2026-08-19, 10:48
Medlem
Valley Ghanem påminner mig om en annan medelålders tämligen hatfylld muslimsk kvinna som hade anställning i Malmö och slängde ur sig synnerligen provocerande uttalanden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vill-forstora-sverige-malmo-stad-anstallde-kritiserad-aktivist-som-lararassistent

Självklart är inte Valley Ghanem eller Tara Saleh normala representanter för muslimska kvinnor i Sverige, eller för muslimer i allmänhet i Sverige. Självklart är de flesta muslimer i Sverige fredliga. Jag stöter på dem gång på gång här i Malmö: På apoteket, på förarsätet i bussen, bakom disken i caféet, i vita rockar på vårdcentralen. De är trevliga och vänliga och sköter sitt jobb, vad jag kan förstå.

Men just därför att Valley Ghanem och Tara Saleh inte är normala representanter för muslimska kvinnor i Sverige, så är det viktigt att markera mot dem. Deras uttalanden och beteenden får inte ses som normala, utan som högst klandervärda.

Föreställ er vilken storm som skulle ha dragit över Sverige ifall en Sverigedemokrat hade skrivit att en enskild muslim i Sverige borde brännas. Det måste bli en lika stor skandal när muslimer säger sådana saker om sina meningsmotståndare.
Citera
2026-08-19, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Valley Ghanem påminner mig om en annan medelålders tämligen hatfylld muslimsk kvinna som hade anställning i Malmö och slängde ur sig synnerligen provocerande uttalanden.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vill-forstora-sverige-malmo-stad-anstallde-kritiserad-aktivist-som-lararassistent

Självklart är inte Valley Ghanem eller Tara Saleh normala representanter för muslimska kvinnor i Sverige, eller för muslimer i allmänhet i Sverige. Självklart är de flesta muslimer i Sverige fredliga. Jag stöter på dem gång på gång här i Malmö: På apoteket, på förarsätet i bussen, bakom disken i caféet, i vita rockar på vårdcentralen. De är trevliga och vänliga och sköter sitt jobb, vad jag kan förstå.

Men just därför att Valley Ghanem och Tara Saleh inte är normala representanter för muslimska kvinnor i Sverige, så är det viktigt att markera mot dem. Deras uttalanden och beteenden får inte ses som normala, utan som högst klandervärda.

Föreställ er vilken storm som skulle ha dragit över Sverige ifall en Sverigedemokrat hade skrivit att en enskild muslim i Sverige borde brännas. Det måste bli en lika stor skandal när muslimer säger sådana saker om sina meningsmotståndare.

Håller verkligen med de som vill att Stockholm slutar skicka bidrag till Malmö. Tvinga Malmö att som största stad i region Skåne försörja byar som Bjuv istället.
Så kan Stockholm ta hand om skärgården.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-08-19 kl. 11:18.
Citera
2026-08-19, 11:15
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Det behövs inte många som Valley och Tara, resten följer med som fromma får när det väl är dags.
Citera
2026-08-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Simona Mohamsson bär en Davidsstjärna.
Det man tänker är givetvis att Simona Mohamsson sympatiserar med Israels folkmord på palestinier.
Inte att judar förföljs i Sverige. Mycket dåligt omdöme av Mohamsson att sätta på sig en symbol som numera har så nedsvärtat rykte.

