2026-09-19, 12:58
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Att dra sig till sin egna sort, att känna att man har mer gemensamt med likadana och den barnsliga tanken om si och så är lite underliga eller konstiga, saker man inte håller med. Om det så är Tyskar, Turkar, Greker, Italienare eller nåt annat är mänskligt och de flesta har nog gjort det.

Det beror själv på vad man är van vid.

Att dock uppmuntra tänket att det är bra att vara rasist eller att det är naturligt eller att det finns gagn med det är extremt idiotiskt och kommer leda till att idioter, förmodligen som du själv, helt plötsligt efter år av den politiken och uttalanden från statsmakten också börjar behandla folk dåligt på riktigt med annat ursprung.

Spolar du fram flera decennier av sådana uttalanden från statsmakten, tidningar, universitet osv. så har du tillslut ett andra världskrig. För att återknyta lite till din "skojiga" profibild med.

Jag antar att du inte är så gammal. Jag vill också göra en gissning att åldern inte spelar någon roll här heller i ditt fall. Börjar man tänka i dom banorna i 18-23 års ålder så kan man va glad för att ha gjort mognadsutvecklingar i sen 70 års åldern som barn genomgår när de är väldigt små.

Utseende och IQ spelar en avgörande roll.

Håller du inte med om det?

Jag som vit man tycker att vita kvinnor med blå ögon är det vackraste som finns. Och jag är orolig att vita kommer försvinna i framtiden.😆

Det är vita kvinnor som man vill ligga med och ha barn med.
Ser jag en kolsvart kvinna med gorilla tryne så blir jag äcklad. Förlåt men jag kan inte hjälpa det, och många känner likadant.

Alla attraheras inte av alla, och alla kan inte bli bästa kompisar heller.

Man värderar det man gillar mer helt enkelt, inga konstigheter.

Kultur och språk spelar roll, men det räcker inte. Jag måste ha utseende, iq mm också.
Citera
2026-09-19, 12:59
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Du kanske möjligtvis bor/bott på en ort där det funnits väldigt mycket bidragsinvandrare?

Att utveckla ett rasistiskt tänkande på en sån ort är en naturlig följd över att bli behandlad dåligt. Det är för att Socialdemokraterna lockar massa personer som inte vill anpassa sig och vet att de inte behöver det heller. För dessa så gäller också tänket att den egna gruppen är viktigast, t.o.m. bland dem själva och olika invandrargrupper.

Är man svensk på en sån ort så är man ju bara en till grupp för dom som inte tillhör samma grupp som dom själva.

Om politiker i Sverige haft de krav som SD har lagt fram och som införts från sitt partiprogram så hade vi ju aldrig upplevt en bidragsinvandring och inte heller en så stor invandring, hade SD fått bestämma helt själva så hade vi haft vanliga nivåer av invandring som landet kan ta hand och som är rimligt ens från första början för att ett land tar emot. Dessutom bör man ta emot från närområdet för det är så asyl fungerar i hela världen. Man åker ju inte kors o tvärs överallt, det är en pervers anti-intellektuell tanke.

Även tanken om att "svenskar inte kan utvisas, då kan man inte utvisa invandrare heller" är något som ligger snäppet över i totalt idiotiskt tänkande.

Med det jag nämnt ovan så måste du ju förstå att om vi hade haft krav så hade inte sådana människor lockats hit som inte vill bidra, som inte kan anpassa sig, som saknar hjärna och som ser till den egna gruppen enbart utan att beblanda sig med övriga samhället och ta in majoritetsvärderingar i landet de kommit till.

Om vi dessutom hade haft en normal invandring på det så hade ju heller inte dessa enklaver och bidragsområden, parallella samhällen med mera funnits. Det hade inte funnits nånstans där man hade upplevt att det finns massa bidragsmänniskor som bara ser till sitt eget och allt bara förfaller och ser ut som en soptipp.

Det är ju dessa bidragsmänniskor som ställer till det, inte dom övriga människorna som kommer hit och anpassar sig, vill jobba, bidra, lära sig språket, va laglydiga, plugga, eller starta eget eller bara jobba och bilda familj. Ta del av det övriga samhället och bli en del av majoritetsvärderingarna och respektera vårt land.

Dom personerna är ju inte felet, är dumma eller beter sig dåligt mot andra.
Jag har inte bott i Sverige på över 40 år. Men jag har varit på besök.
Du skriver om det funnits mera krav på invandrare så kanske det inte blivit som det är nu. Kanske men varför ens experimentera? Varför ha någon som helst invandring från utomeuropeiska länder överhuvudtaget? Sverige behöver inte de personerna. Om svenskarna vid det här laget inte förstått att vita europeiska människor är överlägsna då finns det inget mer att diskutera, svenskarna tycker det är viktigare att inte vara rasist än att ha ett bra hemland.
Jag har alltid ansett att Vervoerd, FD Malan och Vorster hade rätt, apartheid var rätt för Sydafrika.
Citera
2026-09-19, 12:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ge ett exempel på rasism inom Tidöblocket politik att de fyra partierna som ingår där.

Att inte vilja ha mörkhyade människor i Sverige är rasism. Det är många inom Tidö som tycker så. Snacket om ”återvandring” är något inte bara SD står bakom utan många i de andra Tidöpartierna också.
Citera
2026-09-19, 13:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför tror vissa idioter att det är något fel med att vara rasist? Det verkar som om många i Sverige har blivit programmerade att tro det.

