2026-09-10, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .nattramn.
Både magdalena och ulf har samma problem. Det är nästan sant det dom säger, men så förenklat att det inte är det längre.

Bägge snackar skit och tar en ordentlig sväng runt sanningen.

Som jag skrev, de ger bort segern till varandra.
Samma var i USA. Harris och Trump gav bort segern till den andra.

Men till skillnad från Harris och Trump som är karaktärer så är Magdalena och Ulf ordentligt bleka personligheter.

Det var synd om amerikarnana som hade det att välja på och det är synd om oss som har detta att välja på.

En av dessa ska företräda oss. Klarar inte partierna att hitta någon som är bättre, hur svårt kan det vara? Bägge är usla företrädare av Sverige.

Sedan är naturligtvis också frågan vilken politik vi vill ha i Sverige.

Jag tycker det är väldigt ointressant hur de pratar och hur de ser ut - det relevanta är vad de säger och vad de står för rent politiskt. Båda var ju överens om att den amerikanisering av det politiska debattklimatet som har skett i Sverige (mycket tack vare Busch, men det är en annan diskussion) är väldigt tråkigt. Man hade önskat lite mer respekt mot väljarna och att de skulle diskutera sakpolitik istället för att ljuga.
Citera
2026-09-10, 08:05
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Författaren PO Enquist konstaterade redan för ett par decennier sedan att Socialdemokraterna alltmer saknar sin stora berättelse. Människor känner inte nödvändigtvis längre igen sig i den gamla berättelsen om en klass som kämpar för ett värdigare liv.

Men aldrig har socialdemokraternas berättelse varit så tunn som i det här valet.

https://yle.fi/a/7-10104789
Citera
2026-09-10, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Magdalena Andersson kommer säga ”12-14 SD-ministrar i din regering” minst 15 gånger.

Och 30 ggr "sänka skatter för dom rikaste".
Citera
2026-09-10, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Precis!
Visst kan man gnälla på att köttfärsen blivit svindyr och att man drar sig för att det är dags för den årliga servicen på bilen osv, men inte fan går det nån större nöd på "vanliga familjer" överlag.

Jag tycker tvärtom att vanliga familjer aldrig haft det så bra som idag ( ekonimiskt alltså) så vad fan gnäller vi om?

Det det här valet handlar om är tryggheten! Det är inte tryggt längre och otrygghet är direkt en påföljd av den tidigare massinvandringen där alla partier utom SD är skyldiga till.

Glöm aldrig att det var M som släppte fram MP som är skyldiga till det här med Reinfeldt i spetsen.
M är precis lika maktkåta som S och ingen bör lita på dom.

Rösta på SD för din och dina barns framtid.

Sverige är ett bra land, många förstår nog inte att det värsta som finns är att städa upp andras skit eller att laga det andra har förstört är bland det jobbigaste som finns, men för mina barn och familj skull tänker jag inte rösta på en tjuvaktig vinhora.
Citera
2026-09-10, 08:09
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13stryket
Att lägga sin röst på KD i detta läge kan jag bara inte förstå. dom har redan börjat förbereda sig på att Tidö kommer förlora och har redan börjat röra sig mot vänster i kommande regering. att smälla V på fingrarna och ta deras plats i kommande regering är inget Ebba drar sig för, tvärt om.

En röst på KD kan bli förödande i detta läge, vill man att högern ska vinna med man hatar dvärg uffe och "rasist" jimmy så lägg din röst på liberalerna istället

Alla gör allt nu för att försäkra sig om sin framtida inkomst. Tror dom högaktningsfullt skiter i alla löften när det gäller. KD och Ebba kommer naturligvis att välja det vinnande laget för att få behålla ministerposter än att sitta i en tråkig opposiotion.

Titta bara på L. Nån som minns översittarskiten Jan Björklund och de andra partiledarna på den tiden som körde med öppen mobbing mot Jimmie?

Nu ligger hon i brygga och särar så mycket på benen och kysser Jimmies fötter bara dom får vara kvar.

Deras löften betyder ingenting när det gäller. Rösta SD för guds skull
Citera
2026-09-10, 08:09
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Varför kan inte SVT har människor med som inte har fått ett manus om frågor?
Citera
2026-09-10, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Arga Magda är tillbaka.

Magda verkar trött, arg och bitter. De lovade att inte hacka på varandra men Magda börjar prata illa om motståndaren redan med första repliken. Inte bra. Hennes stora fel är just att hela tiden klaga på dom andra i stället för att prata om vad hon kommer att göra om hon får makten. Prata negativt om Sverige hela tiden är inte heller bra. Folk tröttnar att lyssna på någon som är så negativ och som skyller på dom andra.
Citera
2026-09-10, 08:29
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag tycker det är ovärdigt och sorgligt att se hur S sjunkit till det dom blivit idag.

