2026-09-19, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Du tror ju antagligen att man måste hata andra folkgrupper bara för att man värnar mer om sin egen.
Ordet "rasist" kan ju tolkas på olika sätt.

"Rasist" kan ju betyda att man anser att det finns fysiska och psykiska skillnader mellan olika folk, vilket är sant.

Jag är därför "rasist" utan att jag hatar andra människor enbart på grund av deras ras.

Jag uppmuntrar folk till att tänka som mig eftersom det är exakt så som deras förfäder har resonerat vilket också är anledningen till att deras existens blev möjlig.

Vad tror du hade hänt om svenskar hade börjat tänka som dagens vänsterliberala kosmopoliter för 400 år sedan och släpat hit hundratusentals afrikaner?

Då hade så klart ingen av oss existerat idag.

Du kan tycka och tolka och kalla dig själv vad du vill.. Men den ursprungliga definitionen av begreppet rasism, innan det blev totalt utsmetad handlar om att mänskligheten är uppdelad i biologiska raser, och att vissa raser är överlägsna andra. Sen att kreti och pleti vill att det plötsligt ska innefatta allt möjligt är helt enkelt fel..

Att vara en rasist är således en negativ benämning..

Om du inte hatar andra raser tycker jag du ska omvärdera och kanske istället kalla dig för rasideolog eller kanske etnopluralist
Citera
2026-09-19, 13:51
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad vanligt folk gör bryr jag mig inte så mycket om men jag tycker det är viktigt att politiker står för sin rasism så att folk vet vad de röstar på. Det ska inte vara nåt hymlande.
Rasist är inte ett skällsord men många svenskar tror att det är det.
Citera
2026-09-19, 13:52
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Ett parti (Vänsterpartiet) som fått sparka tiotals personer från sina listor inför valet på grund av att dessa personer förnekat Förintelsen, sympatiserat med terrorister osv. borde rimligen inte ens ha fått 4 procent i årets val. Aldrig i svensk historia har ett parti haft så många antidemokrater och dårar på sina listor.
Ändå går de framåt. Varför vet vi alla.
Ja vi vet. Utlänningar får rösta i Sverige.
Citera
2026-09-19, 13:54
Medlem
Barentss avatar
Fanns en tråd på FB förra veckan med vansinniga rabiata inläggare, om hur Muhammed avgjorde valet. Fast det var Högerpatierna som gick framåt. Och inga fakta bet på dem. Jag såg senare någon länk till den ruttna miljön på internet som fostrat dem i att inte tänka, och insåg att det finns korkade små oaser på internet där man kan driva frågor på ett falskt sätt och lura enkla människor.

Inga politiska partier bör samarbeta med sådana ideologiska oaser, allra minst SD. Det är inte bra med ett land fyllt av ideologi-rabblande tokar, eller ens ett parti. Förnuft och vetenskap måste styra politiska partier, annars får vi nya Sovjet och Nordkorea.
Citera
2026-09-19, 13:57
Avstängd
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Preferenser för vadå?

Utseende och IQ, vilket är ras och genetik.

Tror du alla attraheras av alla, NEJ, folk har sin typ.
Citera
2026-09-19, 14:04
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Utseende och IQ, vilket är ras och genetik.

Tror du alla attraheras av alla, NEJ, folk har sin typ.

När det kommer till attraktion absolut. Men det har inget med rasism att göra.
Citera
2026-09-19, 14:06
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Muslim är fortfarande ingen ras.

Citat:
Ursprungligen postat av MakeEuropeWhite
En politisk ideologi/religion är inte en ras.

Ras nämns inte ens i trådstarten. Har ni svårt att läsa?

Ordet är rasism.

Citat:
världsbild eller ideologi uppbyggd kring diskriminering baserat på indelning av människor i olika raser eller efter etnisk tillhörighet

Muslimer tillhör en etnisk grupp.

Varsågod, nu slipper ni uttrycka er som en jävla idiot nästa gång.
Senast redigerad av dickachu 2026-09-19 kl. 14:10.
Citera
2026-09-19, 14:12
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
SD verkar inte drivas av rasism utan offermentalitet.

Det är nog lite hälta hälta.
Citera
2026-09-19, 14:13
Medlem
Citat:
Att inte vilja ha mörkhyade människor i Sverige är rasism. Det är många inom Tidö som tycker så. Snacket om ”återvandring” är något inte bara SD står bakom utan många i de andra Tidöpartierna också.

Du tänker att en person som levt på bidrag i 20 år och har ett CV som inte är attraktivt längre för arbetsgivare sedan blir erbjuden ett återvandringsbidrag på 350 000 kr för att kunna flytta och överleva och inte svälta ihjäl som rasism?

Att ta emot asylinvandrare från närområdet är så asylpolitik fungerar i alla länder på jorden. Sverige behöver inte vara annorlunda där. Hade alla länder varit som vi varit så hade det varit totalt kaos i världen med flyktingströmmar som går kors och tvärs med människosmuggling och forcerade gränser samt otrygghet som resultat.
Citera
2026-09-19, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför tror vissa idioter att det är något fel med att vara rasist? Det verkar som om många i Sverige har blivit programmerade att tro det.
För att det förknippas med hat och hat är för energikrävande nollor. Däremot tycker jag man kan hata kommunister för de är oändligt värdelösa. Där har du roten till allt ont i världen.
Citera
2026-09-19, 14:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Du tänker att en person som levt på bidrag i 20 år och har ett CV som inte är attraktivt längre för arbetsgivare sedan blir erbjuden ett återvandringsbidrag på 350 000 kr för att kunna flytta och överleva och inte svälta ihjäl som rasism?

Att ta emot asylinvandrare från närområdet är så asylpolitik fungerar i alla länder på jorden. Sverige behöver inte vara annorlunda där. Hade alla länder varit som vi varit så hade det varit totalt kaos i världen med flyktingströmmar som går kors och tvärs med människosmuggling och forcerade gränser samt otrygghet som resultat.

Att inte vilja ha mörkhyade människor i Sverige är rasism.
Citera
2026-09-19, 14:16
Medlem
scraftys avatar
Tidelaget har kopierat Trumps retorik. Speciellt väljarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in