Citat:
Ursprungligen postat av
Clownpastej
Är förälder sedan ca 6 månader tillbaka.
Redan nu lite less på livet som småbarnsförälder. Sömnbrist (vi bor rätt litet, 45 kvm, så sambon och jag vaknar båda när bebisen skriker), blöjbyten, att ha lite egentid, ytterst begränsad tid att träffa vänner, massor med måsten kring barnskötsel osv.
Saknar väldigt mycket dels att ha egentid, dels ett socialt liv, dels att må bra själv.
Är det fel att längta bort småbarnstiden? Tänker att om jag bara "överlever" denna tid så blir livet betydligt trevligare om några år?
Det är helt normalt. Du kommer att sakna det då och då senare, vilket också är helt normalt, men visst blir det mesta enklare när de är lite mer självgående.
Förutsatt att ni håller ihop, vilket jag hoppas att ni gör, kommer ni även att hitta rutinerna mellan er så att ni får mer tid att göra saker ni gillar. Bara du inte går och tror att du ska ha ens tillnärmelsevis
lika mycket egentid som du hade utan barn - det har man aldrig mer, och det ingår i att bli vuxen och pappa. Jag har sannerligen aldrig ångrat mig (annat än i affekt korta stunder, haha).