2026-09-14, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Jadu, 83% av röstberättigade inser vilka clowner SD är.

Och över 90% inser vilka clowner V är... vilken korkad argumentation, kanske du inser det när det vänds åt andra hållet? Troligen inte då du nog inte är så vidare smart.
Citera
2026-09-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tillåme Jimmie Åkesson sa ju tydligt till svenska folket:

Rösta på Liberalerna!

Alltså: skit i att rösta på SD. Gå till något annat parti istället. Han sjasa bort väljarna. Nice drag va?

Det gjordes absolut en del fel. Jag är också frågande inför vissa utspel.
Det som i massmedier inte nämns är att JÅ tydligen sagt att L under 3,5 % ska inte få stödröster. Nu passerades 3,5 och det gjorde nog att en del SD are stödröstade.
Resultatet för Tidö är ändå överraskande bra efter den massiva valpåverkan massmedierna hjärntvättat svenskarna med. Ren miljöparti och vänsterreklam framfört som sanna nyheter.

Det viktigaste är ändå att se hur partierna valde att agera under de katastrofala åren då Sveriges framtid raserades för alltid. Regissören var Rheinfeldt som genialt utnyttjade journalistaktivisterna för att hämnas på svenskarna, framförallt kvinnorna efter Filippas "svek".
Det var endast SD som stod emot grupptrycket och hade konsekvenstänk men blev bespottade 24/7.
Otäcka maktmedel användes för att kväsa de som försökte belysa galenskaperna. T ex tandläkaren som fick sparken för att han ville åldersbestämma skäggbarnen med hjälp av tänderna.
Det är bara en tidsfråga innan 7K återigen kommer bry sig 0 om konsekvenstänk. Troligen kommer det då att handla om något kopplat till Islam.

Framtiden kommer absolut visa hur 7K genomför huvudlös politik med hjälp av journalistaktivister.

Arma Sveriges arbetare och skattebetalare.
Citera
2026-09-14, 17:43
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
De har sannolikt inte heller vunnit något på att gå ut till valet med att de första de ska göra är att börja spärra in en hel del av sina väljare på mentalsjukhus. Allt för att fjäska med högertroll på nätet.

Sedan kan de kalla dem som inte röstar på dem för mentalt handikappade och röstboskap hur mycket de vill, men jag tvivlar på att de har väljare som är helt psykiskt välmående när en stor del av väljarna har sjukersättning och inte bara är arbetslösa.

Det mer intressanta nu är om partiet hamnar på en platå eller om det kommer börja sjunka kraftigt.
Det beror väl på om det finns oenigheter inom SD som läcker ut så fortsätter nog den nedåtgående trenden. Kyrkval, EU-val och nu Riksdagsval är ändå en tydlig fingervisning om åt vilket håll det är på väg.

Sedan finns det väl ingen fungerande ordning inom partiet hur det går till att välja ny ordförande så det kan också bli en avskräckande historia för väljarna.
Citera
2026-09-14, 17:44
Medlem
Citat:
De har sannolikt inte heller vunnit något på att gå ut till valet med att de första de ska göra är att börja spärra in en hel del av sina väljare på mentalsjukhus. Allt för att fjäska med högertroll på nätet.

Sedan kan de kalla dem som inte röstar på dem för mentalt handikappade och röstboskap hur mycket de vill, men jag tvivlar på att de har väljare som är helt psykiskt välmående när en stor del av väljarna har sjukersättning och inte bara är arbetslösa.

Det mer intressanta nu är om partiet hamnar på en platå eller om det kommer börja sjunka kraftigt.

Det också. Att sparka på de svagaste brukar ge motsatt resultat. Och speciellt när de egentligen är en stor del av sin egna väljargrupp. Folk ska fan inte behöva vara rädd att förlora sina jobb, då har man misslyckats kapitalt.

