2026-09-12, 08:59
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hur får ni era fruar eller flickvänner att rösta på Tidö?

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?

Omöjligt att få en kvinna att rösta rätt. De flesta har ingen aning om konsekvenserna med höga elpriser eller bränslepriser. De förstår heller inte vad som skulle hända om inte Tidö fått ner skjutningar eller klanbildningar.
De kan sitta med sin kopp Te och kolla svenska hollywoodfruar när vi män försöker få familjen gå runt och vara säker helt naivt.
Citera
2026-09-12, 09:22
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Fast man väljer väl i alla fall en kärring som har samma värderingar som en själv?
Folk förändras ju över tid, det har nog TS också gjort även om det gäller annat än just partipolitik.
Citera
2026-09-12, 09:33
Medlem
Det är utomordentligt svårt att ändra en persons grundläggande politiska åsikter. Folk bygger en "mental fästning" kring sina åsikter och sedan kan inte vilda hästar ändra dem. Det enda som brukar göra det är traumatiska händelser, typ världskrig och massiva ekonomiska kriser.

De enda som går att påverka är personer som är väldigt ointresserade av politik och i stort sett saknar ideologisk kompass. Vilket i och för sig är vanligare bland kvinnor än män.

Slutsats: välj rätt fru från början om du inte står ut med att hon har andra åsikter än du.
Citera
2026-09-12, 10:01
Medlem
anomaligns avatar
Skräm upp henne. Prata ständigt om brottslighet och alla där ute som vill tränga sig in och skada er och ta era saker, som att alla samhällsinstitutioner är korrumperade och inte fungerar längre. Teckna en bild av Sverige som ett förfallet samhälle försjunken i barbari.

Det är nog mitt uppriktiga svar. Högerpolitik går inte att resonera sig fram till, då den är irrationell till sin kärna. Du måste få henne att rösta utifrån känslor, och dessa ska vara variationer av rädsla.
Citera
2026-09-12, 11:20
Medlem
Alldeles för många osäkra småpojkar i denna tråd som grinar över vad ens kvinna röstar på.. vad sägs om en ryggrad? acceptera andras åsikter? iof.. står man inte tryggt i sin politiska åsikt så kan man inte se andras.

Väx upp eller gör slut, lycka till i framtiden.
Citera
2026-09-12, 11:40
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?

Det är svårt att manipulera andra människor att byta åsikt. Frågan är om det är värt ett försök.

Enklast är kanske att dölja vad man själv tycker och låta kvinnan tycka vad hon vill. Att ge små nålstick att hon röstade för detta efter hon ringt och bett dig hämta henne för att flock invandrare förföljer henne på stan är kanske bara dumt.

Men du kan ju tänka tanken, det är kvinnorna som förlorar när Sverige blir mer muslimskt. Vi män kan lät låtsas konvertera och böja oss i moskén med röven i luften.

Men kvinnor kommer att tvingas täcka sin kropp och inte gå ensamma på stan. Kvinnor som inte lyder kommer att få en luftfärd från en balkong. Deras arbetsmarknad och lön kommer att krympa.

Grattis alla kvinnor! Mångkulturen har berikat er!
Citera
2026-09-12, 11:57
Medlem
Citat:

Leta fram nått lämpligt klipp där Ebba pratar om en höger med hjärta.
Citera
2026-09-13, 11:15
Medlem
FunAndGamess avatar
Fråga henne om hon tror biologi är verklighet eller om det är nåt som försvinner om man avstår från att tro på det. Visa henne en bild på Gustav Kasselstrand och säg "Där är vår rättmätige härskare".
Citera
2026-09-13, 11:20
Medlem
Dra in underhållspengen för henne. Hon får betala allting själv, mat, uppehälle. Inga uppvaktningar med blommor, minnesdagar etc. Hjälper inte det. Frys ut henne tills hon kommer på bättre tankar.
Citera
2026-09-13, 11:26
Medlem
RGB-belysnings avatar
Hur går det med frugan? Har du lyckats få in henne på rätt spår eller bråkas och kivas det hela vägen fram till valbåset?
Citera
2026-09-13, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storanglaren
Dra in underhållspengen för henne. Hon får betala allting själv, mat, uppehälle. Inga uppvaktningar med blommor, minnesdagar etc. Hjälper inte det. Frys ut henne tills hon kommer på bättre tankar.
Hur gör man om frugan, likt i princip alla kvinnor i Sverige, tjänar egna pengar?
Citera
2026-09-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur gör man om frugan, likt i princip alla kvinnor i Sverige, tjänar egna pengar?

Som jag skrev, utfrysning. Se till att hon inte känner sig välkommen i sitt hem förrän hon kommer på rätt tankar. Handlar om att vara herre i sitt eget hus och visa vem som bestämmer. Så här har det blivit för att så många män blivit tofflor och låter frun och barnen bestämma allt i hemmet. Byt lås kan vara en sista utväg. Hon får inte nycklar till det nya låset förrän hon röstar rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in