Citat:
Ursprungligen postat av
Varmtkaffe
Du fattar verkliga inte att ditt svar är det perfekta beviset på exakt det jag nyss skrev?
”En kvinna ska vara glad och trevlig.” Hör du inte själv hur otroligt sexistiskt och förlegat det låter? Magdalena Andersson sitter i en partiledardebatt för att debattera Sveriges framtid, inte för att vara ett jävla prydnadsföremål som ska le och se söt ut för din skull.
Nähä? Varför har hon sminkat och klätt upp sig då? Är det för att se ful ut? Kvinnor gillar att framhäva sitt utseende och därför kommenterar jag det. Vill inte kvinnor få sitt utseende kommenterat kanske man ska sluta sminka sig.
Citat:
Att du på riktigt sitter och mäter en kvinnlig politikers skicklighet efter hur ”trevlig” hon är, medan män tillåts vara hur aggressiva och arga som helst utan att deras kompetens ifrågasätts, är definitionen av misogyni. Tack för att du demonstrerade min poäng så klockrent.
Män och kvinnor är olika. En kvinna ska vara glad, trevlig och vacker att titta på (tänk "synas, men inte höras"-principen). En man ska vara ambitiös, vara en ledare och våga ta konflikter.