Citat:
Ursprungligen postat av
Steinarr
Nej. Centerpartiet vill inte ens stötta en regering som accepteras av SD.
Om det inte blir extraval så tror jag starkt på att Centerpartiet släpper sin röda linje mot Vänsterpartiet, men att man samtidigt säger att man inte tänker släppa igenom någon ekonomisk vänsterpolitik och att man tänker rösta på en borgerlig budget.
Både sossarna och Vänsterpartiet blir alltså förnedrade i fyra år.
Jag har dock svårt att tro att varken sossarna eller Vänsterpartiet känner för att bli förnedrade i fyra år. Maggan har väl sagt att hon vägrar styra landet med ännu en borgerlig/Tidöbudget.
Om Centerpartiet säger att man tänker blockera all ekonomisk vänsterpolitik så tror jag att Vänsterpartiet hellre skiter i allt och kör ett extraval.
Den där raden betyder alltså att det kommer att bli kaos, precis som under åren 2014–2022. Det var precis det högern varnade för, och varenda tänkande individ visste att det skulle hända.
Vänstern har inget fungerande regeringsunderlag, och det förklarar egentligen sig självt. Kommunister, infiltrerade av islamister / sossar som vill gå åt höger / miljöfascister som nu lutar åt att bli vänsterextremistiska och totalt pissa på arbetarna med sina krav kring kärnkraft och bensin 50kr / litern och ett rent borgerligt parti som bedriver den hårdaste marknadsliberala politiken ska alltså samarbeta.
Alltså, är detta ett skämt? När jag växte upp trodde jag att politiker var förnuftiga människor. Nu framstår det hela som ett kafferumsdrama inne på Samhall.
Seriöst, vad är det här för skit?
Det blir inte heller bättre när kärringarna inom vänstern redan har börjat kalla varandra för "jävla fitta" som man kan läsa på vänsters bästa propagandatidning Aftonbladet.
------
Nu vet vi att C består av till stor del känslosamma kärringar som inte tänker logiskt, men vad i helvete gör det partiet eller skulle ens vilja florera tillsammans med vänstern?
Total avsaknad av logik.
Det är därför jag tidigare nänmde att någon eller några från C mest troligt kommer hoppa över till högern och det blir Tidö igen.
-----
Grund till allt detta är givetvis Sossarna som fortfarande har nån form av grandios självbild från fornstora dagar. Partiet gjorde sitt sämsta val på över 100 år och nu börjar det se riktigt dåligt ut. Vänsterpartiet sätter äntligen ner foten efter många år av total rövknulleri av Sossarna.
Det här är bättre underhållning än att titta på Paradise hotel.
Nån smart människa som vill tjäna pengar skulle kunna dokumentera den här lekstugan och tjäna stora pengar.
Den här kollapsen är större än Titanic.