Citat:
Ursprungligen postat av
Nessoz
Köp elbil eller sluta gnäll, man kan ta bussen eller cykla också. Vi måste lämna över en ren jord till framtidens barn.
Att köpa någon annan bil över huvud taget är helt omöjligt för mig just nu. Att pendla med kollektivtrafik är också omöjligt då jag börjar klockan 7 i antingen Jönköping, Nässjö eller Skövde, beroende på vilken ort vi ska jobba i nästa dag. Jag utgår från centrala Östergötland och det finns INGA alternativ med kollektivtrafik.
En spekulation:
Om MP kommer in i regeringen och får makt, och bränslepriset gör att jag inte har råd att fortsätta jobba (sjukt att man ens kan hamna i en situation där MAN INTE HAR RÅD ATT JOBBA!), så finns det kanske en risk att jag kommer börja använda metoder för att direkt påverka miljön negativt.
Kanske slänga sopor, metall, plast, med mera i naturen istället för soprum. Kanske bränna soptunnor osv i områden för att andra människor ska tröttna på att hålla sitt skräp och också slänga det i naturen. Kanske vandalisering av olika slag för att påverka miljön negativt. Vem vet, allt är endast spekulation.
BTW jag är invandrarbarn och röstar SD. Så ni vänster-puckon med rosa, blått eller lila hår får gärna försöka köra med rasistkortet.
Jag har lång stubin men när den väl brinner ut... Så får vi se hur allt går.