När jag växte upp var S det självklara valet på gott och ont. S var så stora så dom hade egen majoritet med det lilla menlösa vpk som stödparti.

Vi hade hög skatt och om någon hade en ny fin volvo utanför en villa med 3 våningar så visste man att det förmodligen var en "moderat". Åkte någon familj på semester en vecka så var det en familj som hade pengar.

Det var klassskillnad på riktigt.

Men vi fick fan så mycket mer som en vanlig svensson familj.
Alla som växte upp på 80-tal vet vad jag pratar om och alla längtar tillbaka till den tiden.
S styrde och allt var som det skulle.

Problemet idag är att S inte står för samma sak som då. S idag står för nåt helt annat. De som fortfarande röstar på S killgissar jag på är de äldre 60 + som forfarande tror att S är som det var på Olof Palme och Ingvar Karlssons tid.

Idag har S en partiledare som inte ens har nån egen politik att prata om. Dom kopierar andras förslag och presenterar det som sina egna - trots att dom röstat nej till förslagen tidigare.
Partiet har blivit infiltrerade av islamister som sätter andra länders intresse före det land som är där för att reptresentera.
Magdalena försöker skrämma svenska folket istället för att presentera nåt vettigt. Kan inte förstå att människor kan rösta på det där.

Känns som att det blir sveriges undergång om hon kommer till makten en gång till.
Citera
2026-09-10, 08:31
Medlem
.nattramn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Jag tycker det är väldigt ointressant hur de pratar och hur de ser ut - det relevanta är vad de säger och vad de står för rent politiskt. Båda var ju överens om att den amerikanisering av det politiska debattklimatet som har skett i Sverige (mycket tack vare Busch, men det är en annan diskussion) är väldigt tråkigt. Man hade önskat lite mer respekt mot väljarna och att de skulle diskutera sakpolitik istället för att ljuga.
Jag bryr mig inte hur de ser ut. Men jag bryr mig om hur de talar.

Jag vill att den som företräder sverige är stark, påläst och haŕ i alla fall lite charm eller karisma. Och håller sig ordentligt till sanningen.

Det ska liksom inte vara om man ser det på det viset är det sant. Utan det så vara exakt så som de säger. Detta är ett problem bägge har enligt mig. Samtidigt tål det inte samma beteende av den andre.

Sedan är det som om de tävlar om vem som är mest hånfull. Samtidigt ser de bara att den andre är hånfull, medans de då absolut inte är det utan föregår med gott exempel. Detta gör de helt utan glimten i ögat. Speciellt Magdalena är helt ocharmig när hon är hånfull. Som en förorättad sur person.

Det säger något när ett mindre parti:s partiledare nu åtnjuter större förtroende en de två största partiernas partiledare.

Nu är det så att Busch är den partiledare som har högst förtroende. Jag tycker inte det är konstigt överhuvudtaget. Eftetsom hon är om du frågar mig den som bäst skulle kunna företräda Sverige. Amanda är bra också, kanske även Thand Ringqvist. Men detta är alltså min åsikt.
Citera
2026-09-10, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Varför hade Magdalena Andersson på sig någon ful variant av säckpipekjol.
Var det för att härma Centerledarens flanellskjorta eller för att dölja sina korta ben i en av de tröttaste och sämsta debattformaten genom tiderna.

Hela hon andas den vadmal som hennes sneda politik luktar.
Och ja, så långsamt och så otydliga frågor. Bättre låta Andersson snattra och visa sina fula sidor, dåligt humör, påläst, mekaniskt upprepande, noll i dynamik.
Citera
2026-09-10, 08:36
Medlem
Ludvig.Rudolfs avatar
Någon som begriper armbandens funktion hos publiken i studion?

Att de ”vanliga väljare” som fick ställa frågor var märkta med gula armband såg ju alla, men sen fanns det även gott om vita/blåvita armband. Vad fyllde dessa för funktion?

”Vanliga väljare” förresten, my ass! Den första ”vanliga väljaren” visade ju sig vara en före detta journalist på sosseblaskan AB.
Citera
2026-09-10, 08:40
Medlem
densistasovjets avatar
Denna debatt var när S förlorade valet. Magda kommer ut som en bitter, ihopsjunken kvinna som är trött och bara återupprepar sina talepunkter. Den stora debatten imorgon fredag kommer bara förstärka detta. Tidö sidan har en gemensam politik, givetvis med olika ingångar då det är 4 partier. De rödgröna genuint har ingen personkemi alls, hur skulle det gå med Arga Magda.

Magdalena Andersson avgår nästa vecka. M kommer grooma in Gunnar Strömmer och 2030 års val är redan i hamn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in