2026-09-01, 23:25
Medlem
Tragiskt! Kanske en väckarklocka för alla som ägnar sig åt fyllebox på helgerna? Sy in dom riktigt länge nu!
Citera
2026-09-01, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assar-Korv
Please specify.

Dotter’n skyddar sin far de får en köpa va men dä är lite förskjönat
Pojkerna gjorde inge närmande på dä sättet en av pojkera råka i fyllan dutta te dottern när de gick in och varann. Göbben har problem me alkoläsk så att säga så han tänner te och startar dehära bråke och är stökig o full, de är inte pojkera som starter te o va våldsamme iallefall
Citera
2026-09-01, 23:26
Medlem
stentoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Ovälkomna närmanden betyder ju inte nödvändigtvis tafsande, men ja. Jag trodde inte den biten var lika aktuell längre när GM verkar vara Svenskar.

Här ska du lära dig nåt nytt: Jag/NWT hade fel! Wow!

Jag vet att du har fel, det sa jag redan för 3 timmar sen. Du kanske skulle lära dig att sluta sprida trådsanningar?
Citera
2026-09-01, 23:32
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypokondis84
Pojkerna gjorde inge närmande på dä sättet en av pojkera råka i fyllan dutta te dottern när de gick in och varann. Göbben har problem me alkoläsk så att säga så han tänner te och startar dehära bråke och är stökig o full, de är inte pojkera som starter te o va våldsamme iallefall

Du vet att man inte bör skriva i talspråk va? Du verkar fullkomligt efterbliven.
Citera
2026-09-01, 23:33
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
https://vsco.co/t*oahlstr*nd/gallery

Här är några bilder på ena påstådda GM.
*=e
*=a
Klockrent exempel på en Angry Manlet, dvs kortväxt kille som kompenserar genom vara aggressiv och "inte ta skit". Dessa brukar vara kraftigt överrepresenterade i krogbråk.
Citera
2026-09-01, 23:34
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stentoffel
Jag vet att du har fel, det sa jag redan för 3 timmar sen. Du kanske skulle lära dig att sluta sprida trådsanningar?
Men vi har ju förmodligen rätt om GMs identitet? Ofredande betyder inte heller tafsning, jag tror att de som initialt spred den detaljen bara råkade ha rätt, eftersom de ville skapa ett narrativ med tafsande invandrare.

Ifall man visste att tafsnings-biten var sann, hur kunde man då inte veta något om etnicitet på GM?
Citera
2026-09-01, 23:37
Medlem
Citat:

I så fall verkar det ju snarare som att det är valparna som inte klarar av alkohol och går in i andra för att de inte kan gå som folk efter ett par bärs. Är man inte professionell alkoholist får man väl för fan se till att supa hemma, inte ute bland folk.
Citera
2026-09-01, 23:37
Medlem
[quote=stentoffel|95830643]
Säkrare källor än hans egna dotter som bekräftar att det har exakt allt med henne att göra? Idiot. Och ps, hur FAN skriver du,människa? Jag stukar hjärnan av att läsa det du skriver, kan du skriva normalt eller?

ja har dyslexi så ja gör mitt bäste du får ta en Ipren om ja gör dej illa i skallen
Jo dä finns säkrare källor än dottra för en får faktist förstå att ho e partisk o i sorg så ho vill väl gärna behålla en bild av den hjälte ho tycker att han är o säkkert vart många ggr lätt o vilja se sin far så men en säkrare källa är de som är opartisk o såg o hörde de hela
Citera
2026-09-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
I så fall verkar det ju snarare som att det är valparna som inte klarar av alkohol och går in i andra för att de inte kan gå som folk efter ett par bärs. Är man inte professionell alkoholist får man väl för fan se till att supa hemma, inte ute bland folk.

Ja nu vare ju göbben som som hade problem med alkoholen da! ! En vill nog gärne hata iställe för å se de för va de är och de är inte så som de står i tråden iallafall pojkerna mena inge me å ta livet av han o de är göbben som ramlar när han åter igen ska slå pojkerna pojkerna försvara sig mot en förfriskad större man visst slog pojkerna också och ska en se de på ett ärligt sett så är de olyckligt men om en vill åt sanningen så lär en ochså få accepterar att de inte är vad en vill att de ska va iblann heller
Citera
2026-09-01, 23:47
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja, luktar lite Christian zedig...
De hade säkerligen intagit alkohol/droger
Även lite Mikael i Skärholmen, som vad jag minns var påverkad när han sa till det gäng som sköt honom? Nu gissar jag dock att Mattias var påverkad här, men känns väl ganska sannolikt.
Citera
2026-09-01, 23:47
Medlem
khrypts avatar
Citat:
Ja nu vare ju göbben som som hade problem med alkoholen da! ! En vill nog gärne hata iställe för å se de för va de är och de är inte så som de står i tråden iallafall pojkerna mena inge me å ta livet av han o de är göbben som ramlar när han åter igen ska slå pojkerna pojkerna försvara sig mot en förfriskad större man visst slog pojkerna också och ska en se de på ett ärligt sett så är de olyckligt men om en vill åt sanningen så lär en ochså få accepterar att de inte är vad en vill att de ska va iblann heller

Oklart över sanningshalten i påståendet som råder men jag får inte riktigt ihop det om de nu ska ha hoppat på mannens huvud/hals och du nu menar att GM inte "mena inge me å ta livet av han"?
Senast redigerad av khrypt 2026-09-01 kl. 23:50.
Citera
2026-09-01, 23:50
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Du vet att man inte bör skriva i talspråk va? Du verkar fullkomligt efterbliven.
Citat:
ja har dyslexi så ja gör mitt bäste du får ta en Ipren om ja gör dej illa i skallen
Jo dä finns säkrare källor än dottra för en får faktist förstå att ho e partisk o i sorg så ho vill väl gärna behålla en bild av den hjälte ho tycker att han är o säkkert vart många ggr lätt o vilja se sin far så men en säkrare källa är de som är opartisk o såg o hörde de hela
Citat:

1. Tack för uppgfterna hypokondis84. Mycket intressant.
2. Underbart att läsa talspråket /dialekten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in