2026-09-06, 20:16
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Skulle alla svenska män med importfru vara utsatta för psykisk misshandel menar du? Jag kan förstå att importfru inte är förstahandsvalet, men TS har ju mått dåligt större delen av sitt vuxna liv pga att han inte kan få en svensk kvinna. Jag tycker importfru är en no-brainer för TS nu. Han får väl bara välja henne med omsorg och se till att skydda sig ekonomiskt. Det finns väl hur många snälla fina kvinnor som helst som vill ha ett bättre liv i Sverige. Det är ju en winwin situation.
Jag citerade två poster. En som rekommenderade att ta en vansinnig borderlinetjej som behandlar honom som skit, den andra som rekommenderar att köpa en prostituerad kvinna från fattigt land eller typ chatgpt.
Citera
2026-09-06, 20:31
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Jag citerade två poster. En som rekommenderade att ta en vansinnig borderlinetjej som behandlar honom som skit, den andra som rekommenderar att köpa en prostituerad kvinna från fattigt land eller typ chatgpt.

Inga av de är en vettig väg att gå. Det bästa råd att ge till TS är: va dig själv, va ute så mycket så möjligt och ge inte för fasiken upp gymmet (jag vet folk där är onormala och otrevliga men gör ditt bara).

Glöm aldrig aldrig någonsin en sak: det är fel på samhället och inte dig!
Citera
2026-09-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Så ni tänker att TS ska känna närhet och mening med en chatbot, köpebrud, knarkare, vansinnig eller personlighetsstörd borderlinetjej som gör extremt elaka saker mot honom men som han ska stå ut med för att han är så jävla ensam. Ni tror inte att han blir mer ensam av att bli utsatt för olika former av misshandel eller sitter och runkar till chatgpt?

Varför skulle han bli utsatt för misshandel för han träffar en tjej i Thailand? Många män hittar ju sina sexbrudar från Asien som sista chans.. De lever bra och är nöjda med det.
Citera
2026-09-06, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?

Jag är ingen psykolog eller dylikt så jag har inga konkreta förslag som du förmodligen inte redan har fått. Jag känner verkligen desperationen i din text, hur du hamnat i något slags moment 22 läge där faktumet att du aldrig haft ett förhållande säkert ses som en röd flagga hos många potentiella partners, vilket leder till att du fortsätter vara singel. Sen att vara väldigt kort som man är också något som höjer svårighetsgraden rejält.

Jag var absolut en late bloomer också, tappade oskulden vid 21 och hade mitt första förhållande vid 26. Minns att det var förjävligt att sitta som 20-åring och lyssna på alla sina polare snacka om nya tjejer de träffat eller hade på tråden på tinder osv när man själv vid det laget enbart hade hånglat en gång vid 17. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas vid 40.

Det känns säkert mörkt men tycker verkligen du ska kämpa på. Fortsätt exponera dig till nya miljöer och nytt folk och fortsätt absolut med dejtingappar, plötsligt händer det och du träffar någon och då kommer du vara oändligt glad att du inte kastade in handduken och gick ner dig själv på godis och skärmade av dig från världen.

Sen tror jag det är otroligt jobbigare idag att vara s.k. "kroniskt singel" än det var för några årtionden sen. Man matas konstant från alla håll och vinklar av hur andra lever sina liv, och hur lyckliga de verkar osv osv.
Citera
2026-09-06, 20:47
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Varför skulle han bli utsatt för misshandel för han träffar en tjej i Thailand? Många män hittar ju sina sexbrudar från Asien som sista chans.. De lever bra och är nöjda med det.

Givetvis är det inte äkta kärlek lutar mer åt pengar hållet (när jag tänker på vilket skit thai-folket lever i och speciellt den där året-runt- mentalsjuka värmen så förstår jag de bättre).
Men säger samtidigt absolut inte att det kommer gå banans om han skaffar en Thai-tjej, men överlag vet jag inte om TS skaffar en 8-10/10 stjärnig thai-brud hur länge det kommer hålla? vete gudarna!

Återigen växer frågan fram: varför kan inte tjejerna i Swedenistan vara normala och lättillgängliga?
Citera
2026-09-06, 20:52
Medlem
swedenistanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EN123
Jag är ingen psykolog eller dylikt så jag har inga konkreta förslag som du förmodligen inte redan har fått. Jag känner verkligen desperationen i din text, hur du hamnat i något slags moment 22 läge där faktumet att du aldrig haft ett förhållande säkert ses som en röd flagga hos många potentiella partners, vilket leder till att du fortsätter vara singel. Sen att vara väldigt kort som man är också något som höjer svårighetsgraden rejält.

Jag var absolut en late bloomer också, tappade oskulden vid 21 och hade mitt första förhållande vid 26. Minns att det var förjävligt att sitta som 20-åring och lyssna på alla sina polare snacka om nya tjejer de träffat eller hade på tråden på tinder osv när man själv vid det laget enbart hade hånglat en gång vid 17. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas vid 40.