Ingen vet väl vilken religion Simona företräder. Antar att hon är ateist. Att ha en Davidsstjärna är väl inget att gnälla över. Hon får väl ha vilket halssmycke som helst. Judar och och muslimer är samma folkslag, men med olika religiösa böcker. Båda religionerna accepterar inte att Jesus föddes utav Maria och är Guds son, varpå vår kristna bibel består av både det gamla och det nya testamentet. Judarna lever fortfarande efter det gamla testamentet och väntar på Jesus födelse. Muslimerna lever också efter gamla testamentet, men har ändrat i texterna och hittat på Mohammed. Både judarna och muslimerna lever därför efter sina regler att våld svaras med våld. Det har de hållit på med i flera tusen år.
Tyvärr förstår inte västvärldens politiker att de Aldrig ska blanda sig i Muslimernas och Judarnas hat och krig mot varandra och olika muslimska sekters krig mot varandra. Västvärlden ska inte lura sig in i Gazas, Afghanistan, Syrien, Iran, Irak, Turkiet och Kurderna med flera av alla dessa 52 Mellanöstern ländernas krigande mot varandra. Det bästa är att västvärlden sköter sitt och den muslimska mellanösternvärlden sköter sitt.
Jag välkomnar nog hellre att västvärlden tar emot en massa flyktingar som är judar. Medans muslimerna kan fortsätta bo kvar i Mellanöstern.
Ps. Jag har knappt träffat en jude, på sin höjd en eller två i verkligheten. Bor i mellan Sverige. Och de judar som finns i Sverige är som vilken etnisk svensk som helst. Medans dessa muslimer ser man dagligen massor utav i Sverige och jag vill knappt vistas på allmänna platser då deras kvinnosyn med dessa klädesplagg är osmakliga att se på. Sedan pratar de hela tiden högt på arabiska så alla i deras omgivning ska påtvingas höra dem oavsett det är på allmänna platser, arbetsplatser eller skolor. För svenska språket vill de ju inte prata på. Sedan alla dessa konstiga namn som inte går att uttala, gäller även polackerna med flera öststats befolkning som kommit till västvärlden.
Citera
2026-08-19, 11:18
Medlem
Väldigt ansvarslöst att Mohamsson går runt och bär sionistsymboler.
Citera
2026-08-19, 11:20
Moderator
MrFishboys avatar
Citat:

Fast många muslimer delar samma värderingar, vilket exemplifierats nyligen bland annat; (FB) Undersökning: 48% av eleverna på SFI är "homofober" Det finns fler exempel som påvisar att många muslimer har värderingar som är tvärtemot västerländska värderingar.

När man tidigare markerat mot den typen av personer och uttalanden har det snabbt kommit anklagelser om islamofobi. Kritiserar man invandrare anklagas man för rasism, kritiserar man muslimer är man islamofob, kritiserar man judar är man antisemit. Det är debattklimatet som vänsterliberalerna skapat och upprätthållit.

Det kommer inte bli samma uppståndelse innan de vänsterliberala narrativen lämnar massmedia, förvaltningen, universiteten och riksdagen. Hade t.ex. en Sverigedemokrat sagt något liknande om en enskild muslim hade Sverigedemokraten åtalats för Hets mot folkgrupp.
Citera
2026-08-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Det behövs inte många som Valley och Tara, resten följer med som fromma får när det väl är dags.

Jag vill också påpeka att hur vet man vad personen jämte sig på bussen, ens trevliga granne man HEJAR på och småpratar med, ens kollega man har ett PROFESSIONELLT förhållande till osv. skriver på nätet eller egentligen tycker/stöder?
Hur kan man säga "de flesta av X är INTE si och så, de flesta är fredliga". Vad är datan för det? Det är sånt alla säger men var är beviset?
Det är ingen självklar sanning om man inte kan presentera forskning som stöder det påståendet...
Citera
2026-08-19, 11:22
Avstängd
LuiLuis avatar
TYPISKT BLATTAR!

Att ett litet jävla smycke ger upphov till mordhot och krigshets!!
Ingen som tycker att detta är en smula OVER-DOING?

Kan inte alla bara lugna ber sig, ta varandra i hand och dansa lite ”räven raskar över isen” eller spela ett parti kort?

Just D nej, det går ju inte! Vi har ju med blodtörstiga vildar att göra, som bara kan lösa konflikter genom att mörda varandra…

Trist att vi tog in alla sådana dårar i vårt land.
Citera
2026-08-19, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Du vet ju inte ens vad du snackar om. Lund samarbetar bland annat med Palestinska UNIVERSITET, Palestinier har egna UNIVERSITET. Sitter du bara på internet och skriker propaganda och desinformation om saker du inte vet ett skit om?
https://www.lu.se/artikel/lunds-universitet-utokar-samarbetet-med-palestinska-larosaten
26 universitet i Palestina: https://www.unirank.org/ps/a-z/
Gaza är liksom inte det enda alternativet för att studera. Och Hamas deltar för helvete MYCKET AKTIVT i kriget, det är inget ensidigt anfallskrig som du får det att låta (Det är inte Ryssland mot Ukraina...) utan Hamas startade det själva med en fruktansvärd pogrom.
Värre än Kristallnatten.
Hamas gör ALLT för att så många civila som möjligt ska dödas, helst barn, samtidigt stödjer ju minst 75% av Palestinierna Hamas, och de som INTE gör det blir avrättade offentligt.
Med ovanstående sagt jag fattar inte hur du får ihop narrativet du sprider i din hjärna.
Är man i högsta grad initierande, drivande och helt galen i sin iver att utplåna andra sidan (som alla Pro-Palestinier plus Hamas är) så kan man inte samtidigt påstå att man är oskyldiga offer.

