2026-09-10, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Jaha, okej? Vad har det med mitt inlägg att göra?
Du sprider ju vidare att Maggan inte vill slopa mängdrabatten. Det kan vi konstatera är fel.

Så jag svarar dig att det är så. Då replikerar du om vad jag yrar om, då svarar jag Kristerssons falskhet.

Förstår du nu?
Citera
2026-09-10, 10:15
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Du sprider ju vidare att Maggan inte vill slopa mängdrabatten. Det kan vi konstatera är fel.

Så jag svarar dig att det är så. Då replikerar du om vad jag yrar om, då svarar jag Kristerssons falskhet.

Förstår du nu?
Fast det stämmer väl inte till fullo?
Maggan vill se slopad mängdrabatt på när det gäller specifika brott. I efterhand har hon väl tillagt att det är för att inte hasta fram?
Citera
2026-09-10, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Denna debatt var när S förlorade valet. Magda kommer ut som en bitter, ihopsjunken kvinna som är trött och bara återupprepar sina talepunkter. Den stora debatten imorgon fredag kommer bara förstärka detta. Tidö sidan har en gemensam politik, givetvis med olika ingångar då det är 4 partier. De rödgröna genuint har ingen personkemi alls, hur skulle det gå med Arga Magda.

Magdalena Andersson avgår nästa vecka. M kommer grooma in Gunnar Strömmer och 2030 års val är redan i hamn.
Gårdagens debatt visar väl att i den stora debatten gäller det för de blå-gula att få Nooshi och Tant Ringkvist att börja hetsa upp sig på varandra, och att få arga andersson att surna till ordentligt. Hellden går väl bara hem hos omhändertagande kvinnor, och ju mer tyst han är, ju mer babbligt förvirrad han är och ju mer osammanhängande han är; ju större blir deras moderskänslor. Vad man vill göra om man vinner har hamnat i skymundan
Citera
2026-09-10, 10:21
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch

Förstår du nu?

Hon röstade ju nej?
Citera
2026-09-10, 10:23
Medlem
KonungHonungs avatar
Bara kvinnor med vita barn bör ha rösträtt.
Citera
2026-09-10, 10:25
Medlem
Förr brukade Aftonbladet ha omröstningar online efter debatten och redovisa vem som vann enligt tittarna. Detta har man nu slutat med eftersom det ofta gick dåligt för S i omröstningen. Har någon sett en annan etablerad aktör som har sådan nätomröstning?
Citera
2026-09-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
är du helt jävla efterbliven, ryssland gick in i ukraina, du fattade då vad som hände med bensinpriserna

nu har pissregeringen sänkt bensinskatten och då LÅNAR pengar till detta, alltså kommande generationer skall betala av lånen för du tankar din bil när du skall till Ica och köpa öl

Ditt jävla åsneknull. Du är så jävla dum så att klockorna stannar ditt fittnylle. Vi betalade den dyraste bensinen i hela Europa redan innan kriget eftersom MP vill att Sverige skulle rädda världen, och sen hade man plastpåseskatt på det.

Ja det är extremt farligt, Sverige som har så otroligt stor låneskuld redan (en av de minsta i Europa). Kom in i matchen nu förfan.
Citera
2026-09-10, 10:28
Medlem
Graavargs avatar
Mängdrabatten har ju inte slopats. Det enda man fattat är ett beslut om att kanske göra det i framtiden, om möjligt.

I skrivande stund får alla brottslingar fortsättningsvis mängdrabatt, precis som förr.

Politiskt har man satt ett "måldatum" för att faktiskt slopa mängdrabatten till 2029, men Kriminalvården säger att det blir tidigast på 2040-talet om Sverige inte i rask takt bygger ut fängelserna.

Jag är 150% FÖR att mängdrabatten ska slopas, jag anser mängdrabatten vara helt vansinnig ur ett rättsperspektiv (att man får lägre straff om man begår FLER brott är rena vansinnet, det borde vara tvärtom).

