Citat:
Ursprungligen postat av
Kungenshora
Och i den ingår följande:
34:45
Journalisten: Tycker du alltså inte att en minister (för civilt försvar) har ett särskilt ansvar för att det inte uppstår någon typ av drev mot media?
Bohlin: Jag förstår inte frågan
Varför åkte inte Bohlin på ett drogtest efter intervjun?!

Jamen det kanske vore en bra idé att drogtesta politiker efter intervjuer? När sossarnas Thomas Bodström tillfrågades om han var beredd att göra en sådan slank han ut med svansen mellan benen från studion.
Så här kan man annars sammanfatta COB-intervjun:
-R(reporter): "Har du ansvar för de kommentarer andra skriver när du gjort ett inlägg?
-COB: "Nej"
-R: "Jamen HAR du ansvar för de kommentarer andra skriver när du gjort ett inlägg?
-COB: "Som jag nyss sa, nej"
-R: "Då ställer jag frågan på ett annat sätt; TYCKER du inte att du har ansvar för de kommentarer andra skriver när du gjort ett inlägg?"
-COB: "Nej, jag tycker inte det är rimligt att man har ansvar för vad någon annan skriver".
-R: "Men det finns faktiskt en sosseforskare som tycker att du har ett sådant ansvar. Så kan det inte ändå vara så att du har ett ansvar för de kommentarer andra skriver när du gjort ett inlägg?"
-COB: "Som sagt, nej. Nu tycker jag du upprepat denna fråga i olika varianter väldigt många gånger. Har du något mer du vill fråga om?"
-R: "Ja, faktiskt. Du sitter här och ifrågasätter min tes men tycker du inte det är rimligt att du tar ansvar för de kommentarer andra skriver när du gjort ett inlägg?"
-COB (med tom blick och förmodligen höjt blodtryck): "Nu säger de visst att vi måste avbryta, du har fått 45 minuter istället för de avtalade 15".
-R: "Men jag är inte klar med mina frågor!".
RIDÅ!