Jag tror SD kommer sjunka då såväl M och S börjar annama en del politik som är SDs kärna. Då finns det ingen anledning att rösta på SD.
Citera
2026-09-14, 17:46
Medlem
Måste ha vart låten med fröken snusk som fick dom att tappa väljare
Citera
2026-09-14, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Kan all propaganda på nätet bidragit till detta fiasko? Jag har sett extrem propaganda på YouTube i mängder.

Sen SD egna YouTube kanalen har klipp med rubriker som "Jimmie knäcker X" och "kör över" den ena och den andra.

Skulle tro att människor är trötta på dagisnivån. De hade inget i politikens finrum att göra.

RIP SD (hoppas jag).
Dö ut kommer de nog inte att göra. Men de har peakat och kommer att tappa en hel del framöver. Partiet börjar sakna alltmer relevans i svensk politik. Inom max 10 år är man ett max 10 %s parti.
Citera
2026-09-14, 17:48
Medlem
Citat:

De kommer fortsätta sjunka. Jag förutspår valet 2030 12,2% , valet 2034 9,5 % och valet 2038 7,3%.
Deras storhetstid är över.
Citera
2026-09-14, 17:49
Medlem
ursprungligens avatar
Vet man när den här bilden togs?
https://www.expressen.se/nyheter/politik/chang-frick-sd-kommer-ge-upp-ministerkravet/
"Jimmie Åkesson på SD:s valvaka under söndagskvällen."
Hur ser egentligen Jimmies blick ut på bilden?
Spik nykter och ren? Eller....
Citera
2026-09-14, 17:52
Medlem
withnonam3s avatar
Högersidan har klantat sig och varit omdömeslösa när det gäller inkomstkrav på invandrare. Det är orealistiska lönekrav eftersom många dessutom utnyttjas av kommuner och tjänar mycket sämre än tex utbildade USKA. Nu vet jag att det har skapats undantag men det har ju knappast tydligt framgått medialt och skrämt skiten ur folk. Klantigt och jävligt dumt att ens beröra att man ska utvisa folk som sliter för brödfödan. Den här pressen skulle man lagt på ekonomiska turister istället som inte fått fingrarna ur arslet och ens försökt integrera sig...
Hade man framfört det här annorlunda och börjat i rätt ände hade det kanske sett annorlunda ut nu, klantskallar...
Citera
2026-09-14, 17:55
Medlem
Flor-Idas avatar
Min analys av nedgången är solklar, och beror endast på en sak; att SD sålt sig till Israel. Det fick mig och mina många SD-vänner att inte rösta alls. Där har ni anledningen till SDs fiasko.
Citera
2026-09-14, 17:55
Medlem
"Svenskhet sitter i passet" - Jimmie Åkesson.
Var tack och hej där och då. Byt ut honom.
Citera
2026-09-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Högersidan har klantat sig och varit omdömeslösa när det gäller inkomstkrav på invandrare. Det är orealistiska lönekrav eftersom många dessutom utnyttjas av kommuner och tjänar mycket sämre än tex utbildade USKA. Nu vet jag att det har skapats undantag men det har ju knappast tydligt framgått medialt och skrämt skiten ur folk. Klantigt och jävligt dumt att ens beröra att man ska utvisa folk som sliter för brödfödan. Den här pressen skulle man lagt på ekonomiska turister istället som inte fått fingrarna ur arslet och ens försökt integrera sig...
Hade man framfört det här annorlunda och börjat i rätt ände hade det kanske sett annorlunda ut nu, klantskallar...

Varje invandrare som är här och jobbar tar defacto ett jobb från en svensk - om man inte startat eget. De agerar dessutom lönedumpare genom att utgöra en tillgång på arbetskraft utan att efterfrågan ändrats nämnvärt.
Om Sverige tog emot 10 miljoner indier imorgon som alla gavs ett jobb för att deras löner är 1/5 av svenskarnas, hade det varit positivt? "Alla jobbar ju" enligt dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in