2026-09-10, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jo men Tidö sänkte ju bensinpriserna kraftigt på direkten efter de tagit över genom att sänka reduktionsplikten. Tidö regerade andra halvan av 2022.

Uppenbart vem som är efterbliven här.
är du helt jävla efterbliven, ryssland gick in i ukraina, du fattade då vad som hände med bensinpriserna

nu har pissregeringen sänkt bensinskatten och då LÅNAR pengar till detta, alltså kommande generationer skall betala av lånen för du tankar din bil när du skall till Ica och köpa öl
Citera
2026-09-10, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Är det inte lite synd om oss att det är dessa två vi har att välja på?

Hade ett av dessa partier haft en karismatisk och bra partiledare hade de vunnit lätt.

Jag ställer mig inte frågan vem vill jag se som statsminister utan vem vill jag absolut inte se.

Sedan röstar vi kanske mer på partier en partiledare men en av dessa personer ska företräda oss.

Sjuk tråkig debatt, som var på gränsen. Efter ha sett stadiumet på Andersson när hon gick av bussen och hennes dåliga opionssiffror, tycker jag hon klarade sig nästan ok. Hon var usel, på dåligt humör och 0 i charm. Men hon höll någorlunda i hopp sig. Jag vet inte om jag fruktade eller hoppades att hon skulle bryta i hopp. Kristersson lite bättre. Men hur svårt var det att lyckats med?

visst är det synd, Kristersson är en narcissist som kört sverige i botten, Maggan är en häxa, grattis sverige men ni får vad ni förtjänar
Citera
2026-09-10, 07:18
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Om du verkligen tror att det du räknar upp är vad man vill så är du så lurad att du är oförmögen att ta in fakta. Ett stort problem i Sverige är att såna som du tillåts att rösta utan att förstå vad det är man röstar för, d.v.s. samma sak som ledde till att Trump vann för två år sedan. Om man skulle kräva att de som röstar fattar vad de egentligen röstar för skulle vi ha ett helt annat, bättre, land.
Usa hade samma läge som oss, fast värre. Två kandidater som gav bort segern till den andra. Harris var fruktansvärt.

Det gick ju knappt att förstå vad hon så, hon kunde lära sig tal utantill och då funkade det men när hon framträdde utan manus stod ju amerikanarna som frågetecken. Sedan är ju frågan om hon framträdde påverkad.

Det är fult att säga att det handlade om okunskap. Det handlade om att Trump faktiskt var det minst sämsta alternativet.

Gissar att du inte tittade på en enda utfrågning av henne som inte var klippt?
Citera
2026-09-10, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Du ljuger. Du har inte haft nån elräkning på 15000 - framför allt inte någon som beror på Tidö. I så fall dig själv. Jag kan inte tänka mig någon använda mer el än mig och mina företag men några 15000 finns inte på kartan. Det är det enda vänstern kan men jag kan inte för mitt hela förstånd förstå varför man är vänster? Man vill alltså:

- Ha fler mord
- Ha fler skjutningar
- Fler våldtäkter och gruppvåldtäker
- Mer pengar i fickan när man inte orkar jobba
- Sämre vård
- Dyrare tandvård
- Sämre pension
- Osäkrare sverige
- Fler invandrare med IQ under 80
- Färre utvisningar efter grova brott
- Extrema bränslepriser
- Svindyr el

VARFÖR - på riktigt, VARFÖR vill ni förstöra Sverige? Enda enkla svaren är "Jag hatar Sverige" alternativt "Jag är hjärntvättad".

Så, vilket av alternativen är du? Har du ett tredje alternativ välkomnar jag det med öppna armar för det vore historiskt.

du är ju fan efterbliven på riktigt, det är jävligt många som hade sådana elräkningar din jävla sopa.
vad är det för idiot lista du räknar upp, detta är ju exakt vad moderaterna har gjort, läs på om deras planer för Tidö 2.0 så fattar du vad vi snackar om, kom inte o snacka om iq 80 när du själv verkar ha 85....
Citera
2026-09-10, 07:31
Medlem
Citat:
Usa hade samma läge som oss, fast värre. Två kandidater som gav bort segern till den andra. Harris var fruktansvärt.

