2026-09-03, 06:21
Medlem
Moobs avatar
Hade jag varit anhörig till offet hade jag velat ha blodshämnd. Hade velat ge mig på ffa småsyskon till mördarna för att skapa kaos, förtvivlan och ånger i mördarna som skulle få lida, om de är kapabla till det. Om inte de själva är det så kanske iaf föräldrarna, som sen vänder det mot sönerna.

Blodshämnd är lite ett bortglömt fenomen. Kanske mest zigenare som ägnar sig åt sånt, men va fan! Låter härligt på pappret.
Citera
2026-09-03, 06:28
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstadgrabben
Som jag skrev tidigare, så skrev jag fel.
Det är en person till anhållen.
Han blev påträffad i måndags eller tisdag.
Är han avskriven från misstankar så är han på släppt.
Om inte.så borde häktningsförhandling ske senast fredag.
För övrigt så var skadorna såpass allvarliga, så det är inte tekniskt möjligt att de genomförts med några slag mot huvudet och att han slagit huvudet i asfalten.
Jag ska inte gå in på skadorna.
Det kan i nuläget försvåra polisens utredning när det gäller vittnesförhör.

Är det klarlagt hur gärningen gått till? Stämmer detta:

-BO med familj varit på rock-konsert och avslutar dagen på en restaurant
-I "beställningszonen" sammanträffar BO med de bägge MGM. MGM bemöts med "affektivt bemötande".
-MGM har inte fotboja eller vistelseförbud, och har inte varit på rock-konsert?
-En till MGM ansluter utanför lokalen.
-Misshandeln startar utanför lokalen, och BO faller ner på "marken"
Senast redigerad av PerOF 2026-09-03 kl. 06:31.
Citera
2026-09-03, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.35
Invandrare??
Svenskar.
Citera
2026-09-03, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlstadgrabben
Som jag skrev tidigare, så skrev jag fel.
Det är en person till anhållen.
Han blev påträffad i måndags eller tisdag.
Är han avskriven från misstankar så är han på släppt.
Om inte.så borde häktningsförhandling ske senast fredag.
För övrigt så var skadorna såpass allvarliga, så det är inte tekniskt möjligt att de genomförts med några slag mot huvudet och att han slagit huvudet i asfalten.
Jag ska inte gå in på skadorna.
Det kan i nuläget försvåra polisens utredning när det gäller vittnesförhör.
Rena rama lögner, vittnen på plats säger 2 gärningsmän och de är häktade.
Citera
2026-09-03, 07:28
Medlem
Citat:
Invandrare??

Läs tråden, 2 Svenskar från Trollhättan.
Citera
2026-09-03, 07:49
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
Ja det är helt uppåt väggarna det som Alicia påstår. Men det är hennes uppriktiga åsikt.

Jag tror att åsikten grundar sig i minst en av två saker, om inte båda.

1. Personen är själv inkapabel att gripa in och en mycket rädd och liten individ. Så den idiotförklarar alla som är en motsats. Dvs de som kan gripa in för att de har våldskspitalet, eller de som BO som helt enkelt bara är modigare än fegisarna. Och då måste fegisarna nedvärdera den modigare individen.

2. Personen saknar grundläggande empati och dessa beskyddarinstinkter som tillkommer. Barnen är en ägodel och man riskerar inte sitt liv för en saks skull.

Många svenskar är sä jävla tragiska idag att man har lust att göra kalsong/trosrycket på de. Man lyfter upp de och säger ä: ska du sluta vara en liten pussy... Då säger de: Ja, bara släpp ner mig...

Självklart skulle vilken normal människa som helst göra som BO och riskera sin egen säkerhet för sitt barn eller sina föräldrar. Om en två killar står och tafsar på ens dotter, tro fan att det smäller då. Och även om det inte smäller för vissa så går de emellan och ifrågasätter beteendet. Även kvinnor gör det.

Vet någon var GM gör på sin fritid? Jobb? Yrke?? Partner? Gängkopplingar??
Det finns inga uppgifter om att någon tafsat.

Det finns uppgifter om närmanden än så länge.
Citera
2026-09-03, 08:38
Medlem
Citat:
Invandrare??
Nej.
Citera
2026-09-03, 08:45
Medlem
Det borde väl finnas lite kameraövervakning som kommer kunna bringa mer klarhet i detta när det väl blir dags för åtal.
Citera
2026-09-03, 08:47
Medlem
Chipsochcolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ifq
Det borde väl finnas lite kameraövervakning som kommer kunna bringa mer klarhet i detta när det väl blir dags för åtal.

De håller på och kollar igenom materialet ifrån den aktuella kvällen, ifrån olika övervakningskameror runtom.
Citera
2026-09-03, 08:50
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Behöver inte alls vara en orsak till rubriceringen.
Det har skett ett slagsmål vad annas skulle det vara det vara?
Citera
2026-09-03, 08:54
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Rubriceringen dråp har inget att göra med vem som slog först utan det faktum att en av dom avled.

Om det rubriceras dråp ska en förmildrande omständighet finnas, Vad skulle det annars vara? Det är inte barmhärtighets mord.
Citera
2026-09-03, 09:05
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vad i helvete sitter du och skriver? Om någon eller några idioter gör ovälkomna närmanden mot min dotter kommer de givetvis få höra ett och annat. Den förälder som inte har en instinkt att skydda sina barn borde aldrig ha blivit förälder.
Jag skyddar mina barn. Jag. barn och barnbarnen lever hela familjen. För jag använder huvudet och tänker. skulle aldrig börja slåss med två steroidtorskar på fyllan. Bättre gå där i från. Då hade dottern haft sin pappa kvar. Vad tror du hon mår bäst av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in