2026-09-14, 13:11
Medlem
Tog för mycket för givet, samarbetet med fröken snusk och stoppade inte anhöriginvandringen.
Citera
2026-09-14, 13:11
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Knappast någon promille, de ser ut att få över 1%.
"Övriga partier" har 1,6%, där AfS kommer vara det största.
Sen har väl några SD:are gått över till M och S istället, då det uppenbarligen inte är någon skillnad mellan dem.

Tyvärr så är det säkerligen massor av lättlurade, invandringskritiska boomers som gått tillbaka till sossarna för att maggan pratar om "stram invandring".
Citera
2026-09-14, 13:14
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
SD backar för att Moderaternas invandringspolitik är i princip som SDs idag. SD-moderater har gått tillbaka till Moderaterna.

SD skulle alltså tjäna på att bli mer som de var 2010 igen.
och SDs sossar har gått tillbaka till soosarna när SD började låta som moderaterna.
Citera
2026-09-14, 13:17
Medlem
För stort engagemang i Dumpen var inte heller bra.
Citera
2026-09-14, 13:20
Medlem
A-kassan
Citera
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Jag lägger det helt på Chang Frick falangen.

De tog inte valet på allvar, de fattar inte att kärnväljarna kan inte växa mer, ska man vinna medelklassen och kvinnorna så funkar inte hans stil.

De sk. libertarianerna visade sig till syvende och sist vara Bardsfärens redskap, dvs den clique av extremt korrupta människor som rör sig mellan Moderaterna och Liberalerna och som rörde sig vänsterut för att rädda Tidö.
Citera
Medlem
Fattar inte att folk vill ha in muslimer i Sverige. Dom är ju sjukt rasitska mot oss och vill ha sharia lagar i hela världen.
Hur fan kan man stödja det????!?
Citera
2026-09-14, 13:21
Medlem
Månsans avatar
Dumheten står som spön i backen i denna tråd. Det existerar inget valfiasko för SD. Två enkla anledningar finns att SD minskade tre procentenheter, inget av dem stavas fiasko:

1
Stödröster till L. Förklarar förlust av minst 1 procentenhet, troligen mer. Ett antal SD-människor jag känner stödröstade på L trots att de anser att partiet är kass. Mycket troligt att röstläckaget till L var påtagligt.

2
Ett rent succéartat arbete mot gängkriminalitet, skjutningar och eskalerande brottslighet under mandatperioden. Vid förra valet mördades folk nästan dagligen, gängkriminaliteten var explosionsartad. Förtvivlade medborgare röstade på SD i ren panik för att bli räddade från brottskaoset som pågick. Nu har Strömmer & Co fixat mycket av eländet som vänsterpartierna skapat genom sin idioti och handlingsförlamning under åren 2014-2022. Väljarnas förtvivlan och önskan att bli räddade av SD har avtagit, nu är det andra frågor i fokus för väljarna. Frågor som inte är lika skräddarsydda för SD-politik.
Citera
2026-09-14, 13:23
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fentfarbrorn
Knappast någon promille, de ser ut att få över 1%.
"Övriga partier" har 1,6%, där AfS kommer vara det största.
Sen har väl några SD:are gått över till M och S istället, då det uppenbarligen inte är någon skillnad mellan dem.
2022 gick 1,55 procent av rösterna till "övriga partier". Av dessa fick AfS 0,26 procent. Varför förväntar du dig att AfS skulle ligga så mycket högre idag trots att "övriga partier" ligger på samma nivå med 1,6 procent av rösterna? Då fanns inte ens Örebropartiet med som alternativ, i år bör de plocka iaf någon promille.
Citera
2026-09-14, 13:24
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Nej, det här är ren historieförfalskning.

Ted Ekroth fick Herzl Award redan 2007, och sade då:

Citat:
Sverigedemokraterna är det mest Israelvänliga parti jag kan tänka mig

Kent Ekroth var praktikant på ambassaden i Tel Aviv 2006, båda bröderna är för övrigt judar. Björn Söder och Jomshof har ocskå under lång tid arbetat pro-Israeliskt.
Citera
2026-09-14, 13:26
Medlem
DittMuppHelvetes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Dumheten står som spön i backen i denna tråd. Det existerar inget valfiasko för SD. Två enkla anledningar finns att SD minskade tre procentenheter, inget av dem stavas fiasko:

1
Stödröster till L. Förklarar förlust av minst 1 procentenhet, troligen mer. Ett antal SD-människor jag känner stödröstade på L trots att de anser att partiet är kass. Mycket troligt att röstläckaget till L var påtagligt.

2
Ett rent succéartat arbete mot gängkriminalitet, skjutningar och eskalerande brottslighet under mandatperioden. Vid förra valet mördades folk nästan dagligen, gängkriminaliteten var explosionsartad. Förtvivlade medborgare röstade på SD i ren panik för att bli räddade från brottskaoset som pågick. Nu har Strömmer & Co fixat mycket av eländet som vänsterpartierna skapat genom sin idioti och handlingsförlamning under åren 2014-2022. Väljarnas förtvivlan och önskan att bli räddade av SD har avtagit, nu är det andra frågor i fokus för väljarna. Frågor som inte är lika skräddarsydda för SD-politik.

Ja alltså, att L inte tog sig fram på egna meriter är något som t.ex. Expressen och deras skribenter bekvämt väljer att inte se.
Citera
2026-09-14, 13:27
Medlem
Katten1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabbaz
Fattar inte att folk vill ha in muslimer i Sverige. Dom är ju sjukt rasitska mot oss och vill ha sharia lagar i hela världen.
Hur fan kan man stödja det????!?
Säg att vi i dag bestämmer att vi inte vill ha muslimer i Sverige. Vad händer sedan? Det lär inte sluta där. Nästa gång kanske det är judar som ska förbjudas, eller katoliker. Eller kroniskt sjuka och människor med funktionsnedsättning. Eller brottslingar. Med andra ord: alla som anses tära på samhället. Det räcker att titta på vad som hände i Tyskland på 1930-talet för att inse att det aldrig kommer att stanna vid en grupp. Dessutom för etnisk utrensning – vilket i praktiken är vad du förespråkar – tankarna till Jugoslavienkriget på 1990-talet.

Jag har alltid röstat borgerligt, röstade på M 2018 och 2022 men valde den här gången att lägga min röst på C eftersom det partiet varit det enda (traditionellt) borgerliga parti som konsekvent vägrat att sitta i en regering med SD. Thand Ringqvist har nu kommit med lite vaga uttalanden som får mig att undra hur det blir med den saken, men jag hoppas att hon står fast vid sitt vallöfte att föra en mittenpolitik.

Jag undrar hur många röster (förutom min) som Tidöpartierna förlorade på grund av löftet om (tunga) ministerposter till SD...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in