2026-09-19, 14:37
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla ord är påhittade. Rasism handlar om att döma folk utifrån bland annat hudfärg och ursprung.

Nja fördomar behöver inte vara rasism.

Men man är inte rasist för att man värderar sin egen ras mera, det är naturligt. Man gillar det man gillar liksom.

Riktig rasist är man när man hatar andra raser och vill utrota dem.
Citera
2026-09-19, 14:41
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen7910
Du kan tycka och tolka och kalla dig själv vad du vill.. Men den ursprungliga definitionen av begreppet rasism, innan det blev totalt utsmetad handlar om att mänskligheten är uppdelad i biologiska raser, och att vissa raser är överlägsna andra. Sen att kreti och pleti vill att det plötsligt ska innefatta allt möjligt är helt enkelt fel..

Att vara en rasist är således en negativ benämning..

Om du inte hatar andra raser tycker jag du ska omvärdera och kanske istället kalla dig för rasideolog eller kanske etnopluralist

Om jag anser att vissa raser är "bättre" än andra raser då utan att jag vill dessa raser något ont?

Är vita bättre på att skapa och upprätthålla fungerande samhällen jämfört med afrikaner? Uppenbarligen. Det ska inte behöva vara hemskt att tycka så när alla innerst inne vet att det är sant.

Jag tycker inte att alla afrikaner har ett lägre människovärde bara för att andra raser värnar om sitt eget folk.

För mig så är det hur någon är som avgör människovärdet. Anders Eklund är lika mycket skräp som afrikanen som våldtog och mördade Elin Krantz. Eklund är inte på något sätt bättre för att han är vit.

Jag skulle inte bli ett dugg ledsen i ögat om en afrikan sa till mig att han värnar mer om afrikaner än vita. Jag skulle snarare se det som ett tecken på att han eller hon är frisk i huvudet.
Citera
2026-09-19, 14:42
Medlem
Citat:
Tror du att SD menar vita danskar eller vita tyskar när de pratar om återvandring?

Har du ens nån poäng eller logik i det du pratar om?

Alla nya integrationskrav gäller alla personer i Sverige, vare sig du är röd, blå, gul eller rosa i hudfärgen.

Klarar du inte de integrationskraven så erbjuder staten dig ett återvandringsbidrag, där t.ex. man kan klara sig 5,5 år i Syrien i en central del av en storstad, med mat, el, hyra, vatten inräknat. För en vuxen person.

Har du familj så får du rätt till ett större bidrag på 500 000 kr, vilket kommer räcka ännu längre då hyran bara betalas en gång. Dessutom om man är smart så bosätter man ju sig nånstans där hyran är lägre och inte i en central del av en stad.

Att kunna få ta ett bidrag självmant för att överleva ser inte jag som rasism. Utan givmildhet och att man bryr sig om att de inte skall hamna i en situation som gör att de inte har mat eller husrum eller ekonomiska medel att kunna flytta till en plats på jorden där deras CV:n är mer eftertraktade än den Europeiska arbetsmarknaden.

För det är ett re-lokaliseringsbidrag som staten erbjuder ifall det är så att personen inte klarar av att komma in i samhället och gör så att personen inte behöver bli hemlös i Europa utan att ha pengar nog att kunna flytta och skapa sig ett nytt liv.

Detta kan inte ens kännetecknas som "rasism". Du verkar inte ens veta vad det betyder eller hur det skall användas i en mening.
Citera
2026-09-19, 14:42
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Vilket nonsens. Vår nation är bara några hundra år gammal, och idéer som nationalism är inte ens 200 år gamla.

Lär dig vår egen historia om du vill bli tagen på allvar.

Nu syftade jag dock inte bara på nationalism.
Citera
2026-09-19, 15:07
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Jag vet verkligen inte varför det är vissa tomma incels på nätet som har börjat tänka att det finns någon gagn av nationella att börja använda ordet "rasism" i ett gott ordalag.

Rasism är något som har betydelsen av något negativt och det är det det ordet betyder. Det kan inte användas på nåt annat sätt och folk vet inte det ordet på något annat sätt än vad det också betyder och vad skapat för att beskriva.

Jag vet inte ens om det finns ett ord för det du beskriver. Och jag är helt o hållet säkert på att försöka på folk som är nationella och nationalister att använda det ordet i en positiv bemärkelse, inte bara är idiotiskt men också lönlöst.

Bokstavligt alla fattar att det inte kommer mottas som något positivt av 99,9 % av människor i ett samhälle.

Därför kan man också se att som "rörelse" eller "uppvaknande" kring den tanken du för är fullständigt tom, obesolet. Den ger den nationella rörelsen: Ingenting.

Tvärtemot så kommer den ha ett negativt utfall i opinionen om t.ex. SD skulle börja föra dessa tankegångar, vilket direkt hade gjort att mandatet hade tillfallit de röda i riksdagen, vilket i sin tur hade lett till att Sverige inte får ett alternativ i riksdagen som erbjuder politik som gör att vi kan överleva som folk.

