2026-09-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
patetiskt, varken våra poliser, vår riksdag eller regering drogtestas men man har det som krav för ica personal!? LÖJLIGT!

Applåder för dig! 👏
Citera
2026-09-01, 14:43
Medlem
Bluebeast72s avatar
Av principen och som seriös Flashback pundare vägrar jag urinprov What so ever.
Citera
2026-09-01, 14:44
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Ja. FB:s standardanvändare är väl knappast något riktmärke. Jösses.

Det som förvånar mig är hur många det är som säger sig försvara det fria ordet och friheten som egentligen är Hitler-aspiranter.

Typ så.
Citera
2026-09-01, 14:45
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NZT1337
patetiskt, varken våra poliser, vår riksdag eller regering drogtestas men man har det som krav för ica personal!? LÖJLIGT!

Blivande poliser drogtestas obligatoriskt innan de kan bli antagna till polisutbildningen. Polismyndigheten tillämpar en strikt nolltolerans mot droger
Citera
2026-09-01, 14:47
Medlem
Låter som en krånglig rutin. Undrar vad de hoppas på för effekt. Om man bara testas i samband med rekrytering är det ju inte svårare än att se till att vara ren vid det tillfället.
Citera
2026-09-01, 14:48
Medlem
skvallertackas avatar
Kul! Undrar vilka droger de får testa!
Citera
2026-09-01, 14:52
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Det som förvånar mig är hur många det är som säger sig försvara det fria ordet och friheten som egentligen är Hitler-aspiranter.

Typ så.

Instämmer.

Det är väl roligt att provocera. Hö, hö, typ.

Jag såg ett inslag i TV en gång där de intervjuade folk som skrivit skit på nätet. De tog tillbaka allt och skyllde på att de varit fulla. Ja så kan det ju vara, typ.
Citera
2026-09-01, 15:02
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Alkoholister är inte heller lämpliga för arbete nej. Jag har förstått att det finns mycket bra tester för detta som visar alkoholkonsumtion över tid. Skulle vara mycket välkommet. Och då pratar jag inte om att dra 8 bärs på lördagen utan den andelen här som ligger på 5+ öl varje dag.

Problemet med drogtesterna är ju att man inte kan knarka på helgen om man åker fast i drogtest på jobbet veckan efter, trots att man inte är påverkad under arbetstid.
Citera
2026-09-01, 15:06
Medlem
Jobbade på ICA många år sen i ca 10 år när jag var ung. De sista 5+ åren rökte jag på väldigt ofta. Var inget som störde jobbet, gjorde mig snarare mer intresserad och socialt utåtgående och villig att grinda samtidigt som jag pluggade på universitetet. Var känd som den som ställde upp och tog alla tunga stängningspass så de äldre lite utslitna damerna kunde gå hem tidigare och va med familjen. Än idag när jag handlar där hälsar folk på mig, både chefer, kollegor och kunder, vissa frågar när jag ska börja jobba där igen...

Nära hälften av de unga på jobbet antingen rökte eller drog linor på fester på min tid. Vi var trots det ett bra team, slet som fan och gjorde jobbet som skulle göras.

Det här fascistiska angivarsamhället som är det nya Sverige är en cancersvulst och de som dyrkar polisstatens utveckling här är ynkryggar som skulle spottats på av OG-användarna på Flashback. De är inget annat än förvridna beta-cucks som är anledningen till varför Sverige gått ner sig och sålt ut alla sina ideal och principer.
Senast redigerad av dalavita 2026-09-01 kl. 15:18.
Citera
2026-09-01, 15:17
Medlem
otellos avatar
Det är såklart ett dåligt system. Folk som kanske brottas med ett beroende men ändå vill göra rätt för sig tvingas in i kriminalitet. Men det är väl så vissa samvetslösa individer vill ha det.
Citera
2026-09-01, 15:24
Medlem
Ja nejmen att ta droger eller dricka öl gör man kanske inte på jobbet ändå? Så det är väl inte precis som att någon borde bli superupprörd. Dom har kanske haft problem med att folk varit höga på arbetstid och kände att det behövde sättas ner en fot
Citera
2026-09-01, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Blivande poliser drogtestas obligatoriskt innan de kan bli antagna till polisutbildningen. Polismyndigheten tillämpar en strikt nolltolerans mot droger

ok så ett drogprov som dom behöver vara rena för i samband med utbildningen sedan är det fritt fram mer eller mindre? I vilket vettigt land låter man folk springa runt beväpnade utan regelbundna drogprover?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in