Det känns säkert mörkt men tycker verkligen du ska kämpa på. Fortsätt exponera dig till nya miljöer och nytt folk och fortsätt absolut med dejtingappar, plötsligt händer det och du träffar någon och då kommer du vara oändligt glad att du inte kastade in handduken och gick ner dig själv på godis och skärmade av dig från världen.

Sen tror jag det är otroligt jobbigare idag att vara s.k. "kroniskt singel" än det var för några årtionden sen. Man matas konstant från alla håll och vinklar av hur andra lever sina liv, och hur lyckliga de verkar osv osv.

Varför ska det vara red-flag om man som 30-40+ har aldrig haft en relation förut? vilka förutfattade meningar kan yttras?
Citera
2026-09-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedenistani
Givetvis är det inte äkta kärlek lutar mer åt pengar hållet (när jag tänker på vilket skit thai-folket lever i och speciellt den där året-runt- mentalsjuka värmen så förstår jag de bättre).
Men säger samtidigt absolut inte att det kommer gå banans om han skaffar en Thai-tjej, men överlag vet jag inte om TS skaffar en 8-10/10 stjärnig thai-brud hur länge det kommer hålla? vete gudarna!

Återigen växer frågan fram: varför kan inte tjejerna i Swedenistan vara normala och lättillgängliga?

Svenska kvinnor är idag mindre intresserade av förhållanden eftersom de tack vare eget arbete och välfärdssystemet har full ekonomisk och social självständighet relationer är inte längre en överlevnadsfråga... När det ekonomiska tvånget försvinner ställs högre krav på att en partner faktiskt ska tillföra trygghet och emotionellt mervärde de gör att dom blir extremt mycket mer kräsna och svenska män har ofta sådant offermentalitet och det är inte vad kvinnor vill ha. Därför kan de vara bättre för männen att se sig efter fattiga länder där de blir betydligt lättare.
Citera
2026-09-06, 21:00
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Jag svarade på två olika kommentarer, som du kanske såg.
Citera
2026-09-06, 21:03
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Inga av de är en vettig väg att gå. Det bästa råd att ge till TS är: va dig själv, va ute så mycket så möjligt och ge inte för fasiken upp gymmet (jag vet folk där är onormala och otrevliga men gör ditt bara).

Det kan väl vara fel på TS, det vet väl inte du.
Citera
2026-09-06, 21:24
Medlem
Run4YourLifes avatar
Så rätt så. Det enda som gäller är att lära sig och acceptera sig själv till 100%, både positiva och negativa sidor. Ingen är perfekt, det är en illusion.
Citat:

Citera
2026-09-06, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Där har du fel. De gånger jag har visat intresse har jag inte skrämt bort dom på grund av att jag redan bestämt mig för att jag inte duger. De gånger jag visar intresse så går jag verkligen in för det, men det gillar inte tjejer.

Det ingen av er lyssnar på är att jag redan försökt en massa gånger och det har gått åt helvete varenda gång. Utom en gång då.

Nej jag tror inte jag hade haft flera förhållanden om jag gjort allt rätt. Jag har fortfarande ett utseende som ytterst få eller om ens någon kvinna attraheras utav.

Det var några år sedan men ja jag har varit hos psykolog och jag har 100+ besök hos vårdcentralen om man kollar min journal på 1177. Jag orkar inte gå dit längre. Jag önskar det kunde finnas något TV-program för såna som mig, då hade jag sökt dit direkt ärligt talat. Typ "Incel söker fru" och jag skojar inte. Jag vill vara öppen med vem jag är så får vi se om någon är intresserad eller inte.

Okej, men skit i det då.

Jag har redan skrivit att det finns kurser för såna som du. Du tog inte åt dig det minsta av det.
Citera
2026-09-06, 21:52
Medlem
Citat:
Svenska kvinnor är idag mindre intresserade av förhållanden eftersom de tack vare eget arbete och välfärdssystemet har full ekonomisk och social självständighet relationer är inte längre en överlevnadsfråga... När det ekonomiska tvånget försvinner ställs högre krav på att en partner faktiskt ska tillföra trygghet och emotionellt mervärde de gör att dom blir extremt mycket mer kräsna och svenska män har ofta sådant offermentalitet och det är inte vad kvinnor vill ha. Därför kan de vara bättre för männen att se sig efter fattiga länder där de blir betydligt lättare.
Ni har ersatt en man med staten, en stat som likväl upprätthålls av svenska män. Inbilla dig inte att kvinnor står på egna ben. Ni har kvar kakan och äter den. Systemet fallerar dock nu när inga barn föds, inga barn föds för ni inbillat er ni ej behöver män vilket ni gör men via skattesedeln och alla onödiga kontorsjobb.
Männen drar till thailand medans ni är kvar här barnlösa med en massa afrikanska och arabiska män. GL
Senast redigerad av Llardrose 2026-09-06 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in