2026-09-06, 21:56
Medlem
TjackOhejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så ni tänker att TS ska känna närhet och mening med en chatbot, köpebrud, knarkare, vansinnig eller personlighetsstörd borderlinetjej som gör extremt elaka saker mot honom men som han ska stå ut med för att han är så jävla ensam. Ni tror inte att han blir mer ensam av att bli utsatt för olika former av misshandel eller sitter och runkar till chatgpt?

Jag skrev det där med glimten i ögat, men jag kanske skulle vara lite mer tydlig.

"Wink wink"
Citera
2026-09-06, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Varför ska det vara red-flag om man som 30-40+ har aldrig haft en relation förut? vilka förutfattade meningar kan yttras?

Jag säger inte att det är något jag själv tycker, jag vet bara att det finns många som anser att brist på tidigare partners i äldre dagar ses som en röd flagga, som att det skulle vara något fel på personen.

Resonemanget är väl lite som att "alla normala människor borde ha haft iaf ett förhållande vid det här laget, och har man inte haft det är det något fel på en".

Det är iaf hur jag har fått det förklarat för mig.
Citera
2026-09-06, 22:22
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Ni har ersatt en man med staten, en stat som likväl upprätthålls av svenska män. Inbilla dig inte att kvinnor står på egna ben. Ni har kvar kakan och äter den. Systemet fallerar dock nu när inga barn föds, inga barn föds för ni inbillat er ni ej behöver män vilket ni gör men via skattesedeln och alla onödiga kontorsjobb.
Männen drar till thailand medans ni är kvar här barnlösa med en massa afrikanska och arabiska män. GL

Som sagt ligger problemet hos samhället.
Felet ligger i att (nu är jag grov) staten delar ut preventivmedel och sådant skit som gör det tillgängligt att knulla runt och göra omoraliska saker (lättfotade och annat skit). Samtidigt såg samhället förr ner på dessa, och om de hade legat med varandra och fått barn så skulle de gifta sig direkt. Hade preventivmedel inte existerat hade tjejerna varit mer anständiga och inte betett sig som de gör nu i Swedenistan. Jag tror till och med att jag och TS hade haft en fru med barn också. Det jag har berättar för er är hur Swedenistan såg ut under 50-70-talet. Att knulla runt kom med lättillgängligheten av preventivmedel och det blev allt mera utbrett under 80-talet och fick acceptans i det mentalsjuka samhället vi lever nu i.
Senast redigerad av swedenistani 2026-09-06 kl. 22:24.
Citera
2026-09-06, 22:49
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Som sagt ligger problemet hos samhället.
Felet ligger i att (nu är jag grov) staten delar ut preventivmedel och sådant skit som gör det tillgängligt att knulla runt och göra omoraliska saker (lättfotade och annat skit). Samtidigt såg samhället förr ner på dessa, och om de hade legat med varandra och fått barn så skulle de gifta sig direkt. Hade preventivmedel inte existerat hade tjejerna varit mer anständiga och inte betett sig som de gör nu i Swedenistan. Jag tror till och med att jag och TS hade haft en fru med barn också. Det jag har berättar för er är hur Swedenistan såg ut under 50-70-talet. Att knulla runt kom med lättillgängligheten av preventivmedel och det blev allt mera utbrett under 80-talet och fick acceptans i det mentalsjuka samhället vi lever nu i.
Så om kvinnor inte hade kunnat välja hade de tvingats välja dig, därför är det samhällets fel att ingen vill ha dig? Du får väl vara nån som nån vill ha, du får väl vara älskansvärd då, så kan någon kanske älska dig. I princip alla har ungefär samma förutsättningar, det är bara att försöka vara någon som någon kan älska. Du kan ju inte skylla på att det är kondomernas fel för kvinnor inte behöver tvingas in i shotgun äktenskap längre.
Citera
2026-09-06, 22:57
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Så om kvinnor inte hade kunnat välja hade de tvingats välja dig, därför är det samhällets fel att ingen vill ha dig? Du får väl vara nån som nån vill ha, du får väl vara älskansvärd då, så kan någon kanske älska dig. I princip alla har ungefär samma förutsättningar, det är bara att försöka vara någon som någon kan älska. Du kan ju inte skylla på att det är kondomernas fel för kvinnor inte behöver tvingas in i shotgun äktenskap längre.

Jag gör faktiskt det! du får hata mig för det
Citera
2026-09-06, 23:02
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag gör faktiskt det! du får hata mig för det
Alltså jag känner ingenting för dig. Jag är lätt road, men du får ju den situation som du sätter dig i. Om du är en människa som skyller på att kvinnor kan välja vem dom vill vara med och därför vill ingen vara med dig, då får du ju skylla dig själv när ingen älskar dig. Själv tar jag ansvar för mig själv och har absolut inte de problem som du har, eftersom folk vill vara med mig. Du får hata mig för det, antar jag.
Citera
2026-09-06, 23:14
Medlem
Symptms avatar
Med en hobby kommer en partner, sanning
Citera
2026-09-07, 01:31
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Så ni tänker att TS ska känna närhet och mening med en chatbot, köpebrud, knarkare, vansinnig eller personlighetsstörd borderlinetjej som gör extremt elaka saker mot honom men som han ska stå ut med för att han är så jävla ensam. Ni tror inte att han blir mer ensam av att bli utsatt för olika former av misshandel eller sitter och runkar till chatgpt?

Vad liksom float his boat. Men japp stor risk att detta bara blir till mer runka ensam.
Citera
2026-09-07, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Livsvärden som försvunnit ur vår vardag. Vad beror det på?
Jag kan tänka mig ett par saker som bidrar till livsleda.
1. Att vi lever i en 'låtsasvärld' - Alla våra nyheter blir tillrättalagda - så vi får reda på hur vi ska tänka - Att vara kritisk är bara "på pappret" - i verkligheten ska du vara lydig och låtsas som allt är 'fine'.
2. Dessa appar och sociala medier. Likadant där - en låtsas /påklistrad värld där 'allt är fine'. Andras upplevelser istället för ens egna. Särmarna suger! (boktsavligen suger livet ur oss)!
Citera
2026-09-07, 02:26
Medlem
Börja chatta på dejtingsajter och se hur det känns, måste ju börja någonstans. Finns tinder, happy pancake, bodycontact, badoo, darkside mer mera.
Citera
2026-09-07, 09:07
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Börja chatta på dejtingsajter och se hur det känns, måste ju börja någonstans. Finns tinder, happy pancake, bodycontact, badoo, darkside mer mera.
Vilken bra idé, TS har nog inte försökt med nätdejting när han är 40 år och desperat försökt med allt.
Citera
2026-09-07, 11:09
Medlem
Citat:
Jag citerade två poster. En som rekommenderade att ta en vansinnig borderlinetjej som behandlar honom som skit, den andra som rekommenderar att köpa en prostituerad kvinna från fattigt land eller typ chatgpt.

Okej, jag fattar. Det var såklart dåliga råd. Men jag tycker däremot att TS borde leta partner utomlands.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in