Citat:
Det där är ett bullshit resonemang, och att alls föra ett sånt resonemang är bullshit.
Det Bohlin borde ha utgått från är att skit samma om det är val eller inte så företräder jag institutionen "Sveriges regering". I den egenskapen ska jag givetvis absolut INTE ha åsikter om vad media skriver om.
Tar man med sig det utgångsläget till en förfrågan om intervju, så landar man i två val:
1. Man ger ingen intervju, eftersom man misstänker att den blir partisk och eftersom man i så fall INTE KAN KRITISERA DEN. I egenskap av minister och representant för Sveriges regering.
2. Man ger en intervju, och accepterar det utfall det blir. Eftersom man INTE KAN KRITISERA MEDIA som sittande minister i en svensk regering.
Det finns inga andra alternativ. Och det Bohlin har gjort är förkastligt.
Det Bohlin borde ha utgått från är att skit samma om det är val eller inte så företräder jag institutionen "Sveriges regering". I den egenskapen ska jag givetvis absolut INTE ha åsikter om vad media skriver om.
Tar man med sig det utgångsläget till en förfrågan om intervju, så landar man i två val:
1. Man ger ingen intervju, eftersom man misstänker att den blir partisk och eftersom man i så fall INTE KAN KRITISERA DEN. I egenskap av minister och representant för Sveriges regering.
2. Man ger en intervju, och accepterar det utfall det blir. Eftersom man INTE KAN KRITISERA MEDIA som sittande minister i en svensk regering.
Det finns inga andra alternativ. Och det Bohlin har gjort är förkastligt.
Oj, du är nästan lika arg/ sur som Magdalena var vid debatten häromdagen.....
Bohlins enda alternativ enligt dig var alltså att acceptera en offerroll och låta en (partisk) journalist försöka påverka valutgången? För om Bohlin tackat nej till intervju hade reportern kunnat publicera sitt förberedda fulreportage och säga att Bohlin erbjudits att uttala sig men "tackat nej" (vilket i sig utmålar honom som "skyldig" till det reportaget anklagar honom för). Tur att Bohlin har lite mer ryggrad än så. Visar att han är lämpad som minister för Civilt försvar. Det är inget för fegisar inte.