2026-09-11, 13:52
Medlem
Rasseltasss avatar
Hur får ni era fruar eller flickvänner att rösta på Tidö?

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?
Citera
2026-09-11, 14:00
Medlem
MikeStrutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Mitt nuvarande ligg är inte etnisk svenska och bryr sig inte ett skit om politik. Hon var inställd på att skippa att gå till vallokalen.
Hur som helst så har jag fått henne att rösta, SD vägrade hon så jag sa åt henne att välja moderaterna. Som tack för det bjuder jag henne på restaurang i morgon, lyckligtvis dricker hon inte mer än tre glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av aSURKOM
nI RÖSTAR BARA MED PLÅNBOKEN VI RÖSTAR MED HJÄRTAT
Alla är vi inte födda med silversked i munnen! Pengar är en viktig del i livet! Schas!
Citera
2026-09-11, 14:04
Medlem
halaltarzans avatar
Fast man väljer väl i alla fall en kärring som har samma värderingar som en själv?
Citera
2026-09-11, 14:04
Medlem
Man försöker "utbilda" henne men det tar flera år.
Citera
2026-09-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Varför ska man rösta på tidö som infört så många lagar för att inskränka gemene svensks frihet och en massa lagar för att övervaka gemene svensk?

Man röstar tidö för att vänster sidan är verklighets från and.
Citera
2026-09-11, 14:12
Medlem
lavertyrs avatar
Citat:

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?

Vilka sakfrågor står henne närmast? Lyssna till hennes argument och be om att få framföra dina. Samtala när ni båda är lugna och tillfreds. Visa att du älskar och respekterar din fru oavsett hur hon väljer att rösta.
Citera
2026-09-11, 14:17
Medlem
Collectivism-Killss avatar
Låt era respektive att rösta på vilka de vill rösta på. Fan vad folk skall lägga sig i andra människor val i livet.
Citera
2026-09-11, 14:17
Medlem
One2Manys avatar
Genom flera långa och givande diskussioner under flera års tid har jag fått min fru att rösta SD efter en livslång bakgrund som vänsteranhängare, hon gjorde t o m SVTs valkompass och landade på SD med 67%.

Det är inget som sker över en natt, det kräver ett gediget engagemang.
Citera
2026-09-11, 14:21
Medlem
zombie-nations avatar
Hon låter dig rösta som du vill. Utan att hon sexstrejkar, giftmördar dig eller går ifrån dig. Visa samma jävla respekt tillbaka.
Citera
2026-09-11, 14:23
Medlem
FarliKorvs avatar
Enkelt det blir inget sex för henne om hon inte röstar som jag säger åt henne att rösta.
Citera
2026-09-11, 14:27
Avstängd
När landets splittring påbörjades i början av 00-talet och media gjorde allt för att normalisera hatet mot SD skulle ni haft detta prat.
Om ni inte träffats då borde du tagit reda på om hon är korkad vänster-idiot eller resonlig höger-tjej när ni väl träffats.
Om du snubblar på detta nu har du ditt arbete utskuret för dig.
Det här kan sluta illa.
Jag har inte detta problem, eftersom min fru lyssnar på logik, det är den typ av fru man vill ha.
Den andra är den som hade blivit SS-vakt på Auschwitz 1940..

Citat:

Citera
2026-09-11, 14:28
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Varför ska man rösta på tidö som infört så många lagar för att inskränka gemene svensks frihet och en massa lagar för att övervaka gemene svensk?
Har de? Det har jag inte märkt. Däremot har de i hög grad ökat min frihet i och med att de ändrat bygglovsreglerna, så att jag äntligen kunnat bygga till mitt hus. Vilket vänstern tidigare förbjudit mig att göra. Så Tidö har rent praktiskt gjort mitt liv bättre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in