2026-08-24, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Om de inte behöver jobba för att få vad de vill ha kommer de att bli otrevliga, olyckliga bratts...

Min plan är att bara kratta så mycket att de får jobb i familjeföretaget OM de visar tillräckligt bra attityd. Och får en egen sektion att bestämma över OM de vill bli chef. Så de behöver inte slösa tid på att få högre EXAMEN. Passande KUNSKAP kan man få mycket snabbare. Sedan får de pengar efter vad de åstadkommer. (Planer finns redan för ytterligare förädlingssteg/fler produkter så alla kan få egen del.)
Det är ju samma sak utom om du sätter nollor först
Det är ett tecken på att du har TRÅKIGT eftersom du super
Håller med. Utom att jag föredrar mitt hus långt från grannar i fin natur, så jag behöver bara öppna dörren...
Fyra sjöar inom gångavstånd.

Super!!!!
Är du 15år gamnal eller?

Jag super inte! Jag njuter!
Citera
2026-08-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Super!!!!
Är du 15år gamnal eller?

Jag super inte! Jag njuter!
Helkorkad slutsats passande en som supit bort hjärnceller.
Det finns mycket bättre än sådana njutningar, det begrep jag redan i den åldern och nu är jag gammal.
Jag begrep redan då att alkohol är för veklingar...
Nästan alla skolklass- och andra kompisar kom till mig under skolåren och sa då ingen annan hörde att de skulle vilja våga stå emot grupptrycket som jag gjorde, så gruppens egentliga åsikt var att INTE dricka...
Vid påtryckningar sa jag bara "Jag behöver inte supa för jag är tokig ändå" och ibland t ex dansade jag på ett bord för att visa att det går att göra utan alkohol. Drack Champisläsk istället
Citera
2026-08-24, 17:41
Medlem
Citat:
Helkorkad slutsats passande en som supit bort hjärnceller.
Det finns mycket bättre än sådana njutningar, det begrep jag redan i den åldern och nu är jag gammal.
Jag begrep redan då att alkohol är för veklingar...
Nästan alla skolklass- och andra kompisar kom till mig under skolåren och sa då ingen annan hörde att de skulle vilja våga stå emot grupptrycket som jag gjorde, så gruppens egentliga åsikt var att INTE dricka...
Vid påtryckningar sa jag bara "Jag behöver inte supa för jag är tokig ändå" och ibland t ex dansade jag på ett bord för att visa att det går att göra utan alkohol. Drack Champisläsk istället

God mat och dryck med sällskap. Ibland hemma, ibland på restaurang och på olika platser i världen.
Citera
2026-08-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
God mat och dryck med sällskap. Ibland hemma, ibland på restaurang och på olika platser i världen.
Alkoholen i sig smakar ju ILLA, så det finns mycket bättre alternativ.
Citera
2026-08-24, 19:00
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Om de inte behöver jobba för att få vad de vill ha kommer de att bli otrevliga, olyckliga bratts...

Min plan är att bara kratta så mycket att de får jobb i familjeföretaget OM de visar tillräckligt bra attityd. Och får en egen sektion att bestämma över OM de vill bli chef. Så de behöver inte slösa tid på att få högre EXAMEN. Passande KUNSKAP kan man få mycket snabbare. Sedan får de pengar efter vad de åstadkommer. (Planer finns redan för ytterligare förädlingssteg/fler produkter så alla kan få egen del.)
Det är ju samma sak utom om du sätter nollor först
Det är ett tecken på att du har TRÅKIGT eftersom du super
Håller med. Utom att jag föredrar mitt hus långt från grannar i fin natur, så jag behöver bara öppna dörren...
Fyra sjöar inom gångavstånd.

Nej ! Dom kan inte bara få pengar
Citera
2026-08-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Citat:
Nej ! Dom kan inte bara få pengar
Men du sa ju:
Citat:
Ursprungligen postat av Monerokungen
Jag kommer lägga mycket av pengarna till mina barn när dom är äldre. Så dom slipper slava för överlevnads pengar.
Senast redigerad av Lunkan531 2026-08-24 kl. 19:21.
Citera
2026-08-24, 19:15
Medlem
Citat:
Alkoholen i sig smakar ju ILLA, så det finns mycket bättre alternativ.

Alla tycker olika!!!!
Citera
2026-08-24, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Vilket konstigt resonemang. Där är väl ingen som sitter med en massa miljoner i kontanter. Självklart jobbar pengarna med att vara investerade när de inte behövs till annat. För oss vanliga dödliga kan man direkt konvertera investerade pengar till likvida när man vill. Heter man Warren Buffet eller Elon Musk så är det lite svårare att få loss pengarna dock.

Då ska du ha miljoner i utdelning för att kalla dig miljonär.

När du sitter på aktier eller bostad kan du inte röra ”pengarna”. Så hur kan man då säga att man äger miljoner? Det om något är fel.

Eller ska vi säga att alla som äger en bostadsrätt är miljonärer?
Citera
2026-08-24, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Då ska du ha miljoner i utdelning för att kalla dig miljonär.

När du sitter på aktier eller bostad kan du inte röra ”pengarna”. Så hur kan man då säga att man äger miljoner? Det om något är fel.

Eller ska vi säga att alla som äger en bostadsrätt är miljonärer?

Va? Jag sitter med alla mina pengar i aktier och kan sälja på 5 minuter och använda. Fonderna tar 1-3 dagar om vi ska vara petiga.
Självklart räknar man "net worth" när man avgöra hur rik någon är, dvs bostadsrätt räknas in om man har en sån.
Citera
2026-08-24, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Va? Jag sitter med alla mina pengar i aktier och kan sälja på 5 minuter och använda. Fonderna tar 1-3 dagar om vi ska vara petiga.
Självklart räknar man "net worth" när man avgöra hur rik någon är, dvs bostadsrätt räknas in om man har en sån.

Ja, och då blir du miljonär när du säljer dessa om 5 min.
Vad kan du göra för de sparade pengarna idag? Tänkt om börsen kraschar i natt? Oj då…

Jag har både boende med knappt lån och aktiedepåer så jag är i samma sits som du. Men jag kan inte bränna 1 miljon imorgon om jag vill utan att sälja aktier.
Citera
2026-08-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Ja, och då blir du miljonär när du säljer dessa om 5 min.
Vad kan du göra för de sparade pengarna idag? Tänkt om börsen kraschar i natt? Oj då…

Jag har både boende med knappt lån och aktiedepåer så jag är i samma sits som du. Men jag kan inte bränna 1 miljon imorgon om jag vill utan att sälja aktier.

Så klart du inte både kan ha kvar pengarna och samtidigt bränna dem. Antingen har du aktier, eller så säljer du dessa och kan köpa något för dem.
Märkligt att någon kan lyckas samla på sig pengar, utan att förstå dess värde.
Citera
2026-08-24, 20:12
Avstängd
Monerokungens avatar
Citat:
Men du sa ju:

För körkort, bil, boende

Men dom kan inte bara få pengar i handen som en lön. Även om jag kan! Då får pengar inget värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in