Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Nu var det inte riktigt det som du sa.
Att Socialen är intresserad av dig, speciellt om du har små barn, är en helt annan sak än att Polisen snor sexarbetares mobiler för att kunna hitta sexköpare.
Sant, här kommer några som är lite tydligare: Jag vill även ge ett tips/varning till andra sexarbetare när man jobbar. Ha alltid en backup telefon nånstans där du inte säljer sexuella tjänster.
När polisen kom till mig och låtsades vara sexköpare tog dem även min mobil direkt från min hand. De tog även alla andra mobiler som fanns på plats, däribland en arbetsmobil som hade inget med sexarbete och göra och behövdes på annan arbetsplats.
Innan den sista polisen skulle gå frågade jag snällt om jag kan få skriva av ett nummer till min närmaste anhörig, för jag mådde väldigt dåligt, sa han bara - Nej, du får skylla dig själv att du inte gjort nån backup..
Sen lämnade denna polisman mig helt ensam i en fullt utvecklad ångestattack där jag blev liggande på golvet, utan hjälp, utan telefon, i ungefär 15 timmar innan jag lyckades komma på benen igen och kunde dricka vatten
Liknande hände ju mig. Husrannsakan där de beslagtog alla telefoner, datorer osv. Och efter polisförhöret utkickad på gatan framför polishuset utan telefon eller pengar....
Min kollega hade en klient som blev fälld för sexköp. Tjejen/målsägande i fallet hade sålt sex och sedan mötts av en polis och en soc-tant som sedan beslagtagit hennes telefon och hållit förhör. I telefonen hittade man kik-chattar mellan henne och klienten. Klienten och tjejen hade haft sex hemma i hans bostad, hon hade sedan fått kontanter. Klienten hade även beställt en taxi åt henne när hon skulle åka hem, polisen kunde alltså enkelt få hans identitet genom att kontakta Uber, det blev husrannsakan och hus i helvete. Hans mobil beslagtogs och där hittade man samma chattar. Vill ni inte åka fast så ge inte ut något som kan kopplas till eran identitet. Välj Signal framför kik/telefonnummer/whatsapp därför att chattar raderas på Signal, det är helt krypterat.