2026-08-22, 19:51
Medlem
Testa att anmäla henne till polisen och se om hon får 4 års fängelse med den nya lagen som trädde i kraft nu nyligen!
Att vara övervakad av sin partner och få mobilen granskad var ju en av sakerna!
Citera
2026-08-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Bingo

Precis min tanke, ts om din sambo anklagar/är misstänksam HELT ur det blå - så vänd på steken och fråga henne rakt "är du trogen mot mig ?"

Klart du byter pinkoden och hon skall finna sig i det - ingen rätt bli sur
Du är inte konstig det är hon som är det
Du kollar aldrig hennes mobil och så skall det vara omvänt

Tvivel verkar vara kärnan i det här. Jag litar på henne helhjärtat och skulle hon nu inte ha rent mjöl i påsen så är det hennes förlust i slutändan.
Jag blir bara besviken över att det här verkar vara så viktigt för henne.
Vi har pratat en hel del om detta och som jag säger jag kan inte hennes pin, och har ingen önskan om att veta heller.
Citera
2026-08-22, 19:59
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Det är inte okej att gå igenom sin partners telefon utan tillåtelse, tycker inte man ska kolla varandras meddelanden oavsett. Det handlar om tillit. Det låter som att hon är osäker och svartsjuk. Har ni pratat igenom det här ordentligt?
Citera
2026-08-22, 20:01
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Hon är sjuk i huvudet. Borderline/narcissist/kluster B. Det kommer inte att bli bättre, bara värre. Dumpa henne innan det blir värre.

Behöver inte vara ovanstående diagnoser, oavsett så brukar såna här beteenden sitta djupt och krävs mycket jobb med sig själv vilket man inte kan räkna med att andra kommer att lägga.
Citera
2026-08-22, 20:04
Medlem
Det är naturligtvis ett stört beteende. Känner man ett behov av att ständigt granska ens partners kontakter med andra människor så låter man sig helt enkelt styras av sin svartsjuka.

Det råder liksom inga tvivel om att det är det det handlar om.
Citera
2026-08-22, 20:05
Medlem
Radera dina sms och all historik, så får du se om hon reagerar på det också
Citera
2026-08-22, 20:06
Medlem
Det är dina konversationer med dina vänner som hon inte har något att göra med. Att hon anser sig ha rätt att kolla är en kraftig varningssignal.

Själv hade jag inte accepterat ett sådant beteende. PÅ den tiden jag var gift så kollade vi aldrig varandras telefoner, jag tänkte inte ens på möjligheten.
Citera
2026-08-22, 20:12
Medlem
Hon har något att dölja och antar därför att du också har det
Citera
2026-08-22, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Det är inte okej att gå igenom sin partners telefon utan tillåtelse, tycker inte man ska kolla varandras meddelanden oavsett. Det handlar om tillit. Det låter som att hon är osäker och svartsjuk. Har ni pratat igenom det här ordentligt?

Jo jag tycker väl att vi har det, hon har koll på vilka som jag träffar på och vart eller i vilka sammanhang.
Jag är ganska "tråkig" av mig och är aldrig ute och festar eller befinner mig i liknande miljöer som jag kan förstå skulle kunna väcka såna känslor.
Men jag har en kvinnlig kollega som är i våran ålder som tydligen är som ett rött skynke för henne. Tror du att allt kan handla om det i slutändan?
Jag har frågat men får egentligen inga svar. Har dessutom inte särskilt mycket kontakt med sagda kollega så.
Men vi måste väl kunna jobba med folk av det motsatta könet?
Jag känner att jag blir bara mer tveksam till att hon ska ha tillgång till mina konton, känner mig inte förtjänt av ett så lågt förtroende.
Hon är mer ute på krogen än vad jag är och jag har inga som helst problem med det.
Borde jag bara ha olåst telefon och fri tillgång för henne?
Det känns inte helt sunt, men är det de hon behöver så får det väl vara så.
Men då känner jag att jag behöver informera vänner att våra konversationer är mellan oss alla tre i så fall..
Citera
2026-08-22, 20:19
Medlem
Straminskys avatar
hon har troligen blivit bedragen förr i en tidigare relation och är nojjig och rädd det ska ske igen och går omkring och inbillar sig saker och då kanske det lugnar, tillfälligt, att försäkra sig om att så inte verkar vara fallet.
Citera
2026-08-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Radera dina sms och all historik, så får du se om hon reagerar på det också

Det skulle nog uppfattas som otroligt misstänksamt väl?
Det vill jag helst inte.
Citera
2026-08-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
hon har troligen blivit bedragen förr i en tidigare relation och är nojjig och rädd det ska ske igen och går omkring och inbillar sig saker och då kanske det lugnar, tillfälligt, att försäkra sig om att så inte verkar vara fallet.

Vi har varit tillsammans i 16 år. Jag har aldrig ens tittat åt en annan kvinnas håll.
Det som känns extra olustigt är att hon kanske alltid har gjort så här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in