2026-09-11, 14:29
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hur får ni era fruar eller flickvänner att rösta på Tidö?

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?
Sluta påverka henne. Fokusera på det i ditt liv du kan förbättra utan att involvera andra. Köp en elgitarr och en musikteoribok är mitt råd.
Citera
2026-09-11, 14:31
Avstängd
Det handlar inte om om de gillar blåbär eller inte.
Brudar som röstar rödgrönt är förlorade.
De kan liknas med män som ger sig på folk efter hudfärg, dvs renodlade rasister.
Oförlåtligt båda två.
Vänsterblivna brudar lyssnar inte på logik så om du lyckas blunda för politiken är det bara en tidsfråga innan ni inte kommer överens om något du inte kan blunda för.
Det blir jävligt spännande när din vänsterblivna fru tycker din son ska få klä sig i klänning överallt för att han en kort tid gillar att tramsa runt i det hemma. Vad gör man då? Då ångrar man att man inte dumpade den äckliga vänsterblivna kvinnan innan det blev mer..

Citat:
Ursprungligen postat av Collectivism-Kills
Låt era respektive att rösta på vilka de vill rösta på. Fan vad folk skall lägga sig i andra människor val i livet.
Citera
2026-09-11, 14:33
Medlem
lagfrukts avatar
Dominera henne inte i politisk debatt utan försök vara en skickligare människa på allt möjligt. Då kommer hon börja härma dig, inklusive din politik.

Debatt funkar inte för att konvertera människor. Men att leva sundare och smartare än andra gör att andra börjar misstro sig själva och ändrar sig undermedvetet.
Citera
2026-09-11, 14:33
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Collectivism-Kills
Låt era respektive att rösta på vilka de vill rösta på. Fan vad folk skall lägga sig i andra människor val i livet.
Instämmer, förstår inte varför folk envisas med att styra och ställa över andra, låt andra göra som dom vill.
Citera
2026-09-11, 14:44
Medlem
Citat:

Min fru och jag brukar inte prata om politik men häromdagen framkom att hon inte vet hur hon ska rösta men att "hon känner sig vänster".

Vår relation har alltid byggt på frihet och inte på tjat eller tvång så jag vet inte riktigt hur jag ska få henne att förstå hur viktigt det är att inte byta ut dagens välfungerande styre mot ett rödgrönt kaos.

Hon är inte på något sätt dum men hon är känsloorientetad och jag misstänker också att hon, som så många andra kvinnor, står under inflytande av influencers och andra profilerade och radikala medsystrar.

Har någon tips på hur jag når fram på ett bra sätt utan att skapa alienation mellan oss?
Nu är jag inte så insatt i politik, jag vet inget om tidö, enda partiet jag faktiskt vet något om är det partiet som jag röstade på. Men skriv ba en lista med grejer som tidö gör samhället bättre som du tror att hon håller med om och visa den för henne.
Citera
2026-09-11, 14:55
Avslutad
Jag föredrar en partner som kan tänka för sig själv och bilda sig en egen uppfattning.

Det brukar inte vara särskilt välkommet att tvinga på sina närstående ens egna åsikter och vilja.
Om du vill påverka din omgivning kan du förslagsvis diskutera sakfrågor med dina närstående.
Men sen är det inte alla som tycker att det är så trevligt att bli intvingad till politiska debatter vid middagsbordet efter en arbetsdag…
Citera
2026-09-11, 14:56
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Vad är det som får henne att känna sig vänster?

Är det sprängningar och barnsoldater som hon tycker är så gulligt?
Citera
2026-09-11, 14:59
Medlem
AdamSmiths avatar
Vi lever i ett fritt land. Ge fan i vad din fru, och andra andra, röstar på.

Min fru är väldigt vänster, men jag skulle aldrig tänka tanken att försöka få henne att rösta på det sättet som jag gör.
Citera
2026-09-11, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Varför ska man rösta på tidö som infört så många lagar för att inskränka gemene svensks frihet och en massa lagar för att övervaka gemene svensk?

För att man kanske

1) Vill slippa bli våldtagen på ålderdomshemmet
2) Bli ihjälskjuten mitt på dagen när man är och handlar i lokala centrumet
3) Bli ihjälskjuten när man gör sitt gympass
4) Få en handgranat inkastad i sitt fönster när man sover

Behöver jag fortsätta?
Citera
2026-09-11, 15:03
Medlem
Citat:

Jag tycker uppriktigt sagt synd om din fru.
Citera
2026-09-11, 15:04
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:

Precis. Kvinnor är känslostyrda. Just därför borde de inte ha rösträtt.
Citera
2026-09-11, 15:06
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pidr
Varför ska man rösta på tidö som infört så många lagar för att inskränka gemene svensks frihet och en massa lagar för att övervaka gemene svensk?
Om du gillar frihet så skulle du hata vänster-svinen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in