Det gick ju knappt att förstå vad hon så, hon kunde lära sig tal utantill och då funkade det men när hon framträdde utan manus stod ju amerikanarna som frågetecken. Sedan är ju frågan om hon framträdde påverkad.

Det är fult att säga att det handlade om okunskap. Det handlade om att Trump faktiskt var det minst sämsta alternativet.

Gissar att du inte tittade på en enda utfrågning av henne som inte var klippt?

Det är sant att USA har ett sämre läge med sitt i praktiken tvåpartisystem, men om du anklagar Harris för att tala obegripligt så kan du ju verkligen inte ha lyssnat på Trump och på den dynga som kom och fortfarande kommer ur hans mun så fort han öppnar den.

Det handlar absolut om okunskap, vilket många MAGA-väljare nu vittnar om. De förstod inte att deras röst var en röst mot dem, inte för dem. Och jag tror att många Tidöväljare innehar samma okunskap baserat på vad man läser här i alla fall.

Ta bara det här med mängdrabatten. Moderaterna skanderar att Socialdemokraterna vill ha fler våldtäkter eftersom de röstade nej till Moderaternas förslag, när sanningen är att de röstade nej därför att de ansåg att deras implementation var bristfällig och därför lade fram ett eget, mer realistiskt förslag som skulle gå att realisera snabbare. Alla som tror på Uffes mässande om att Socialdemokraterna är för mängdrabatterna är lurade, för det är en ren lögn. Och det är bara ett exempel på hur man lurar väljarna.
Citera
2026-09-10, 07:35
Avslutad
Citat:
Det är sant att USA har ett sämre läge med sitt i praktiken tvåpartisystem, men om du anklagar Harris för att tala obegripligt så kan du ju verkligen inte ha lyssnat på Trump och på den dynga som kom och fortfarande kommer ur hans mun så fort han öppnar den.

Det handlar absolut om okunskap, vilket många MAGA-väljare nu vittnar om. De förstod inte att deras röst var en röst mot dem, inte för dem. Och jag tror att många Tidöväljare innehar samma okunskap baserat på vad man läser här i alla fall.

Ta bara det här med mängdrabatten. Moderaterna skanderar att Socialdemokraterna vill ha fler våldtäkter eftersom de röstade nej till Moderaternas förslag, när sanningen är att de röstade nej därför att de ansåg att deras implementation var bristfällig och därför lade fram ett eget, mer realistiskt förslag som skulle gå att realisera snabbare. Alla som tror på Uffes mässande om att Socialdemokraterna är för mängdrabatterna är lurade, för det är en ren lögn. Och det är bara ett exempel på hur man lurar väljarna.

Exempel på hur (S) lurar sina väljare är ju att regeringsunderlaget aldrig i helsike kommer att gå med på slopad mängdrabatt och det vet Magda men hon gör som sossar brukar göra, hon ljuger skamlöst
Citera
2026-09-10, 07:41
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:

Du har alltså aldrig tittat på en utfrågning av harris.

Man förstår vad Trump säger, han kan alltså göra sig förstod med ord. Sedan att inehåller är tveksamt, ofta överdrivet är något annat men man förstår vad han säger och han förefaller aldrig påverkad.

Harris är obegriplig. Ofta upprepande av samma sak utan att orden ger en mening. Nickar upprepat till det hon själv säger och sedan skratt. Samt förefaller påverkad. Hon låter som om hon är på en fest som hålker på att ta slut och det är morgontimmarna och hon håller föredrag för någon stackare som inte förstår något.

Man gav bort segern till Trump.

Vi har samma situation. Två partiledare som sänker snarare en lyfter. Men det är inte lika illa som Harris dessa två förstår man i alla fall vad de säger.
Senast redigerad av .nattramn. 2026-09-10 kl. 07:45.
Citera
2026-09-10, 07:41
Medlem
goofers avatar
Tycker hela Magdas uppenbarelse redan skrek ut att hon förlorat valet när oppinionsiffrorna visar att L klarar sig kvar på S bekostnad.

