Citat:
Ursprungligen postat av
Uptown018
Jag är 50% finländare (biologiskt) och jag undviker helst det folket.
Vi passar inte ihop hur vi än försöker. Oavsett samhällsklass. Alkohol eller inte.
För mig slutade finnarna vara ett problem när jag sa upp min finskhet.
Funderar på att aldrig mera tala finska med min finska mor, om vi nånsin mer träffas.
Jag och min finska släkt är ett minne blott, bara. Vi är totala främlingar sedan länge.
Förstår dig till fullo. Var du en av de där som trodde han var någon märkvärdig som skaffade sig en utbildning som inte involverade att du skulle slita sönder kroppen? Isåfall så föreslår jag dig att inte möta upp släkten i Finland för de har säkert diskuterat om de ska ta familjekniven som de alla har och sätta den i ryggen på dig.
Citat:
Ursprungligen postat av
3Bet
Växte upp i ett område där det bodde flera finska familjer på 80-talet. Det fanns en del elever i skolan som skulle göra sig roliga på de finska elevernas bekostnad. Oftast drev man med finsk brytning eller sa något föraktfullt om Finland. Bilden av finländarna i Sverige har förändrats mycket sedan dess. Den nya generationerna har en mycket mer positiv syn. Alla jag känner som har besökt Finland har bara goda erfarenheter därifrån.
Jag har aldrig sett en finne bli mobbad på grund av sin finskhet i hela mitt liv och jag har växt upp med dem. Däremot fick jag höra att svensken var en feg bögjävel som inte vågade kriga på daglig basis och att det bodde en rasist i varje svensk osv, de var alltid på blattarnas sida vad det än gällde och avundsjukan och hatet mot svensken genomsyrade dem alla. Så något broderskap har jag aldrig sett därifrån, inte en droppe. Man får inte låta sig luras av att de ser ut som oss, de har mer gemensamt med blattar än vad de har med andra nordmän.
Kärringar verkar de inte vilja ha sina egna heller, kanske har att göra med att de är väldigt förtjusta i att smaska stor negerkotte. Aldrig sett maken till fruntimmer som är så förälskade i rasblandning.
Den manliga finnen verkar väldigt förtjust i thailändskor eller kvinnor ifrån östeuropa/balkan. Det är där de flesta man växt upp med har hamnat, med juggekärringar eller skrikiga thailändskor. Jag började fundera på varför det just blev juggekärringar och det enda jag lyckades komma fram till var att de var de enda kärringarna de kunde hitta som var stöddigare än dem själva. De är som de flesta av oss vet riktiga jävla bitches om man jämför med fruntimmer ifrån västeuropa.
Antingen spöar de på kärringen eller så är de tofflar utan dess like som älskar låta henne bestämma över dem. Jag var med om en på jobbet som var så plågad av sin juggekärring att han hade byggt upp så mycket ilska att han var redo att explodera var och varannan dag. När hon åkte hem till hemlandet för att hälsa på familjen brukade han säga att han hoppades att hon träffade någon där hemma och stannade där. Gick och bad om ursäkt för sin existens hemma medans hon vände barnen emot honom och behandlades som luft fast han jobbade och betalade allt åt dem. Det var kanske ett extremfall men jag har sett det bland andra finska män också som skaffat sig balkanbitches till fruar, jag fattar inte hur de orkar höra på skiten de blir ihjälplågade och samtliga håller tortyren inom sig och vägrar lämna henne.
Det blir på den lokala puben eller hemma hos en kompis där de släpper loss med lite sprit som är den enda gången de ventilerar om vilket levande helvete de har hemma och samtliga ställer sig frågan om varför de jobbar så hårt hela tiden om de ska ha det såhär. De är av inställningen att bara man jobbar hårt och inte är narkoman så har man gjort allting rätt så de kan inte förstå att det finns lite mer i livet som måste fungera också om man ska vara lycklig.
Men det är lite finnens natur, man ska jobba och lida och plågas och ändå stanna kvar annars har du ingen sisu och ger upp. Sen till slut briserar bomben med en snefylla och då jävlar ska du passa dig om du är i närheten kan jag lova dig. Den finnen är den farligaste människan på jorden just då.