2026-09-11, 18:30
Medlem
Fru röstar väl på vad fru vill?
Citera
2026-09-11, 18:33
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Inte så länge till..

Ni har inte haft rösträtt särskilt länge, och redan har ni lyckats sabba landet helt.

Kvinnlig rösträtt är det största fiaskot i svensk historia. Värre än regalskeppet Vasa.
Jäpp. Om inte vi rycker den snart gör ändå mussarna det sen när de är majoritet.
Det är över för alla psycho-foids.

Menea du svarade på hejar förresten på Ryssland, att såna har rösträtt är ett hot mot rikets säkerhet.
Citera
Medlem
proconsuls avatar
Man röstar på vad man vill, jävla idiot. Gillar du inte din frus politiska hemvist så skilj dig eller håll käft.
Herregud vilket korkat inlägg.
Citera
Medlem
KonungHonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aSURKOM
om du drabbas av sjukdom vill inte du kunna rösta?
Man blir väl inte utvecklingsstörd för att man "drabbas av sjukdom"?
Citera
2026-09-11, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MikeStrutter
Alla är vi inte födda med silversked i munnen! Pengar är en viktig del i livet! Schas!

Rösta moderaterna och sd då du ser bara hatiska vänner ingen svenne är sjyst dom bara hatar och gnäller. Du ser svennar och rygglösa kryp och drick din öl och se att du inte är en man som ställer upp för svenska folket. Hade ni hjärta vilket ni inte har hade ni upptäckt att sverige är gemensamt och med kärlek. Men du kan knappt älska din fru eftersom hon röstar olika åk till baka till vikings tiden du och se att dom rövknullat dig och spottat på dig för du är ingen viking.
Citera
2026-09-11, 18:40
Medlem
Man har gift sig med en smart, framgångsrik kvinna som kan tänka själv och som förstår att enda rätta är SD eller M!!!!!!
Citera
2026-09-11, 18:42
Medlem
RGB-belysnings avatar
Det blir ju en form av politiskt förmynderi att försöka tala om för sin kvinna hur hon bör rösta, som om hon inte själv kan göra den bedömningen. Låter inte som något lyckat upplägg tycker jag

Jag skulle ta reda på vilken politisk hemvist en kvinna har innan jag inleder något seriöst med henne. För jag skulle aldrig kunna vara med en vänstertjej. Synd att du inte tog reda på detta.
Citera
2026-09-11, 18:43
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hur får ni era fruar eller flickvänner att rösta på Tidö?

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?

Du kanske ska rösta på Nyans om det är sharialagar du vill ha så att du kan kontrollera din fru.
Citera
2026-09-11, 18:44
Medlem
jagnickars avatar
Hennes röst är ju bara en röst så vad spelar det för roll egentligen. Ja det är viktigt att folk röstar i en demokrati men just vad din fru väljer är rätt oviktigt i det stora hela.

Låter som er relation blir bättre av att du bara skiter i det. Tjat om vad man ska rösta på är inte en trosfuktare.
Citera
2026-09-11, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Vad fan säger du, det är mannen som bestämmer i ett förhållande allting annat är vansinne!

Skita kan du göra själv, skit på dig.

Tur för TS partner då att vi lever i Sverige 2026 och inte på 1800-talet. Röstkortet är personligt, valhemligheten är absolut, och ingen "bestämmer" över någon annan i en demokratiskt val. Du får väl sätta dig och gråta att kvinnor har rösträtt så kanske mår lite bättre sen.
Citera
2026-09-11, 18:47
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Du har precis definierat en människa som är dum dvs korkad.
Citera
2026-09-11, 18:52
Medlem
Upptäcker man att en partner är röd, i tid. Så kan man själv förtidsrösta. Och sedan överraskar man tjejen med en mysig weekend ute på landsbyggden, långt ifrån söndagens val-lokaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in