"De allra flesta tyckte INTE att det var 'fel' " (Wow... fel att tortera och mörda kvinnor och barn på en festival, stort att tycka det var fel).
Men JO, de flesta, de allra FLESTA ursäktade detta och sa "detta skedde inte i ett vacuum". Massor av journalister på Aftonbladet skrev så i sina krönikor. Sen har Greta Thunberg skrikit "Global intifada" tillsammans med HELA HAVET av demonstranter hon är ute med, på Irland, i Sverige, i hela VÄSTVÄRLDEN (hon håller ju sig i väst...).
Greta försvaras av exakt ALLA i vänstern.
Hon har poserat med Hamaskopplade personer som stöttar Hamas, hjälper Hamas osv. Hon har poserat på scen ihop med tjejer som FIRAT väldigt öppet på Twitter bland annat den 7 oktober. Greta valde dessutom att hålla en fucking fest den 7 oktober.

Gaza skrev jag , din analfabet. Finns inga universitet i Gaza längre eftersom Israel har sprängt alla. Västbanken är bara ockuperat hittills medens 80+% av byggnaderna och 90+% av bostadshusen samt i princip all civil infrastruktur i Gaza är sönderbombad.

Att Hamas beter sig som rena rama IDF vet vi ju redan. Japp, de mördar folk som inte stödjer de och är allmänt ondskefulla. Det är som att Hamas och Israel tävlar om vem som kan utsätta sina medmänniskor för mest lidande och att Israel vinner med hästlängder. Hamas går och mördar 36 barn och sen bräcker Israel de genom att mörda 20000 barn.

Det är förjävligt och omvärlden borde gå in med fredsframtvingande trupper och hålla bägge dessa monster borta ifrån oskyldiga män, kvinnor och barn. Att Israel bedriver ett folkmord mot palestinierna råder det ingen tvekan om och det är därför så många myndigheter, experter och tunga människorättsorganisationer har kommit fram till samma sak. Läs nån av de väldigt många rapporterna som publicerats om det så kan du se varför det bör klassas som just det. Kan ge dig länkar i PM om du vill.

Jo, i princip alla tyckte det var fel att slakta civila israeler även om det inte uppstod ur ett vakuum och att Israel redan hade mördat flera hundra palestinier det året. Att erkänna att det finns ett orsakssamband är inte samma som att ursäkta mördandet.
Citera
2026-08-19, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
TYPISKT BLATTAR!

Att ett litet jävla smycke ger upphov till mordhot och krigshets!!
Ingen som tycker att detta är en smula OVER-DOING?

Kan inte alla bara lugna ber sig, ta varandra i hand och dansa lite ”räven raskar över isen” eller spela ett parti kort?

Just D nej, det går ju inte! Vi har ju med blodtörstiga vildar att göra, som bara kan lösa konflikter genom att mörda varandra…

Trist att vi tog in alla sådana dårar i vårt land.
Men att SD vill avrätta journalister är bara "bra"?

Satans vad korkad brunsörjan är...
Citera
2026-08-19, 11:27
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UschKlisterssonIII
Som sagt. Nu ska det lekas upplyst centrist.
Som vanligt, inga argument mot det jag säger, bara avfärdande. Är dina åsikter bättre än de religiösas, eller är det bara en konkurrerande ideologi som du därför angriper och vill ersätta den med din egen tro.
Citera
2026-08-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Ingen vet väl vilken religion Simona företräder. Antar att hon är ateist.

Korrekt. Jag nämnde det i början av tråden
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2026-08-19 kl. 11:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in