2026-09-11, 15:48
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmtkaffe
Du fattar verkliga inte att ditt svar är det perfekta beviset på exakt det jag nyss skrev?

”En kvinna ska vara glad och trevlig.” Hör du inte själv hur otroligt sexistiskt och förlegat det låter? Magdalena Andersson sitter i en partiledardebatt för att debattera Sveriges framtid, inte för att vara ett jävla prydnadsföremål som ska le och se söt ut för din skull.
Nähä? Varför har hon sminkat och klätt upp sig då? Är det för att se ful ut? Kvinnor gillar att framhäva sitt utseende och därför kommenterar jag det. Vill inte kvinnor få sitt utseende kommenterat kanske man ska sluta sminka sig.
Citat:
Att du på riktigt sitter och mäter en kvinnlig politikers skicklighet efter hur ”trevlig” hon är, medan män tillåts vara hur aggressiva och arga som helst utan att deras kompetens ifrågasätts, är definitionen av misogyni. Tack för att du demonstrerade min poäng så klockrent.
Män och kvinnor är olika. En kvinna ska vara glad, trevlig och vacker att titta på (tänk "synas, men inte höras"-principen). En man ska vara ambitiös, vara en ledare och våga ta konflikter.
Citera
2026-09-11, 15:53
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jo, självklart har det det.

Naturligtvis tycker du det som anser dig vara utsatt som måste betala för sex.

Då förstår man helt enkelt inte koncept som respekt.

Citat:
Nähä? Varför har hon sminkat och klätt upp sig då? Är det för att se ful ut? Kvinnor gillar att framhäva sitt utseende och därför kommenterar jag det. Vill inte kvinnor få sitt utseende kommenterat kanske man ska sluta sminka sig.
Män och kvinnor är olika. En kvinna ska vara glad, trevlig och vacker att titta på (tänk "synas, men inte höras"-principen). En man ska vara ambitiös, vara en ledare och våga ta konflikter.
Det är de här åsikterna som gör att kvinnor inte vill ha kontakt med män eller ännu mindre skaffa barn med dem.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-11 kl. 15:57.
Citera
2026-09-11, 15:54
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
+1
Ser såklart illa ut i en seriös debatt att säga så. Sen har ju många väljare tappat den respekt och sociala regler för andra människor. Speciellt på flashback så finns mycket psykisk ohälsa och vi ser därför fler som lutar höger här. Därav stödjer nog fler här än vanligt denna typ av beteenden.
Absolut är det så.
Citera
2026-09-11, 15:54
Medlem
löls avatar
Snowflakes och dagis i ett🦉
Citera
2026-09-11, 15:56
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Naturligtvis tycker du det som anser dig vara utsatt som måste betala för sex.

Då förstår man helt enkelt inte koncept som respekt.
Jag är inte utsatt, och det är inte kvinnor heller. Så länge de inte är sura och griniga är jag nöjd.
Citera
2026-09-11, 15:57
Medlem
Skattmasen08s avatar
Visst var det sexistiskt eller förminskande att använda ordet sur. Begreppet "tjejsur" finns ju t.o.m. Hade ordet arg använts hade det varit en annan grej. Stereotypen är att kvinnor blir sura och män arga.

Däremot ska man vara medveten om att ifall Magda sagt "J.Å står och killgissar" hade ingen brytt sig. Dubbla måttstockar. Eller som när Bianca körde en ”smash or pass" på spelarna i svenska herrlandslaget i fotboll. Tänk om en manlig kändis hade gjort det på det damlandslaget. Hade blivit persona non grata.
Citera
2026-09-11, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du kan föra en rasistisk politik men knappast en sur politik.
Och så kan man blunda för hederskulturer i hur många år som helst.
Men nu har det blivit populärt hos nästan alla riksdagspolitiker. Och att påstå att skyhög migration, kravlös integration ger utsatta områden, kriminalitet osv. har också blivit rumsrent. Nästan alla har plötsligt blivit rasister, dock är endel mera bittra.
Citera
2026-09-11, 16:14
Medlem
Fleavmoes avatar
Att Uffe bara stod och flinade som den medmobbare han är var ändock värre tycker jag än att Jimmie Fläng hävde ur sig det. Lite mer kan en ändå förvänta sig av en stadsminister. Eller nej, kanske inte.
Citera
2026-09-11, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
+1
Ser såklart illa ut i en seriös debatt att säga så. Sen har ju många väljare tappat den respekt och sociala regler för andra människor. Speciellt på flashback så finns mycket psykisk ohälsa och vi ser därför fler som lutar höger här. Därav stödjer nog fler här än vanligt denna typ av beteenden.
Är han dum på riktigt eller låtsas han bara?
Citera
2026-09-11, 16:15
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Att Uffe bara stod och flinade som den medmobbare han är var ändock värre tycker jag än att Jimmie Fläng hävde ur sig det. Lite mer kan en ändå förvänta sig av en stadsminister. Eller nej, kanske inte.
Av en "stadsminister" kan man nog förvänta sig det. Inte av en statsminister dock.
Citera
2026-09-11, 16:16
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Av en "stadsminister" kan man nog förvänta sig det. Inte av en statsminister dock.

Ha, spännande. Jag såg inte att jag skrev fel. Mim mobil väljer helt egna ord. Se "mim". MIN. Får ägna mig mer åt korrekturläsning.
Citera
2026-09-11, 16:19
Medlem
Klas-Vegass avatar
som jag sa så stod hon och hånlog åt jimmie dagen innan i aktuellt. Det kan mycket väl vara en reaktion på dagen innan.

Det roligaste är ändå att se de andras reaktioner när Jimmie ställer frågan. Titta på Kristersson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in