Citat:
Ursprungligen postat av
Eremona2.0
Ja där sitter Tand fast. Tand ärvde väl självmordstaktiken från Lööf, som underskattade samarbetsviljan hos resten av högern. Andra fattade att frysa ut-SD-taktiken var förlegad men inte C. Nu ska nybörjaren Tand dessutom slå åt två håll, åt höger OCH vänster. V vill hon inte heller ha. Lycka till. Jag tror att Tand kommer att massakreras snabbt. Hon kommer att gå till historien som Sveriges mest misslyckade partiledare. Hon död innan speket ens har börjat, befarar jag.
Lite lustigt också, att C gör revolt mot sin egen historia. C har aldrig varit känt som nåt antirasistiskt parti. Tvärtom. De gamla bönderna var extremt högervridna och rasrena och de hade aldrig sett en icke-kaukasier.
Jag tror att C och SD kryper till korset båda två. För att skapa ett starkt högerblock, kommer de att släppa in C i värmen, medan JÅ drar i trådarna i bakgrunden.
Det är bråda tider för C. Om partiet inte hittar en plats nu, kommer det nog att försvinna.
Min fetning
Det skulle man kunna tro, det är trots allt det rationella om målet är att få igenom så mycket av sin politik som möjligt. Notera dock att C står långt höger om M i ekonomisk politik, det är rentav ett extremt parti på högersidan när det kommer till ekonomi. Dvs SD skulle behöva ge upp vissa saker där de är betydligt mer vänster än vad C är.
Något annat jag kan tycka är att det är dags att lägga ned det här med "SD är..." nu, det har gått väldigt lång tid nu.
SD kom in i riksdagen, det blev inga koncentrationsläger.
SD ingick i regeringsunderlaget, det blev inga koncentrationsläger.
Gissningsvis blir det inga koncentrationsläger den här gången heller.
Det blir liksom helt löjeväckande när en uppenbar majoritet finns men ett enda parti lägger ned ALL sin politik endast pga ovilja att samarbete.
Rentav barnsligt.