Det landet behöver och som kännetecknas som sunt förnuft idag är värderingar som: Nationalism, konservatism och religiösa värderingar. Det är det som fattats och det är dom värderingarna i ett folk som gör att de reagerar på när det egna landet behandlas dåligt, vare sig det är av människor utifrån eller egna partier i riksdagen. Vilket hade lett till att man röstat bort dessa människor för länge sedan.

Om SD inte börjar resonera som mig och väldigt många andra etnonationalister så kommer de fortsätta att rasa i varje val.

Massor av SD-väljare röstade på ÖP eller AfS eller stannade hemma och det beror på att SD struntar i rasens betydelse medan det bara blir fler och fler som inser hur viktigt det är för en nation.
Citera
2026-09-19, 15:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Det handlar om mängden, inte hudfärgen i sig.

Fast de som ska ut är inte de vita invandrarna eller hur?
Citera
2026-09-19, 15:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Nja fördomar behöver inte vara rasism.

Men man är inte rasist för att man värderar sin egen ras mera, det är naturligt. Man gillar det man gillar liksom.

Riktig rasist är man när man hatar andra raser och vill utrota dem.

Riktig och riktig. Det finns grader i helvetet. Att kalla nån negerjävel är rasism och att utrota 10.000 somalier pga deras ursprung är också rasism.
Citera
2026-09-19, 15:12
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintageman
Har du ens nån poäng eller logik i det du pratar om?

Alla nya integrationskrav gäller alla personer i Sverige, vare sig du är röd, blå, gul eller rosa i hudfärgen.

Klarar du inte de integrationskraven så erbjuder staten dig ett återvandringsbidrag, där t.ex. man kan klara sig 5,5 år i Syrien i en central del av en storstad, med mat, el, hyra, vatten inräknat. För en vuxen person.

Har du familj så får du rätt till ett större bidrag på 500 000 kr, vilket kommer räcka ännu längre då hyran bara betalas en gång. Dessutom om man är smart så bosätter man ju sig nånstans där hyran är lägre och inte i en central del av en stad.

Att kunna få ta ett bidrag självmant för att överleva ser inte jag som rasism. Utan givmildhet och att man bryr sig om att de inte skall hamna i en situation som gör att de inte har mat eller husrum eller ekonomiska medel att kunna flytta till en plats på jorden där deras CV:n är mer eftertraktade än den Europeiska arbetsmarknaden.

För det är ett re-lokaliseringsbidrag som staten erbjuder ifall det är så att personen inte klarar av att komma in i samhället och gör så att personen inte behöver bli hemlös i Europa utan att ha pengar nog att kunna flytta och skapa sig ett nytt liv.

Detta kan inte ens kännetecknas som "rasism". Du verkar inte ens veta vad det betyder eller hur det skall användas i en mening.

Att ställa krav på invandrare är inte rasism. Att inte vilja ha mörkhyade personer i Sverige är rasism. Detta är väldigt enkelt.
Citera
2026-09-19, 15:24
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Riktig och riktig. Det finns grader i helvetet. Att kalla nån negerjävel är rasism och att utrota 10.000 somalier pga deras ursprung är också rasism.

Det finns godkänt och ICKE godkänt hat. Om någon mördar din familj så är det godkänt att hata fanskapet.

Men att hata bara för att? Det är fel och ohälsosamt.

Det är fel att bara hata, men det betyder inte att vi är alla lika värda.

Jag värderar folk efter 3 saker
1.Utseende
2.IQ
3.Beteende

Min ras brukar ha 1-3 av dessa, negrer och araber kan ha bra beteende. Men det räcker inte fyllt ut.😟
Citera
2026-09-19, 15:24
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Fast de som ska ut är inte de vita invandrarna eller hur?

Jag ser hellre att alla bidrag tas bort.
Citera
2026-09-19, 15:28
Medlem
KNARKAREN85s avatar
Citat:
Att ställa krav på invandrare är inte rasism. Att inte vilja ha mörkhyade personer i Sverige är rasism. Detta är väldigt enkelt.

Att tala om för vita att dem inte får ha ett eget hemland är väl också rasism eller?

Varför får icke vita ha ett hemland , men inte vita?🧐
Citera
2026-09-19, 15:28
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KNARKAREN85
Det finns godkänt och ICKE godkänt hat. Om någon mördar din familj så är det godkänt att hata fanskapet.

Men att hata bara för att? Det är fel och ohälsosamt.

Det är fel att bara hata, men det betyder inte att vi är alla lika värda.

Jag värderar folk efter 3 saker
1.Utseende
2.IQ
3.Beteende

Min ras brukar ha 1-3 av dessa, negrer och araber kan ha bra beteende. Men det räcker inte fyllt ut.😟

Man kan även tolerera och acceptera andra trots att man inte gillar dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in