Lutar åt att Tidö klarar sig kvar, sen tror jag att både S och M snart kommer byta partiledare, m håller redan på att köra in Strömmer och jag tror han blir bra och kan lyfta Tidö ännumer i kommande val.
Magda överlever självklart inte 4 år till i opposition utan hon byts snart ut.
Citera
2026-09-10, 07:45
Medlem
Citat:
Du har alltså aldrig tittat på en utfrågning av harris.

Man förstår vad Trump säger, han kan alltså göra sig förstod med ord. Sedan att inehåller är tveksamt, ofta överdrivet är något annat men man förstår vad han säger och han förefaller aldrig påverkad.

Harris är obegriplig. Ofta upprepande av samma sak utan att orden ger en mening. Nickar upprepat till det hon själv säger och sedan skratt. Samt förefaller påverkad.

Man gav bort segern till Trump.

Vi har samma situation. Två partiledare som sänker snarare en lyfter. Men det är inte lika illa som Harris dessa två förstår man i alla fall vad de säger.

Din oförmåga att dra slutsatser är beklämmande. Jag har aldrig sagt att jag inte sett en utfrågning med Harris. Däremot tycker jag det är helt irrelevant för den här diskussionen som handlar om gårdagens debatt i SVT.

För att använda samma resonemang som dig då: Du tycker inte det är ett problem att Ulf Kristersson ljuger för väljarna om vad Socialdemokraterna har gjort.
Citera
2026-09-10, 07:50
Medlem
Saltkilles avatar
Det ser ut som även vänstersidan tycker att de förlorade debatten igår. Kollar man på Aftonbladet så ligger Oisins analys av debatten bakom betalvägg. Annars är vänstersidan snabba med att lyfta fram sin kandidat efter en debatt, men inte nu. Det säger ju en del i mitt tycke.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/y5JLOa/statsministerduell-i-vansinnestempo
Citera
2026-09-10, 07:54
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Varför tjatas det så mkt om ekonomin för ”vanliga familjer”…som knappt har råd med bensin eller falukorv…

Har de träffat svenska barnfamiljer? De reser till Thailand på sportlovet och har iPhones och iPads, det går ingen nöd på dom.

Och den obligatoriska frågan: integrationen. De verkar tro att invandrare och barnfamiljer är de enda som röstar i Sverige.

Precis!
Visst kan man gnälla på att köttfärsen blivit svindyr och att man drar sig för att det är dags för den årliga servicen på bilen osv, men inte fan går det nån större nöd på "vanliga familjer" överlag.

Jag tycker tvärtom att vanliga familjer aldrig haft det så bra som idag ( ekonimiskt alltså) så vad fan gnäller vi om?

Det det här valet handlar om är tryggheten! Det är inte tryggt längre och otrygghet är direkt en påföljd av den tidigare massinvandringen där alla partier utom SD är skyldiga till.

Glöm aldrig att det var M som släppte fram MP som är skyldiga till det här med Reinfeldt i spetsen.
M är precis lika maktkåta som S och ingen bör lita på dom.

Rösta på SD för din och dina barns framtid.
Citera
2026-09-10, 07:54
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Din oförmåga att dra slutsatser är beklämmande. Jag har aldrig sagt att jag inte sett en utfrågning med Harris. Däremot tycker jag det är helt irrelevant för den här diskussionen som handlar om gårdagens debatt i SVT.

För att använda samma resonemang som dig då: Du tycker inte det är ett problem att Ulf Kristersson ljuger för väljarna om vad Socialdemokraterna har gjort.
Både magdalena och ulf har samma problem. Det är nästan sant det dom säger, men så förenklat att det inte är det längre.

Bägge snackar skit och tar en ordentlig sväng runt sanningen.

Som jag skrev, de ger bort segern till varandra.
Samma var i USA. Harris och Trump gav bort segern till den andra.

Men till skillnad från Harris och Trump som är karaktärer så är Magdalena och Ulf ordentligt bleka personligheter.

Det var synd om amerikarnana som hade det att välja på och det är synd om oss som har detta att välja på.

En av dessa ska företräda oss. Klarar inte partierna att hitta någon som är bättre, hur svårt kan det vara? Bägge är usla företrädare av Sverige.

Sedan är naturligtvis också frågan vilken politik vi vill ha i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in