Vad man än tycker om rasism ska man inte hymla om det som de flesta politiker gör. Stå för er rasism tycker jag.
Citera
2026-09-19, 13:01
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att inte vilja ha mörkhyade människor i Sverige är rasism. Det är många inom Tidö som tycker så. Snacket om ”återvandring” är något inte bara SD står bakom utan många i de andra Tidöpartierna också.

Nej det är preferenser.
Citera
2026-09-19, 13:02
Medlem
Citat:
Varför tror vissa idioter att det är något fel med att vara rasist? Det verkar som om många i Sverige har blivit programmerade att tro det.
Exakt. När jag går till turkbutiker för att handla något litet så slår vissa saker aldrig fel. De hälsar inte. De ler inte.
Äldre arabgubbar är rasister, men yngre kan faktiskt vara trevliga för att de har fått hänga med svenskar.

Jag är nog rasist, för att jag har erfarenheten att bli det.

På en hemmafest när jag drog med vodka och fanta blev en neger rabiat och skulle slåss för han sa "I hate white people" igen och igen. Så vi slogs utanför tills vi blev omhändertagna.

Det jag vill säga är att araber och afrikaner tenderar att vara mer rasister än vad vi är.
Med det sagt så finns det folk bland dem som är fantastiskt fina och välkomnande. 🤗

Kulturkrocken som sker är att får jag problem med en neger så blir det problem med gruppen.

Så vi dealar mellan gruppmentalitet vs individmentalitet som finns i norden.
Det finns mycket att säga där, men det får vi lämna till något annat inlägg. Tack för mig. 🤗
Citera
2026-09-19, 13:07
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Att dra sig till sin egna sort, att känna att man har mer gemensamt med likadana och den barnsliga tanken om si och så är lite underliga eller konstiga, saker man inte håller med. Om det så är Tyskar, Turkar, Greker, Italienare eller nåt annat är mänskligt och de flesta har nog gjort det.

Det beror själv på vad man är van vid.

Att dock uppmuntra tänket att det är bra att vara rasist eller att det är naturligt eller att det finns gagn med det är extremt idiotiskt och kommer leda till att idioter, förmodligen som du själv, helt plötsligt efter år av den politiken och uttalanden från statsmakten också börjar behandla folk dåligt på riktigt med annat ursprung.

Spolar du fram flera decennier av sådana uttalanden från statsmakten, tidningar, universitet osv. så har du tillslut ett andra världskrig. För att återknyta lite till din "skojiga" profibild med.

Jag antar att du inte är så gammal. Jag vill också göra en gissning att åldern inte spelar någon roll här heller i ditt fall. Börjar man tänka i dom banorna i 18-23 års ålder så kan man va glad för att ha gjort mognadsutvecklingar i sen 70 års åldern som barn genomgår när de är väldigt små.

Du tror ju antagligen att man måste hata andra folkgrupper bara för att man värnar mer om sin egen.
Ordet "rasist" kan ju tolkas på olika sätt.

"Rasist" kan ju betyda att man anser att det finns fysiska och psykiska skillnader mellan olika folk, vilket är sant.

Jag är därför "rasist" utan att jag hatar andra människor enbart på grund av deras ras.

Jag uppmuntrar folk till att tänka som mig eftersom det är exakt så som deras förfäder har resonerat vilket också är anledningen till att deras existens blev möjlig.

Vad tror du hade hänt om svenskar hade börjat tänka som dagens vänsterliberala kosmopoliter för 400 år sedan och släpat hit hundratusentals afrikaner?

Då hade så klart ingen av oss existerat idag.
Senast redigerad av Tuor 2026-09-19 kl. 13:11.
Citera
2026-09-19, 13:09
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vad man än tycker om rasism ska man inte hymla om det som de flesta politiker gör. Stå för er rasism tycker jag.
Ja precis. Är man rasist så ska man vara ärlig och säga det. Inget fel med det, var en stolt vit man och då ska du vilja leva i ett vitt land med en vit mans lag.
Citera
2026-09-19, 13:32
Medlem
Ett parti (Vänsterpartiet) som fått sparka tiotals personer från sina listor inför valet på grund av att dessa personer förnekat Förintelsen, sympatiserat med terrorister osv. borde rimligen inte ens ha fått 4 procent i årets val. Aldrig i svensk historia har ett parti haft så många antidemokrater och dårar på sina listor.
Ändå går de framåt. Varför vet vi alla.
Citera
2026-09-19, 13:33
Medlem
WeMadeYous avatar
Vi kommer höra S säga samma sak om ett tiotal år när nya islamistiska partier startat och samma personer överger S och V i snabb takt.
Citera
2026-09-19, 13:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Nej det är preferenser.

Preferenser för vadå?
Citera
2026-09-19, 13:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja precis. Är man rasist så ska man vara ärlig och säga det. Inget fel med det, var en stolt vit man och då ska du vilja leva i ett vitt land med en vit mans lag.

Vad vanligt folk gör bryr jag mig inte så mycket om men jag tycker det är viktigt att politiker står för sin rasism så att folk vet vad de röstar på. Det ska inte vara nåt hymlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in