2026-09-15, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
V vet att L hänger mycket löst. De har råd att gambla

Så tror L, det är riktigt. Men jag är övertygad att L får samma antal röster ungefär i ett nyval.

Men hur tänker S? Tänker de att risken är stor de halkar ned till 25-26% i ett extra val. Det är ju avsevärt sämre än de 28% de nu fick.

Risken/chansen att det blir nyval har ökat något. Men jag tror ändå inte att det blir. V kommer att vika ned sig. Magda ger Noshi lite godsaker som tant Rindqvist kan acceptera.
Citera
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Maggan kommer inte ha ett val. Konsekvensen blir ett V som kommer närma sig 10%

S vägrar sitta i regering med V .
Citera
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liapunov13
Nej, det är Nooshi som driver motståndet faktiskt!
Och det har hon tyvärr rätt i. V är över en procent större än C och är oppositionens andra största parti
Citera
2026-09-15, 20:45
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Magda kommer inte bli statsminister om V kräver ministerposter. Då blir det extraval om inte C sällar sig till Uffes gäng.

Jag tror att de kommer att vika sig, precis som de gjorde när V hotade att sänka regeringen. Jag kan ändå respektera V för detta till skillnaden mot SD som viker sig för allt och även kysser judars fötter (Alexander Christianssons besök i Israel).
Citera
2026-09-15, 20:45
Medlem
Jag skulle säga att TIDÖ leder tills S,,V,, C och MP enats om en poliitik och budget.

Förstår inte alls det stolpskottet Baudin kräver, att Kristersson ska ringa till Magdalena och erkänna sig besegrad..... om inget väsentligt ändras är det mest sannolikt med en Tidö-budget.
Citera
2026-09-15, 20:46
Medlem
Citat:
Och det har hon tyvärr rätt i. V är över en procent större än C och är oppositionens andra största parti

Exakt, om man tänker rationellt måste V sitta i regering. De är valets vinnare och större än Centern.
Centern måste svänga högerut, de kan inte stanna med oppositionen.
Citera
2026-09-15, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OriginalSwedes
Jag skrev mitt eget namn på alla tre lapparna.

Nooshi tackar tin ogiltig röst som hjälper henne bli vice statsminister.
Citera
2026-09-15, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmlandskorven
Kolla in Kina dom styrs av kommunister och det landet blomstrar och de flesta kineser mår prima.Ingen kriminalitet och allt är verkligen top-notch när det gäller infrastruktur mm. Sverige är ett U-land i jämförelse.

Du tänker förstås på alla islamister som styr i Kina och leder landet med sharialagar?
Citera
2026-09-15, 20:48
Medlem
Citat:
wow

Yes, nu börjas det V rivstartar såklart. Ett sådant här utgångsläge har de väl aldrig haft. Med ett kanonval i ryggen, kokar revanchlustan inom V. partiet som alltid varit knähund åt S (tack och lov) tror nu att ett kanonval och nära 10% av rösterna (det enda riktiga kanonval V gjort tror jag) räcker för att starta krig. S har dessutom gjort ett ovanligt svagt val, så det är friktion på vänsterkanten.

Och C drar blankt åt två håll. Inte SD, inte V. Ok .....

Det här kommer nog att leda till nyval.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Vad paratar du om, det är officiellt att Annie Lööf var på Bilderberg 2017 ( (FB) Annie Lööf och Marcus Wallenberg deltar på antidemokratiska Bilderberg 2017) och hon är även officiellt med i Trilaterala kommissionen.

Ja och?
Citera
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
V-distrikten eniga – ska vara en del av regeringen: ”Självklart”

– Vi står fast vid vårt kongressbeslut. Behövs våra mandat för att bilda regering så ska vi vara med, och är man med i regeringen så ingår ministerposter, säger Linn Josefsson ordförande för Vänsterpartiet Örebro län.

https://www.tv4.se/artikel/5zKfvmM5kTZvCqYJHKJ4ww/v-distrikten-eniga-ska-vara-en-del-av-regeringen-sjaelvklart
Citera
2026-09-15, 20:49
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Citat:
Exakt, om man tänker rationellt måste V sitta i regering. De är valets vinnare och större än Centern.
Centern måste svänga högerut, de kan inte stanna med oppositionen.

C kommer svänga höger ut den dagen M har samma inställning till SD som C har .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in