2026-08-19, 23:16
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Ja de finns ju en stor tråd om dumpen med bilder, videos osv, offentliga papper m.m försök tänka lite, du kallade mig efterbliven...

Du förklarade inte hur dömda utsläppta pedofiler ska bli inlåsta på nytt utan att begå ett nytt brott.

Din sida vill ju ha låga straff och rabatt så kom igen nu berätta
Du har ingen jävla aning om min sida.

Hade SD varit seriösa så hade de ägnat de senaste fyra åren åt att se till att farliga pedofiler inte släpps ut. Men de var tydligen för jobbigt, lättare att bara gapa lite strax innan valet.
Citera
2026-08-19, 23:17
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Du har ingen jävla aning om min sida.

Hade SD varit seriösa så hade de ägnat de senaste fyra åren åt att se till att farliga pedofiler inte släpps ut. Men de var tydligen för jobbigt, lättare att bara gapa lite strax innan valet.

Vilka farliga pedofiler har släppts ut då?

Du skriver bara en massa men svarar på inget. (typiskt för din sida)
Senast redigerad av pepsi hax 2026-08-19 kl. 23:19.
Citera
2026-08-19, 23:19
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Vilka farliga pedofiler har släppts ut då?

Du skriver bara en massa men svarar på inget.
Ingen aning, fråga SD, det borde veta. Jag tycker att de ska sitta inlåsta.
Citera
2026-08-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Så man är kriminell om man varnar barnfamiljer att det finns en pedofil i grannskapet?

Om någon anklagar en person på falska grunder så utför denne en kriminell handling men att säga sanningen kan ju inte falla under förtal/annat?
Gäller det även om man ”varnar” för ex nazister eller ska vi bara ha en godtycklig särbehandling?
Citera
2026-08-19, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse94
Jag tror säkert att SD vill genomföra detta, men frågan är hur många heliga kor man ska slakta innan helt vanliga människor upptäcker att deras liv påverkas på ett negativt sätt?

Vissa frågor kan vara relevanta att ställa.

Är alla dömda sexbrottslingar som har avtjänat sitt straff farliga?

Vem ska bestämma vilka som är farliga, och vad ska man ha för kriterier för det? Ska till exempel Henrik Vinge bestämma vilka som är farliga?

När ska man bestämma graden av farlighet, före eller efter uthängningen?

Sådana petitesser bekymrar sällan SD. Det viktiga är att kasta köttben till pöbeln och se om de nappar.
Statistiken säger att bara mördare har lägre återfallsgrad än sexualbrottslingar vilket kan förklaras med strafftiden samt att de flesta mord är en impulshandling.
Citera
2026-08-20, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohmygood1
Eftersom rättsväsendet idag ger dömda pedofiler ny identitet och brottsoffren får ett livslångt lidande är det väl inte mer än rätt att även de som begått brottet får lida.
Peddot får ett straff för en viss tid. Offret har inget slutdatum för lidandet förrän den dagen den sätter tofflorna.
Tycker ditt argument är märkligt.
Så, det är ok att förtala pedofiler? Hur ställer du dig till svartarbete? Skattebrott? Något brott du själv begår?
I en demokrati ska staten straffa, inte en person som drivs av hat. Sedan har du fel. En straffad person kan byta namn med allt finns kvar via personnumret. Så, vill du kolla upp din granne som bytt namn så är de inte skyddade.

Men, hur vill du agera i en situation. Du får nys om en dömd pedofil i ditt område och sprider detta. Personen i fråga kan aldrig flytta från sina problem utan tvingas leva i rädsla. En dag kommer din tonårsson på att han ska konfrontera denna person, verbalt. Personen kommer då agera utifrån rädsla medan tonåringen ska impa på polarna och det hela slutar med att din son förblöder i väntan på ambulansen eftersom pedofilen kände ett behov av att beväpna sig.
Här har då du skapat en mördare i din rädsla samtidigt som du antagligen inte hade något att oroa dig över. Ska du vara orolig över pedofiler är det de som ännu inte åkt fast.
Citera
2026-08-20, 01:01
Medlem
Det kommer verkligen inte gå snabbt då det krävs en grundlagsändring. Dessutom är det väldigt svårt att se att det skulle vara förenligt med Europakonventionen och GDPR då det kräver en proportionalitets bedömning. Det ena intresset (yttrandefrihet) ska vägas mot privatliv.
Citera
2026-08-20, 01:30
Medlem
Skrämmande utveckling, lagen finns där av en anledning.
En pedofil har stått sitt straff, att denne ska få fortsätta lida även efter fullgjort fängelsestraff och rehabilitering är löjligt och vansinnigt.

har röstat SD sedan 6 val tillbaka och kommer fortsätta göra det
Citera
2026-08-20, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Valfläsk eller ett seriöst förslag?
Era tankar kring detta?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/d4rWvX/sd-vill-benada-personer-som-hangt-ut-pedofiler

https://www.expressen.se/nyheter/politik/harda-sd-kravet-pa--regeringen-benada/

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-val-2026?inlagg=ba39828c8b25d9ed7a4128f85967836b
Knepig fråga då man avtjänat straff inte ska bli uthängd . Man ska få en chans.
Men å andra sidan finns det risker med en sån person i grannskapet.
Om dom går med på kastning så ?
Finns någon källa på det här?
Citera
2026-08-20, 02:28
Medlem
Citat:
Du jämför pedofiler med folk som varnar för pedofiler.

och du skriver som en analfabet.

Nu slutar du med ditt skitprat du får inte ge dig på en person som är dömd för ett brott och suttit av sitt straff. De kan sluta med att de begår nya brott vilket är mindre bra.
Citera
2026-08-20, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJesuit
Nej det är ingen begränsning, jag höll mig bara on-topic. Jag vill även veta om det bor en mördare i huset bredvid mitt. Häng ut Ebba också för det hon har gjort, inga problem (fast just det är väl ganska genomplogat i media),

Men ör att varna mina grannar i en vidare omkrets på krävs en facebook-grupp eller att jag klistrar lappar i grannskapet.

Jag hoppas att du inte tänker så om du har barn. Laissez-faire bara, låt gå, hoppas att allt blir bra? Det är inte att ta ansvar för dina barn och om något händer kommer dina barn aldrig att förlåta din slapphet.

dra inte in mina barn i denna diskussion bara för du inte klarar av att diskutera de har inget med detta att göra och de är inga vapen åt dig.
Citera
2026-08-20, 02:45
Avstängd
Bajsmoderatorers avatar
Komma centern stå bakom detta måtro
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in