Citat:
Ursprungligen postat av
bofop
Jag tycker det är väldigt ointressant hur de pratar och hur de ser ut - det relevanta är vad de säger och vad de står för rent politiskt. Båda var ju överens om att den amerikanisering av det politiska debattklimatet som har skett i Sverige (mycket tack vare Busch, men det är en annan diskussion) är väldigt tråkigt. Man hade önskat lite mer respekt mot väljarna och att de skulle diskutera sakpolitik istället för att ljuga.
Jag bryr mig inte hur de ser ut. Men jag bryr mig om hur de talar.
Jag vill att den som företräder sverige är stark, påläst och haŕ i alla fall lite charm eller karisma. Och håller sig ordentligt till sanningen.
Det ska liksom inte vara om man ser det på det viset är det sant. Utan det så vara exakt så som de säger. Detta är ett problem bägge har enligt mig. Samtidigt tål det inte samma beteende av den andre.
Sedan är det som om de tävlar om vem som är mest hånfull. Samtidigt ser de bara att den andre är hånfull, medans de då absolut inte är det utan föregår med gott exempel. Detta gör de helt utan glimten i ögat. Speciellt Magdalena är helt ocharmig när hon är hånfull. Som en förorättad sur person.
Det säger något när ett mindre parti:s partiledare nu åtnjuter större förtroende en de två största partiernas partiledare.
Nu är det så att Busch är den partiledare som har högst förtroende. Jag tycker inte det är konstigt överhuvudtaget. Eftetsom hon är om du frågar mig den som bäst skulle kunna företräda Sverige. Amanda är bra också, kanske även Thand Ringqvist. Men detta är alltså min åsikt.