Igår, 10:44
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Herregud Nooshi såg ju helt förstörd ut? Vad hände?!
Många gråtiga nätter?

S försöker ju krossa V, de har aldrig varit elakare mot V än nu. V har funnits i över 50 år som hjälp till S och aldrig krånglat.
Citera
Igår, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ok, du tänker tanken att det åtminstone finns en falang inom C som tycker att nuvarande trams är negativt för Sverige, att C leker vänsterparti. Det är ju intressant.

Dessa två skulle hyllas som hjältar av mer än halva Sverige. C kan dessutom inte sparka dem, varje riksdagsmandat är personligt. Till nästa val kan de gå över till KD eller L om de vill, om C fortfarande hatar dem.
En sluten omröstning så kan det ske...
Citera
Igår, 10:47
Medlem
Inzaits avatar
Vi kommer hamna här.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Regeringsbildningen_i_Sverige_efter_valet_2018
Om vi scrollar ner till tidslinje så är det ungefär där vi är just nu. Ingen vill samarbeta med någon.
Det kommer ta fyra rundor innan alla släpper på sina grejer. Man måste se stark ut efter valet och stå på sig givetvis. Om man går till val som V, där man säger att man inte tänker rösta för något alternativ om man själva inte är med i regering, då måste man ju göra det, även om det rent logiskt verkar korkat att rösta mot Magda när det enda alternativet vore Ulf. Jag tycker det är trist att dessa 6% och 7% partier kan sitta och tycka att sina 20-30 mandat är värda mest i hela landet.
Citera
Igår, 10:47
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Spontant känns det som att Thand har koll på sin riksdagsgrupp. Annars skulle hon nog inte våga gå så hårt fram. Men osvuret är bäst.
Jag påminner om L som velade kring SD i åratal men som till slut gick över och det visade sig bara vara tre personer i L:s styrelse som var de högljudda SD-hatarna.

I själva verket har SD utplånat C som landsortparti och nästan alla bönder har lämnat C. C skulle ha många röster att återfå från SD om de återgick till normal politik.
Citera
Igår, 10:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Summering av röda linjer gentemot andra partier:

SD inga uttalade
M inga uttalade
L inga uttalade
KD inga uttalade

Ganska poänglöst att skriva "inga uttalade". Alla vet att t ex M aldrig skulle regera med S såvida det inte blir en nationell kris.

Citat:
C har röda linjer mot SD och V
S har röda linjer mot S

C har röd linje mot V i regering, inte för samarbete.

Och S kommer inte samarbeta med M såvida det inte blir en nationell kris.

Citat:
MP inga uttalade
V inga uttalade

V har en uttalad röd linje mot SD. Och även MP har det till 99,9 %
Citera
Igår, 10:49
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzait
Vi kommer hamna här.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Regeringsbildningen_i_Sverige_efter_valet_2018
Om vi scrollar ner till tidslinje så är det ungefär där vi är just nu. Ingen vill samarbeta med någon.
Det kommer ta fyra rundor innan alla släpper på sina grejer. Man måste se stark ut efter valet och stå på sig givetvis. Om man går till val som V, där man säger att man inte tänker rösta för något alternativ om man själva inte är med i regering, då måste man ju göra det, även om det rent logiskt verkar korkat att rösta mot Magda när det enda alternativet vore Ulf. Jag tycker det är trist att dessa 6% och 7% partier kan sitta och tycka att sina 20-30 mandat är värda mest i hela landet.
C är dock inte vågmästare, vilket hade varit kraftfullt. Men den rollen försvann när de ställde krav på att V inte får vara med i regeringen.

Annars hade nog C som vågmästare kunnat få igenom en massa sakfrågor i en Högerregering. Men detta läge har de frivilligt gett bort.

Jag känner inte till en enda sakfråga som C brinner för. Utom att de hatar SD och V. Ett sådant parti behövs inte ens.
Citera
Igår, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag påminner om L som velade kring SD i åratal men som till slut gick över och det visade sig bara vara tre personer i L:s styrelse som var de högljudda SD-hatarna.

I själva verket har SD utplånat C som landsortparti och nästan alla bönder har lämnat C. C skulle ha många röster att återfå från SD om de återgick till normal politik.
Ls signum genom alla tider har varit att vela. Och jag skulle inte kalla Cs agerande just nu för velande. Snarast raka motsatsen, ett halsstarrigt envist kramande kring en mitten som inte finns.
Citera
Igår, 10:54
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voidoid
Ls signum genom alla tider har varit att vela. Och jag skulle inte kalla Cs agerande just nu för velande. Snarast raka motsatsen, ett halsstarrigt envist kramande kring en mitten som inte finns.
Jag vill nog jämföra C:s åsikt "vi vill ha en mittenregering" och L:s åsikter "vi kan inte samarbeta med SD" som exakt lika förljugna. En politiker ska inte ha låsningar utan maximera sitt genomslag. SD har t.ex inga sådana låsningar och de har lyckats ändra allt i Sverige på 15 år. C L och S har inte ändrat något alls vad jag vet. De har varit totalt maktlösa pga låsningar.
Citera
Igår, 10:55
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Gratis tandvård hur ska det finansieras enligt V?
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Lösningen på problemet är att S fimpar Andersson!!
Citera
Igår, 10:59
Medlem
Kinaskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Herregud Nooshi såg ju helt förstörd ut? Vad hände?!

Hon försöker väl alltid spela på känslor snarare än det rationella. Lite som Mona Sahlin, hon hade också den retoriska stilen. Vilket kan vara effektivt då det är svårt att argumentera emot nåns känslor.

Men baaaarnen, tänk på baaaaarnen. Det är så synd om oss i stackars Vänsterpartiet. Titta vad alla är dumma mot oss. Kan vi inte bra få komma in och värma oss i regeringen, tänk på baaaarnen vi fryyyyser.
Citera
Igår, 11:00
Medlem
Ha ha Thand gör bort sig så mycket nu. Nooshi var briljant jämfört med Thand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in