2026-09-12, 11:23
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Knappast. Män kan som individer självklart utsättas för både påhopp och härskartekniker, men inte för att de är just män.

Här har vi ett väldigt tydligt exempel på att utsätta män för härskartekniker, enbart för att de är just män.
"Kvinnor kan utsättas för saker i grupp, men inte män".

Jag gissar att du är (manshatare) feminist, som låtsas vara för jämställdhet?
Självmål av feminismen, även om alla vettiga (inkl. de flesta kvinnor) slutat hålla räkningen sedan många år tillbaka.

OnT: Nej, det är inte sexism, men många feminister försöker manipulativt ändra uttalanden till att gälla alla kvinnor, det är en härskarteknik (som de uppenbarligen inte behärskar).

Edit: Nu kollade jag användaren, jisses...
Citat:
Män njuter av att våldta! (72)
Hellre möta en björn i skogen än en främmande man-debatten (382)
Varför all denna manliga "bitterhet" kontra kvinnor? (7)
Diskussion om sexuella normer (utbruten tråd) (8)
Manlighetsnormer leder till psykisk ohälsa hos män (82)
ECPAT: Pojkar lägger större ansvar på offren för sexbrott (123)
Patriarkat – Fördelar, nackdelar, försvar av. (35)
Hane till hona (2)
Vad vill antifeminismen? (130)
Är det svenska män som ligger bakom invandringen? (4)

Är det inte bättre och enklare att gå till en terapeut, än att skriva 40k+ inlägg på Flashback?
Både för din egen skull, och till fördel för övriga användare?
Senast redigerad av webslave 2026-09-12 kl. 11:37.
Citera
2026-09-12, 11:36
Medlem
Mr.Mxyzptlks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Håller med.
Samtligt borde man inte få bli sur över det om man samtidigt gnäller på vita män i tid och otid
Och du kallade henne sur när hon sa i från?

Vi vänder på det
Varför är Jimmy så aggressiv och arg hela tiden?
Citera
2026-09-12, 12:41
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jag vill bara kolla tempen lite - i kvällens debatt frågade nämligen Jimmie Åkesson Magdalena Andersson varför hon är så sur hela tiden.

Nu har det omedelbart blivit ramaskri i etablerad media om detta, och till och med Ebba Busch har varit ute och sagt att det var fult av Jimmie att kalla Magda för sur och att "hon hatar när kvinnor kallas sura och att han inte borde göra sådant." Alltså så illa att en egen Tidökollega valde att ta strid om detta precis innan valet. Magdalena har sagt att hon "trodde jämställdheten kommit längre" än att kvinnor kan kallas sura.

Är det sexism att kalla en kvinna sur? Eller fråga varför hon ser sur ut? Är detta status på feminismen år 2026? Befogat, eller inte? Får man kalla kvinnor sura längre, eller får man bara säga detta om män i Sverige? Får man bara kalla män sura?

Vad anser ni? Diskutera!

Det finns ett antal "kort" som ger innehavarna immunitet mot angrepp (befogade sådana eller ej). Vi har till exempel "rasistkortet", "antisemitkortet" och på senare tid även "sexismkortet". Vid verklig eller befarad kritik gäller det för innehavarna att snabbt som blixten dra sitt kort så blir den verklige eller befarade kritikern lika snabbt både avväpnad och stigmatiserad. Detta är verkligt effektiva kort och jag rekommenderar alla som tillhör någon grupp som innehar dessa förträffliga redskap att lära sig att använda dem.

Jasså du är en vit medelålders heterosexuell man. Du borde väl för satan förstå att det inte finns några kort för ett sånt as som du. Lär dig att ta kritik gubbjävel!
Citera
2026-09-12, 12:48
Medlem
Citat:
Jag vill bara kolla tempen lite - i kvällens debatt frågade nämligen Jimmie Åkesson Magdalena Andersson varför hon är så sur hela tiden.

Nu har det omedelbart blivit ramaskri i etablerad media om detta, och till och med Ebba Busch har varit ute och sagt att det var fult av Jimmie att kalla Magda för sur och att "hon hatar när kvinnor kallas sura och att han inte borde göra sådant." Alltså så illa att en egen Tidökollega valde att ta strid om detta precis innan valet. Magdalena har sagt att hon "trodde jämställdheten kommit längre" än att kvinnor kan kallas sura.

