2026-09-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalatom
Klipp medborgarskapen för asen!

Nu är de svenskar och föräldrarna likaså...
Citera
2026-09-02, 17:13
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Twitterkontot plainview som tidigt gick ut med info om GMs med utländsk bakgrund pudlar nu. Oavsett källa så är det alltid bättre att vänta tills häktningsframställan kommer ut och namn/etnicitet framför. Så slipper man att behöva framstår som en lögnare med taskiga källor.

"I mitt tweet där GMs sades vara utlänningar var jag glasklar med att uppgiften kom från källa jag varit i kontakt med, som var nära familjen. Kan inte och kommer inte avslöja källan, vilket även gäller för journalister om jag inte misstagit mig.

Källan många avfärdar som bs visade sig ha rätt i att dottern faktiskt uppgett att hon blev antastad, vilket jag var först med att berätta och något massmedia med Aftonbladet i spetsen nu även skriver om. Aftonbladet uppgav även att mamma och mormor medverkade den kvällen, vilket återigen är något jag publicerade först Tack vare min källa.

Uppgiften om 3 GM istället för 2 ser i nuläge ut att ha varit felaktig, men det är också en uppgift som både Aftonbladet, Expressen och NWT spridit.
Att de misstänkta skulle vara utlänningar var aldrig poängen med mitt inlägg, det var bara en kort passus i min text mot slutet då extremt många ville veta eftersom tystnaden från media varit så omfattande fram tills nu.
Vad gäller de misstänkta förövarna så förändrar det inte min syn på saken: är de skyldiga ska asen straffas och straffas hårt. Till skillnad från vänstern väljer jag inte min empati efter GMs hudfärg."

Källa till familjen? Veckans andra lögn?
Citera
2026-09-02, 17:13
Medlem
Amsvartners avatar
Svenska pundare asså, minst sagt otippat.
Men sånt händer tyvärr och det är bara att önska dom sköna stjärtknull i buren.
Citera
2026-09-02, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahbird
https://vm.tiktok.com/ZN8YFv5uJ/
Riks har lagt ut namnen på appen TikTok och säkert på andra medier
Snälla människa, namnen har varit ute sedan igår.
Citera
2026-09-02, 17:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maniac60
Nu är de svenskar och föräldrarna likaså...

Fast Figoni och Plumppu är väl liiiite främmande namn?
Citera
2026-09-02, 17:20
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Den här tråden säger väldigt mycket om dagens FB. Om det i en tråd för 10-15 år sedan skrevs ett inlägg där någon sa sig veta vilka som gjort det eller det och även kanske hade någon bakgrund till det hela så var chansen rätt stor att det faktiskt var så. Något har tyvärr hänt med FB på senare år. Nu påstår sig folk veta det mesta trots att de oftast bara ljuger och fantiserar ihop det som passar den egna agendan. Tråkig utveckling måste jag säga!
Citera
2026-09-02, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Tror faktiskt också det troligaste är att misshandeln fortsätter när offret ligger ned, med sparkar och hopp mot huvudet.

Typ så det funkar numera inom ett visst klientel
Ett visst klientel, svenskar då?
Citera
2026-09-02, 17:22
Medlem
https://www.ttela.se/nyheter/trollhattan/anhorig-till-drapmisstankte-mannen-det-racker-nu.0b81bde0-ec24-4d80-98f8-0292bfef453d
Citera
2026-09-02, 17:30
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennyMacKenzie
Den här tråden säger väldigt mycket om dagens FB. Om det i en tråd för 10-15 år sedan skrevs ett inlägg där någon sa sig veta vilka som gjort det eller det och även kanske hade någon bakgrund till det hela så var chansen rätt stor att det faktiskt var så. Något har tyvärr hänt med FB på senare år. Nu påstår sig folk veta det mesta trots att de oftast bara ljuger och fantiserar ihop det som passar den egna agendan. Tråkig utveckling måste jag säga!

Det är värre än så, väldigt många accepterar inte fakta dvs fast de blir överbevisade, utan skapar i stället parallella verkligheter där "alla vet" vad som egentligen hände och vilka som egentligen är skyldiga. Ett psykologiskt fenomen och växande samhällsproblem.
Citera
2026-09-02, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasseskusinskatt
https://www.ttela.se/nyheter/trollhattan/anhorig-till-drapmisstankte-mannen-det-racker-nu.0b81bde0-ec24-4d80-98f8-0292bfef453d
Nej det räcker inte, dom ska lida länge!
Citera
2026-09-02, 17:44
Medlem
Krasigts avatar
Otippat att en av gärningsmännen tidigare i år är dömd för en annan misshandel. Det är viktigt att komma ihåg att vi väljer att leva så här, med impulsiva och våldsamt skräp runtomkring oss, som utsätter andra våldsmän, men även oskyldiga, för hot och våld hela tiden

Studie från Sverige:
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC3969807/

Citat:
The 1 % of the population accountable for 63 % of all violent crime convictions

Results:
A total of 93,642 individuals (3.9 %) had at least one violent conviction. The distribution of convictions was highly skewed; 24,342 persistent violent offenders (1.0 % of the total population) accounted for 63.2 % of all convictions. Persistence in violence was associated with male sex (OR 2.5), personality disorder (OR 2.3), violent crime conviction before age 19 (OR 2.0), drug-related offenses (OR 1.9), nonviolent criminality (OR 1.9), substance use disorder (OR 1.9), and major mental disorder (OR 1.3).

Denna forskning replikerar även i andra länder. Det är en väldigt liten andel av befolkning som är våldsamma och kapabla att begå den här typen av brott, och de gör det OM OCH OM IGEN.
Citera
2026-09-02, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Fast Figoni och Plumppu är väl liiiite främmande namn?

Vem av gm heter Figoni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in