2026-09-13, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Som jag skrev, utfrysning. Se till att hon inte känner sig välkommen i sitt hem förrän hon kommer på rätt tankar. Handlar om att vara herre i sitt eget hus och visa vem som bestämmer. Så här har det blivit för att så många män blivit tofflor och låter frun och barnen bestämma allt i hemmet. Byt lås kan vara en sista utväg. Hon får inte nycklar till det nya låset förrän hon röstar rätt.
Jag tror hon flyttar frivilligt faktiskt. Med egna pengar kan kvinnor göra det.
Citera
2026-09-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hur får ni era fruar eller flickvänner att rösta på Tidö?

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?

Vad spelar det för roll?
Att man inte begriper att vi bara har ETT parti i riksdagen är väl egentligen det mest märkliga. Det är ett parti med 8 skådespelare

De kommer se till att det är lika mellan varandra för att hålla borta riktiga partier. Vänster eller Höger och så ser det ut i nästan alla representativa demokratier. Det är ett skådespel för att kontrollera makt
Citera
2026-09-13, 14:08
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RGB-belysning
Hur går det med frugan? Har du lyckats få in henne på rätt spår eller bråkas och kivas det hela vägen fram till valbåset?
Hon har röstat nu men har inte sagt vad det blev. Men min känsla är att det blev KD.

Jag har inte på något sätt utövat direkt påtryckning på henne men jag har varit tydlig med att jag tycker det vore mycket tråkigt om Tidö skulle förlora eftersom de åstadkommit mycket positiva resultat för Sverige och också erbjudit en stabilitet som aldrig fanns när de rödgröna försökte styra landet.

Eftersom vi har en tillitsfull relation baserad på respekt tror jag att mina synpunkter spelade roll när hon fattade sitt val.
Citera
2026-09-13, 14:11
Medlem
RGB-belysnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hon har röstat nu men har inte sagt vad det blev. Men min känsla är att det blev KD.

Jag har inte på något sätt utövat direkt påtryckning på henne men jag har varit tydlig med att jag tycker det vore mycket tråkigt om Tidö skulle förlora eftersom de åstadkommit mycket positiva resultat för Sverige och också erbjudit en stabilitet som aldrig fanns när de rödgröna försökte styra landet.

Eftersom vi har en tillitsfull relation baserad på respekt tror jag att mina synpunkter spelade roll när hon fattade sitt val.
Citera
2026-09-13, 16:10
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekarn87
Hade du haft kvar mer i plånboken hade du haft råd med ett svenskt ligg.
Nä fan, dom är så tråkiga.
Citera
2026-09-13, 16:12
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aSURKOM
Rösta moderaterna och sd då du ser bara hatiska vänner...
Hahha, vad fan babblar du om jävla pundare...
Citera
2026-09-14, 09:35
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Det handlar inte om om de gillar blåbär eller inte.
Brudar som röstar rödgrönt är förlorade.
De kan liknas med män som ger sig på folk efter hudfärg, dvs renodlade rasister.
Oförlåtligt båda två.
Vänsterblivna brudar lyssnar inte på logik så om du lyckas blunda för politiken är det bara en tidsfråga innan ni inte kommer överens om något du inte kan blunda för.
Det blir jävligt spännande när din vänsterblivna fru tycker din son ska få klä sig i klänning överallt för att han en kort tid gillar att tramsa runt i det hemma. Vad gör man då? Då ångrar man att man inte dumpade den äckliga vänsterblivna kvinnan innan det blev mer..

Du är lite incel va? Den där grejen med att klä sin son i klänning är redan död i Sverige. Du kollar nog för mycket på amerikansk social media.

Alla vänsterkvinnor jag känner köper kläder på Newbie där pojkarna har basker och hängslen och flickorna något som liknar något Ida skulle ha på sig i Emil i Lönneberga.
Citera
2026-09-14, 09:45
Medlem
Sätt på henne och när du kommer så skriker du ”Rösta på Tidööööööö”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in