-19 kl. 08:18.
Citera
2026-09-19, 10:05
Medlem
Straminskys avatar
SD verkar inte drivas av rasism utan offermentalitet.
Citera
2026-09-19, 10:16
Medlem
Jag jämställer islam med Westboro Baptist Church men ingen beskyller mig för att vara rasist för att jag tycker de är galningar. Hade kristendomen som helhet fungerat som den gjorde för 200 år sedan så hade den hamnat i samma fack.
Citera
2026-09-19, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57

Det är fel. Men SD är ju inte rasister, det finns ingenting i deras partiprogram eller har funnits någonsin heller där olika folkgrupper har olika rättigheter. Inte heller om de är kvinnor, handikappade eller har en annan sexuell läggning. Alla har alltid haft samma rättigheter i deras partiprogram alltid.
Senast redigerad av Vintageman 2026-09-19 kl. 10:19.
Citera
2026-09-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Alla i hela världen är rasister. De som tror att de.inte är det är det också. Och de som bedyrar att de absolut inte är det är värst. De lever på att rangordna folk utifrån status och godhet.

Med det sagt verkar SD bestå av oskickliga stollar. Visst finns det invandrare som hatar Sverige och vill förändra landet till något annat. Men tarvlig retorik.gynnar inte debatten.

SD skriver och säger samt påpekar hela tiden att det finns människor som vill förstöra det här landet, inte anpassa sig, begå brott, islamisera eller utnyttja vår välfärd.

De säger ju bokstavligen detta hela tiden. Hur är de "tarvliga" i debatten? Du sitter ju bara här och skriver saker som inte ens händer i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in