2026-09-10, 09:55
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Ulf Kristersson sa två, tre helsanningar under hela debatten, resten var healv- eller hellögner.

Om du inte vet eller förstod det så är det absolut ingen idé att i det här läget "beskriva" det för dig.

En sån här avslutande partiledardebatt har inget att göra med att vinna i tv, med vilka medel som helst. En sådan "vinst" är helt meningslös för hur landet ska styras i fyra år till. Men det var vad Ulf Kristersson gick in för, och det är dessutom precis vem han är. Säga vad som helst, lova, vad som helst, snedvrida vad som helst så länge det ger honom en chans till makten.

Och visst finns det idioter som gillar det, och som inbillar sig att ett demokratiskt val är en fotbollsmatch eller boxningsmatch där "vinnaren" koras på valkvällen. Men så är det inte, det är först fyra år senare man vet om Sverige har varit en vinnare eller inte. Det är vad alla insiktsfulla väljare röstar för ("bäst för Sverige sett fyra år framåt"), idioterna röstar för "valkvällsvinnaren" och skiter i resten.

Och Kristersson som statsminister är ett rent ut sagt horribelt val för Sverige, om man tänker "fyra år med den här personen vid rodret".

Tidö har i alla fall en gemensam politik att komma med, något de rödgröna inte är i närheten av att ha.
Men det är av mindre betydelse för Maggan, då hon vid det här laget har låtit oss alla förstå att det räcker med att hon får titulera sig som statsminister. Hon kan knappt säga någonting annat än: "Om ni vill se MIG som statsminister."
Citera
2026-09-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Varför anser de rödgröna att man inte kan ta bort mängdrabatten än? Allt handlar ju bara om resurser.

Hon sa att det införs nästa år och att underlaget inte är klart. Så Kristerssons oärliga bild vandrar nu vidare.
Citera
2026-09-10, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Ulf Kristersson sa två, tre helsanningar under hela debatten, resten var healv- eller hellögner.

Kristersson ljög inte en enda gång under hela debatten. Magdalena Andersson däremot ljög nonstop.
Citera
Medlem
Backflash58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybrandslang
Ok, nu har du fjärde gången undvikit att svara på frågor vad Kristersson ljög om!

Att bara skrika lögn utan att kunna förklara är typiskt sosse!
Så sant, synd att detta inte kom innan debatten https://marcusoscarsson.se/jattebesked-for-sveriges-ekonomi/ Något som MA säkert visste men valde att ljuga om!!
Senast redigerad av Backflash58 2026-09-10 kl. 10:10.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Sverige på 80-talet var fruktansvärt, som att leva i Sovjet. Grått, deprimerande. Mobbning i skolorna ingen pratade om eller gjorde något åt. Fult, kallt och slaskigt, alla föräldrar rökte. Föredrar Sverige 2026.
Det håller jag verkligen inte med om. Åttiotalet var ett gyllene decennium på många sätt, tryggt men ändå på väg uppåt och mycket positivism. Tänk att man kan uppleva saker så olika.
Citera
2026-09-10, 10:00
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Sverige på 80-talet var fruktansvärt, som att leva i Sovjet. Grått, deprimerande. Mobbning i skolorna ingen pratade om eller gjorde något åt. Fult, kallt och slaskigt, alla föräldrar rökte. Föredrar Sverige 2026.
Så kanske det upplevdes om man hade alkoholiserade föräldrar och blev mobbad i skolan. Själv tyckte jag att Sverige aldrig har varit så underbart och tryggt, trots att jag växte upp i ett av landets alla "miljonprogram". På den tiden kunde dessutom svenskar och invandrare umgås tillsammans utan problem. Idag har det av någon orsak blivit snudd på omöjligt.
Senast redigerad av Radikalexorcist 2026-09-10 kl. 10:03.
Citera
2026-09-10, 10:00
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Hon sa att det införs nästa år och att underlaget inte är klart. Så Kristerssons oärliga bild vandrar nu vidare.

Vad yrar du om?
Citera
2026-09-10, 10:03
Medlem
Citat:
Vad yrar du om?
Kristersson falskhet.
Citera
2026-09-10, 10:03
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ulf är fortfarande det minst dåliga alternativet jämfört med rödgröna politiker som alla fortfarande ej lever i verkligheten.

Jag uttrycker mig om Kristersson som statsminister, inte om partierna och vem som vinner valet.
Senast redigerad av Graavarg 2026-09-10 kl. 10:15.
Citera
2026-09-10, 10:04
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grunch
Kristersson falskhet.

Jaha, okej? Vad har det med mitt inlägg att göra?
Citera
2026-09-10, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Man kan enkelt se hur någon röstar:

Är man vacker röstar man höger
Är man ful röstar man vänster

Enligt den tesen bör scammern Tobias Baudin rösta på något vänster om kommunisterna…..
Uppblåst, fet högröd gaphals.
Citera
2026-09-10, 10:08
Medlem
Som vanligt är Agda rabiat och Uffe samlad och saklig. Hur någon, som arbetar och försörjer sig, kan ens överväga att rösta på vänstervansinnet är obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in