Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Du tror ju antagligen att man måste hata andra folkgrupper bara för att man värnar mer om sin egen.
Ordet "rasist" kan ju tolkas på olika sätt.
"Rasist" kan ju betyda att man anser att det finns fysiska och psykiska skillnader mellan olika folk, vilket är sant.
Jag är därför "rasist" utan att jag hatar andra människor enbart på grund av deras ras.
Jag uppmuntrar folk till att tänka som mig eftersom det är exakt så som deras förfäder har resonerat vilket också är anledningen till att deras existens blev möjlig.
Vad tror du hade hänt om svenskar hade börjat tänka som dagens vänsterliberala kosmopoliter för 400 år sedan och släpat hit hundratusentals afrikaner?
Då hade så klart ingen av oss existerat idag.
Du kan tycka och tolka och kalla dig själv vad du vill.. Men den ursprungliga definitionen av begreppet rasism, innan det blev totalt utsmetad handlar om att mänskligheten är uppdelad i biologiska raser, och att vissa raser är överlägsna andra. Sen att kreti och pleti vill att det plötsligt ska innefatta allt möjligt är helt enkelt fel..
Att vara en rasist är således en negativ benämning..
Om du inte hatar andra raser tycker jag du ska omvärdera och kanske istället kalla dig för rasideolog eller kanske etnopluralist