Är det sexism att kalla en kvinna sur? Eller fråga varför hon ser sur ut? Är detta status på feminismen år 2026? Befogat, eller inte? Får man kalla kvinnor sura längre, eller får man bara säga detta om män i Sverige? Får man bara kalla män sura?

Vad anser ni? Diskutera!

Såna här kommentarer + kommentarer om åldern, mensen, utseendet, klimakteriet - är härskartekniker/maktspråk från män för att få kvinnan ifråga att tystna, skämmas, dra sig undan, förminska och förlöjliga.

Så ja, det var en tröttsamt sexistisk kommentar.
Citera
2026-09-12, 12:49
Medlem
Att kalla folk saker som inte riktigt alltid stämmer är bara härskarteknik
Speciellt när det återkommer om och om igen
Som att klappa på huvudet och förminska en person
Trots att personen är allmän glad till vardags, men har en viss roll i sitt yrke

Förr liknade man Ingvar Karlsson med en skosula
Ungefär som att försöka applicera en bulvan-stämpel på Åkesson
Alltid parata om hur liten Kristersson är osv...
Citera
2026-09-12, 13:10
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Citat:

Vad anser ni? Diskutera!

Istället för att bli så satans kränkt och spela på sexism-kortet kunde istället Magda ha svarat för sig.
"Jag ser nog sur ut för att jag är så bekymrad för dig och ditt låga IQ Jimmie"
De här tråkiga valdebatterna behöver lättas upp med lite vass humor.
Citera
2026-09-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Istället för att bli så satans kränkt och spela på sexism-kortet kunde istället Magda ha svarat för sig.
"Jag ser nog sur ut för att jag är så bekymrad för dig och ditt låga IQ Jimmie"
De här tråkiga valdebatterna behöver lättas upp med lite vass humor.
Tyckte ändå att Magdalena svarade bra, utan att sjunka till Jimmies nivå.
Citera
2026-09-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
Här har vi ett väldigt tydligt exempel på att utsätta män för härskartekniker, enbart för att de är just män.
"Kvinnor kan utsättas för saker i grupp, men inte män".

Jag gissar att du är (manshatare) feminist, som låtsas vara för jämställdhet?
Självmål av feminismen, även om alla vettiga (inkl. de flesta kvinnor) slutat hålla räkningen sedan många år tillbaka.

OnT: Nej, det är inte sexism, men många feminister försöker manipulativt ändra uttalanden till att gälla alla kvinnor, det är en härskarteknik (som de uppenbarligen inte behärskar).

Edit: Nu kollade jag användaren, jisses...

Är det inte bättre och enklare att gå till en terapeut, än att skriva 40k+ inlägg på Flashback?
Både för din egen skull, och till fördel för övriga användare?

Jag sa inte att män inte kan utsättas för saker, jag sa att grupptillhörigheten ”man” knappast vare sig historiske eller i nutid varit något som individer förtryckts eller blivit påhoppade socialt för.

Jag är feminist ja. Men feminismen är knappast speciellt ”manshatisk”
Att en grupp kräver sina rättigheter, är inte vad ”hat” i denna kontext handlar om.

Och nu kör du med personpåhopp och härskarteknik i ett.
Varför ska jag behöva gå i terapi? Är det för att jag skrivit kontinuerligt på Flashback eller är det för att jag är feminist?
Citera
2026-09-12, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tyckte ändå att Magdalena svarade bra, utan att sjunka till Jimmies nivå.
Är för att Magdalena är ett ton skarpare än Jimmy.
Citera
2026-09-12, 13:22
Medlem
Ja visst är det sexism
Citera
2026-09-12, 16:07
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:

Vad anser ni? Diskutera!

År 2026 får du inte hälsa på en kvinna.
Citera
2026-09-12, 16:30
Medlem
ThePaleHorses avatar
Om han istället sagt: "Du ger citronen ett ansikte" hur hade hon tolkat det då? 🤔😉
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in