Citat:
Ursprungligen postat av
dalavita
Jobbade på ICA många år sen i ca 10 år när jag var ung. De sista 5+ åren rökte jag på väldigt ofta. Var inget som störde jobbet, gjorde mig snarare mer intresserad och socialt utåtgående och villig att grinda samtidigt som jag pluggade på universitetet. Var känd som den som ställde upp och tog alla tunga stängningspass så de äldre lite utslitna damerna kunde gå hem tidigare och va med familjen. Än idag när jag handlar där hälsar folk på mig, både chefer, kollegor och kunder, vissa frågar när jag ska börja jobba där igen...
Nära hälften av de unga på jobbet antingen rökte eller drog linor på fester på min tid. Vi var trots det ett bra team, slet som fan och gjorde jobbet som skulle göras.
Det här fascistiska angivarsamhället som är det nya Sverige är en cancersvulst och de som dyrkar polisstatens utveckling här är ynkryggar som skulle spottats på av OG-användarna på Flashback. De är inget annat än förvridna beta-cucks som är anledningen till varför Sverige gått ner sig och sålt ut alla sina ideal och principer.
Jaja, men det betyder ju inte att man tar droger på arbetstid. Visst att röka en jolle kanske.. det kan kanske diskuteras. Låt dom ha sina drogtester? Håller med om att angiveri och kontrollsamhället är allt annat än smickrande för mänskligheten, men sen kan man ju också tycka att om ica inte vill att deras personal ska vara hög under arbetstid, att de då också är fria att säkerställa att personalen inte är hög under arbetstid.
Undrar om riksdagen kommer att haka på, där kan man ju tycka att det vore ännu mer befogat. Särskilt efter att de hittade kokainrester inne på toan.
Sen har kanske ica haft stora bekymmer med en vardagsknarkande personalstyrka, vad vet jag.