2026-08-20, 12:28
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Jo tjena. Klart som fan man ska kunna få görs omgivningen uppmärksam på om det finns någon som potentiellt skulle kunna våldta och döda ens barn.

Då skulle vi behöva sprida ut och sätta upp lappar i hela jävla landet, i varje hus, busskur och lampstolpe att det det KRYLLAR av BLATTAR som gör just detta.

Oj! Vilken nyhet!
Citera
2026-08-20, 12:35
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Att man varnar sitt grannskap för inflyttade falskmyntare är orimligt, de utgör inget direkt hot mot liv och hälsa mot någon. Med våldsmän och pedofiler är det annorlunda, detta är människor som har vissa sexuella preferenser för hur man problemlöser som inte går ur bara för att man suttit i fängelse. Här är det en medmänniskas plikt att varna de man bryr sig om och att man är noga med att alla fått budskapet är rimligt. Här går lagen i otakt med Sveriges befolkning (tja, frånsett de som är pedofiler, hbtq eller vänster). Ändring kommer snart.

Tror du att folk nöjer sig med en ”varning” om att det bor en pedofil i trappuppgången bredvid?
Ingen risk för att det bildas en folkdomstol och ”alle man går ur huse” med högafflar i högsta hugg, för att få bort hotet?

Då är heller inte straffet nog, som utfärdats i domstol, utan att du ska ha noll chans till återanpassning till samhället om du ska återigen dömas i en rättssäker folkdomstol?

Jag avskyr pedofiler lika mycket som de flesta andra men detta är inte rätt väg.
Bättre att ge farliga brottslingar fotboja och sexualbrottslingar kemisk kastrering för att förhindra brott.
Citera
2026-08-20, 12:39
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
Tror du att folk nöjer sig med en ”varning” om att det bor en pedofil i trappuppgången bredvid?
Ingen risk för att det bildas en folkdomstol och ”alle man går ur huse” med högafflar i högsta hugg, för att få bort hotet?

Då är heller inte straffet nog, som utfärdats i domstol, utan att du ska ha noll chans till återanpassning till samhället om du ska återigen dömas i en rättssäker folkdomstol?

Jag avskyr pedofiler lika mycket som de flesta andra men detta är inte rätt väg.
Bättre att ge farliga brottslingar fotboja och sexualbrottslingar kemisk kastrering för att förhindra brott.

Det + varna allmänheten att det finns någon som vill våldta ditt barn så är det perfekt.
Citera
2026-08-20, 12:42
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Risken med att inte använda lappar och facebook är att några missar den viktiga informationen, kanske till och med en barnfamilj. Så får det inte vara. Ett alternativ skulle kunna vara att informationen delas ut via statens försorg, men förmodligen skulle det inte fungera så väl på grund av myndighetsaktivism.

De som tar ansvar ser till att sprida informationen via lapp i brevlådor och anslag på skolor och lekplatser. Innan lagändringen så kan kanske inte facebook rekommenderas om man inte kan skapa anonyma konton, det kanske man kan på något sätt.

Och om någon ogillar DIG och skriver osanna påstående om att du är dömd för pedofili och har grovt våldtagit din egen syster. Dessa lappar sätts upp överallt i din närhet, på ditt jobb, på dina barns skola, på Facebook, på diverse andra medier.
Visst kan man, om man vill, kolla sanningshalten i påståendet men fattar du, vilken cirkus detta hade blivit?

Är detta en vettig lösning på problemet?
Citera
2026-08-20, 12:55
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så får det visst vara. Jag vill tex inte ha denna information och skulle ta illa vid mig om någon granne sätter upp lappar i hissar, trappuppgångar osv där de hänger ut en granne.

Välj vilka du vill varna så kan vi andra leva våra liv i fred.

Du kan inte välja vilken information olika organisationer eller personer försöker trycka på dig. Har du en brevlåda så har du, jag får lägga lappar i den.
Citera
2026-08-20, 12:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Du kan inte välja vilken information olika organisationer eller personer försöker trycka på dig. Har du en brevlåda så har du, jag får lägga lappar i den.

