2026-08-19, 05:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deslauriers
Han har bara varit misstänkt för rattfylla? Verkligen? Varför säger då åklagare att utredningen gäller sexualbrott?

JP har sökt ansvarig åklagare Frida Noldin för en kommentar, men utan resultat. I ett pressmeddelande bekräftar dock åklagaren att en förundersökning om sexualbrott pågår från Åklagarmyndighetens sida.

– Vi utreder händelsen men har för närvarande inte möjlighet att lämna några ytterligare uppgifter. Ärendet befinner sig i ett tidigt skede och är mycket känsligt, säger senior åklagare Frida Noldin i en kommentar.

https://www.jp.se/jonkoping/extra-ryhovanstalld-utreds-for-sexbrott-mot-patient/

Du läser hela mitt svar fel. Han är misstänkt för flera saker, grov vårdslöshet o trafik, sexualbrott, rattfylleri och att inte ha stannat på polismans tecken.
och då diskuterade man om de var droger medicin eller alkohol han tagit innan jobbet eller efter sexualbrottet i forumet. Så jag menade att han var misstänkt för rattfyllan och det ej är bekräftat.
Skrev också att polisen behöver tänka brett därav var han anhållen för flera olika saker.
Tacka fan att personen under kommentaren fattar min text.

Vet inte hur jag ska förklara de bättre för du ska förstå.
Senast redigerad av Densomdenvet 2026-08-19 kl. 05:32.
Citera
2026-08-19, 06:16
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densomdenvet
Du läser hela mitt svar fel. Han är misstänkt för flera saker, grov vårdslöshet o trafik, sexualbrott, rattfylleri och att inte ha stannat på polismans tecken.
och då diskuterade man om de var droger medicin eller alkohol han tagit innan jobbet eller efter sexualbrottet i forumet. Så jag menade att han var misstänkt för rattfyllan och det ej är bekräftat.
Skrev också att polisen behöver tänka brett därav var han anhållen för flera olika saker.
Tacka fan att personen under kommentaren fattar min text.

Vet inte hur jag ska förklara de bättre för du ska förstå.

Fan vad drygt du svarar fast din text är jävligt otydlig då? Den kan ju såklart läsas som att det enda han är misstänkt för är rattfylla, och inte sexualbrott eller liknande. Kanske hade varit klokt att ha med de övriga misstankarna i din sammanställning om du nu skulle försöka få med allt väsentligt?
Citera
2026-08-19, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Fan vad drygt du svarar fast din text är jävligt otydlig då? Den kan ju såklart läsas som att det enda han är misstänkt för är rattfylla, och inte sexualbrott eller liknande. Kanske hade varit klokt att ha med de övriga misstankarna i din sammanställning om du nu skulle försöka få med allt väsentligt?

Nej, den var supertydlig om man inte är väldigt trög.
Citera
2026-08-19, 13:13
Medlem
Ivo-anmälan på g.

Citat:
Region Jönköpings län har gjort en individanmälan till Inspektionen för vård och omsorg, Ivo, efter misstankarna om sexualbrott mot en patient. Medarbetaren är sedan tidigare avstängd från sitt arbete.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/regionen-anmaler-den-man-som-misstanks-for-sexbrott-till-ivo
Citera
2026-08-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Håller med dig. Uppfattade också texten som personen bara var misstänkt för rattfylla.
Citera
2026-08-19, 14:13
Medlem
"En individanmälan innebär att IVO får pröva om en legitimerad yrkesutövare kan utgöra en risk för patientsäkerhetenEn individanmälan innebär att IVO får pröva om en legitimerad yrkesutövare kan utgöra en risk för patientsäkerheten"

Underbart, nu ska det alltså inledas en lång och kostsam utredning för att konstatera om denne anställde man som ofredat ett patient skulle kunna vara en fara för patientsäkerheten! Kvarnarna maler sannerligen långsamt!
Citera
2026-08-19, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSwagger
Du måste ju vara lite lätt efter. En teori är fortfarande inte baserad på gissningar. Och ja, det är betydligt lättare att hålla det hemligt med färre inblandade.
Om du läser igenom allt här så skulle jag nog säga att de flesta här anser att just du är efter, dock inte lätt, med tanke på dina lögner och fantasier.
Citera
2026-08-19, 15:37
Medlem
Citat:
När har jag anklagat hela Ryhov för tafsande? Du menar jag har anklagat samtliga anställda där för det? Du är ju inte klok för fan
”Tyvärr finns det en kultur av tafsande inne på ryhov inte minst mot denna kvinna. Problemet är ifall någon tjallar eller inte. Men stämningen är inte god.. Så efter denna händelse finns det risk att alla tjallar på GM. För att tvätta sina egna händer.”

Eeeehhhh … känner du igen texten ovan? Det borde du göra eftersom det är du som har skrivit den.
Ja, du anklagar hela Ryhov för att det ska finnas en kultur av tafsande där. Min mamma sa alltid till mig: om du håller dig till sanningen behöver du inte komma ihåg vad du har sagt …
Citera
2026-08-19, 15:45
Medlem
Citat:
Du måste ju vara lite lätt efter. En teori är fortfarande inte baserad på gissningar. Och ja, det är betydligt lättare att hålla det hemligt med färre inblandade.
Den 13/8 kl 16.04 skrev du att du jobbade som usk och att ledningen klassar er som städare.
I går kl 14.58 skrev du att du aldrig skrivit att du jobbar på Ryhov.

Hur ska du ha det egentligen??
Sopa!!
Citera
2026-08-19, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talacaris
Men det borde nog vara större chans att de åker fast första gången, kanske är mer nervösa. De som är mer erfarna har lärt sig hur de ska göra för att inte åka fast.
Tror det är tvärtom. När det är första gången är de mer försiktiga. När de märker att ingen kommer på dem blir det mer oförsiktiga.
Ungefär som arbetplatsolyckor, statistik säger att en van utförare oftast är den som drabbas.
Citera
2026-08-19, 16:15
Medlem
MeggieClearys avatar
Bra att anmälan har gjorts.
Han bör bli fråntagen sitt ssk-leg.
Går inte att ha såna människor i vården.
Det här var säkerligen inte första gången han var på en patient sexuellt.
Nu blev han avslöjad och föll då som ett korthus.
Man är väldigt störd och man ger sig på någon som ligger för döden.
Det borde ge ett hårdare straff.
Citera
2026-08-19, 17:57
Medlem
” JP har tidigare rapporterat att mannen utreds för ett sexbrott mot en patient på en sluten avdelning, och flydde arbetsplatsen när han blev påkommen – och kraschade med sin bil på E4:an.
Ryhov utreder om mannen kan ha gjort sexuella närmanden på andra patienter.
– Vi har kunnat konstatera att det handlar om en allvarlig händelse.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in