Men hela Kristerssons och Tidös "mängdrabatt"-beslut är i praktiken bara ett principiellt ställningstagande, det är till 100% en LÖGN att mängdrabatten skulle ha avslutats. Inget har hänt, och OM nåt händer så är det tidigast 2029, möjligen först på 40-talet. Och under tiden hinner hur många regeringar som helst ändra på det ur praktisk synvinkel i stort sett värdelösa principbeslutet.

Som alltså är helt korrekt i sak, men som INTE leder till att mängdrabatten tas bort, överhuvudtaget. Det kräver nämligen ett HELT NYTT regeringsbeslut om att PÅ RIKTIGT avsluta mängdrabatten. Och det beslutet tas nån gång i framtiden, kanske.

Lyssna på vad Kristersson säger och jämför det med sanningen ovan. Hur fan kan man anse att en sån lögnaktig pellejöns är lämplig som statsminister för Sverige. Om man är frisk i huvudet.

Jag förstår att många vill ha en högerregering, och det är helt okej. Men jag förstår inte överhuvudtaget hur det kan finnas så många idioter här på FB som anser att Kristersson är "bra". Han är en omoralisk, lögnaktig, innehållslös, visionslös ränksmidare, utan ryggrad och beredd att säga och göra vad som helst för att själv få makten. Plockar man någon från gatan skulle Sverige med stor sannolikhet få en bättre statsminister än Kristersson. Åkesson skulle vara bättre och Busch skulle vara bättre.

Så man kan rösta på Tidö hur mycket man vill, men att påstå att Kristersson skulle vara en bra statsminister för Sverige är en fuckin' lögn.
Senast redigerad av Graavarg 2026-09-10 kl. 10:35.
Citera
2026-09-10, 10:29
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Gårdagens debatt visar väl att i den stora debatten gäller det för de blå-gula att få Nooshi och Tant Ringkvist att börja hetsa upp sig på varandra, och att få arga andersson att surna till ordentligt. Hellden går väl bara hem hos omhändertagande kvinnor, och ju mer tyst han är, ju mer babbligt förvirrad han är och ju mer osammanhängande han är; ju större blir deras moderskänslor. Vad man vill göra om man vinner har hamnat i skymundan
Någon gång under nästa år kommer nog Nooshi att avgå, självmant eller på andras begäran. Hon är den sämsta politiker Sverige har haft, genom tiderna. Absolut urusel. Hon är så dålig att jag byter till treans reklam när det är hennes tur att tala.

Om hon inte avgår så kommer partiet vara historia inom kort.
Citera
2026-09-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Fast det stämmer väl inte till fullo?
Maggan vill se slopad mängdrabatt på när det gäller specifika brott. I efterhand har hon väl tillagt att det är för att inte hasta fram?
Skulle gissa att hon tyckte det såg hafsigt ut men har inget emot det i sak.

Finns ju skräckexempel. Nån delstat har väl livstid på 3 brott. Snatta kola, en fortkörning och en skattemiss så åker man för livet. Sånt ska vi väl inte ha här?
Citera
2026-09-10, 10:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Förr brukade Aftonbladet ha omröstningar online efter debatten och redovisa vem som vann enligt tittarna. Detta har man nu slutat med eftersom det ofta gick dåligt för S i omröstningen. Har någon sett en annan etablerad aktör som har sådan nätomröstning?

När Arga Maggan började gorma och gasta försvann stödet.

Visar man Adhd tendenser flyr väljarna.
Citera
2026-09-10, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Hon röstade ju nej?
Till det ofärdiga förslaget. Ja. I sak är man ju överens.

Förslaget gäller inte förrns om många år men Kristersson framställer det på ett sånt sätt att folk ska tro att hon är emot det. Bl a du.

Hur kan en ansvarsfull statsminister göra så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in