Det har jag inte sagt nåt om. Det jag sa var att jag personligen inte vill ha denna info. Om du är en rimlig granne så respekterar du det.
Citera
2026-08-20, 13:16
Medlem
Citat:
Det är säkert ett helt seriöst förslag, SD har uttalat stöd för detta även tidigare. Vet inte om det har sådan attraktionskraft att jag skulle kalla det valfläsk, men helt rätt vore det i alla fall om benådning skedde.

Helt galet att man inte skulle varna sina grannar för pedofiler i närområdet! Det hade jag såklart gjort direkt!
Det går väl bra att göra det så länge som du inte sätter upp lappar på ICA eller lägger ut grejer på sociala medier.
Citera
2026-08-20, 13:19
Medlem
Det jag inte förstår är varför man bara diskuterar pedofiler.

När jag hade småbarn hade jag såklart inte velat ha en pedofil i trappuppgången. När de blev tonåringar hade jag inte heller gillat att ha en langare i porten. Och oavsett familjekonstellation är det väl mindre kul att ha gängkriminella, mördare, folks om har fler än en misshandelsdom, alkoholister, narkomaner, prostituerade och en mängd andra människor, på andra sidan väggen.
Citera
2026-08-20, 13:21
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/4wL6K1S9mzOOmnXUpQagw5/sd-benada-de-som-haengt-ut-pedofiler

Lagom osmakligt att Åkesson uttalar sig om ett pågående rättsärende och vad han anser att utfallet ska bli? Vad är felet på folk idag? Mitt Sverige som jag faktiskt älskade är på väg åt helvete, nästa stopp ministerstyre?

Lägger till, ett tips till alla er som vill sprida sånt här. Var inte så jävla pantade att ni gör det på öppna forum under era egna namn. Det är så man åker.
Senast redigerad av ManZerManZour 2026-08-20 kl. 13:28.
Citera
2026-08-20, 13:28
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:

Det kanske folk inte gör, men vä'ljer man som pedofil att bosätta sig i tätbebyggda områden är är det ett eget val. Ett val som är förenat med risk för utstötning och potentiellt att folk går samma för att jaga svinet på flykt. Jag vet inte hur det är med er andra, men jag hade gjort allt i min makt för att mina barn skulle kunna växa upp utan att någon pedofil kör kuken i dem.

Citat:
Och om någon ogillar DIG och skriver osanna påstående om att du är dömd för pedofili och har grovt våldtagit din egen syster. Dessa lappar sätts upp överallt i din närhet, på ditt jobb, på dina barns skola, på Facebook, på diverse andra medier.
Visst kan man, om man vill, kolla sanningshalten i påståendet men fattar du, vilken cirkus detta hade blivit?

Är detta en vettig lösning på problemet?

Då är det i alla fall förtal även i min bok, då man sprider information som inte är sann. Notera att förtalsbrott så man sprider en sanning är en udda fågel i västerländsk rättsskipning.
Citera
2026-08-20, 13:28
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Vilka farliga pedofiler har släppts ut då?
Örgrytepedofilen är ett ypperligt exempel.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kidnappade-9-aring-i-orgryte-nu-haktad-for-barnvaldtakt
Han släpptes och begick genast nya brott. Något han kommer att göra igen när han släpps ut nästa gång.
Citera
2026-08-20, 13:29
Medlem
Citat:
Att man varnar sitt grannskap för inflyttade falskmyntare är orimligt, de utgör inget direkt hot mot liv och hälsa mot någon. Med våldsmän och pedofiler är det annorlunda, detta är människor som har vissa sexuella preferenser för hur man problemlöser som inte går ur bara för att man suttit i fängelse. Här är det en medmänniskas plikt att varna de man bryr sig om och att man är noga med att alla fått budskapet är rimligt. Här går lagen i otakt med Sveriges befolkning (tja, frånsett de som är pedofiler, hbtq eller vänster). Ändring kommer snart.

Det finns andra grupper man kan säga exakt samma sak om. Kvinnomisshandlare är definitivt sådana grupper av människor. Jag skulle varna en kvinna för allt jag bara förmådde om hon blev tillsammans med någon som jag vet slår kvinnor. Å andra sidan finns det sådana som resten av livet sköter sig efter avtjänat straff. Alla typer av våldsbrott är vidriga och samhället har redan en gång bestämt att de ska straffas på ett visst sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in