Citat:
Ursprungligen postat av
Shabbaz
Fattar inte att folk vill ha in muslimer i Sverige. Dom är ju sjukt rasitska mot oss och vill ha sharia lagar i hela världen.
Hur fan kan man stödja det????!?
Säg att vi i dag bestämmer att vi inte vill ha muslimer i Sverige. Vad händer sedan? Det lär inte sluta där. Nästa gång kanske det är judar som ska förbjudas, eller katoliker. Eller kroniskt sjuka och människor med funktionsnedsättning. Eller brottslingar. Med andra ord: alla som anses tära på samhället. Det räcker att titta på vad som hände i Tyskland på 1930-talet för att inse att det aldrig kommer att stanna vid en grupp. Dessutom för etnisk utrensning – vilket i praktiken är vad du förespråkar – tankarna till Jugoslavienkriget på 1990-talet.
Jag har alltid röstat borgerligt, röstade på M 2018 och 2022 men valde den här gången att lägga min röst på C eftersom det partiet varit det enda (traditionellt) borgerliga parti som konsekvent vägrat att sitta i en regering med SD. Thand Ringqvist har nu kommit med lite vaga uttalanden som får mig att undra hur det blir med den saken, men jag hoppas att hon står fast vid sitt vallöfte att föra en mittenpolitik.
Jag undrar hur många röster (förutom min) som Tidöpartierna förlorade på grund av löftet om (tunga) ministerposter till SD...?