2026-09-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Absolut. Brukar du inte följa kontrakt?
Jo. Såna som jag anser är korrekta och har gett mitt medgivande till. Självklart
Citera
2026-09-11, 23:00
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imaginary689
Jo. Såna som jag anser är korrekta och har gett mitt medgivande till. Självklart
Du är naturligtvis välkommen att välja ett danskt eller norskt kontrakt också.
Citera
2026-09-11, 23:34
Medlem
Citat:
Du är naturligtvis välkommen att välja ett danskt eller norskt kontrakt också.
Sluta surra om dina kontrakt. Det är bara du och någon till som har skrivit under. De är ogiltiga
Citera
2026-09-11, 23:38
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Sluta surra om dina kontrakt. Det är bara du och någon till som har skrivit under. De är ogiltiga
Dina rättigheter innebär också skyldigheter.
Alla välfärdsstater funkar så här.
Citera
2026-09-12, 08:09
Medlem
Citat:
Dina rättigheter innebär också skyldigheter.
Alla välfärdsstater funkar så här.
Jag har alltid gjort min plikt. Och krävt min rätt.
Långt ifrån alla som gör sin plikt. Däremot kräver de alltid sin rätt. Och får det. Som vi andra betalar
Citera
2026-09-12, 08:33
Medlem
Citat:
Och det ska följas med en dåres envishet som en NPC?
Vad är en NPC?
Citera
2026-09-14, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Att manipulera känslor? Många tittar inte bara på sakfrågor utan röstar med känsla. Maggan ger ett trött intryck, hon orkar bara hitta på syndabockar och klaga på dom andra. Hon är så spänd att munnen är ett streck. Hon ger negativa vibbar, ser mest negativa saker i dagens Sverige. Hon är väldigt deppig att se på. Arga tanter är inte populära. Vem vill följa en sådan ledare som dom flesta vill ta avstånd för? Som hon är nu är det inte bra för partiet.

Liberalernas ledare är motsatsen. Ögonen glittrar, hon utstrålar glädje, styrka och entusiasm. Hon är full av energi och brinner för sin sak trots underläge. Hon ger hopp och sprider glädje och positivism. Hon har en vinnarattityd. Många gånger har men sett hur en med vinnarattityd vinner t ex i sångtävlingar. Många vill följa och stötta en sådan ledare, man vill finnas i hennes flock. Man vill bli smittad av hennes glädje och entusiasm. Hon är väldigt bra för sitt parti.

Vilket intryck en partiledare ger oss har stor betydelse. Intrycket går utan filter rakt in i hjärtat utan att vi reflekterar över hur det påverkar oss. Osäkra väljare som inte tittar mycket på partiprogrammet ger stor betydelse för vilket intryck en partiledare ger. Maggan beter sig som en förlorare och Simona som en vinnare. Vem vill följa en bitter och arg förlorare i stället för en optimistisk och positiv vinnare?

Sura Maggan förlorade stort och glada Simona vann stort. Maggan letade för mycket efter syndabockar, klagade på dom andra i stället för att berätta vad hon vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in